Hvornår har jeres baby overnattet ude første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

lisesp83

Min datter er 2 1/2 og har aldrig sovet ude. Behovet har ikke været der.

Men når lillesøster skal til verden, skal hun for første gang overnatte ude. Hos hendes oldeforældre, som bor overfor os. Det er også dem, der passer hende nogle timer, hvis der er brug for det. Så dem er jeg 100 % tryg ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Mor til Mike

Min dreng er lidt over et år og har aldrig sovet ude, han er ikke engang blevet passet ude endnu. Og han kommer ikke til at sove andre steder indtil han en dag selv spørger om han ikke godt må :-) Jeg synes ikke det er nødvendigt, og jeg kan ærlig talt ikke undvære ham :-) ..

Anmeld

4. december 2012

Tanja1234

Vores datter var 2 måneder og det var bare fordi vi synes at det er sundt for hende, at hun også kan knytte sig til og være glad i andres selskab end lige vores. Og så er det da bare dejligt at man kan planlægge evt. fester eller andre arrangementer hvor vi ikke SKAL hjem til hende.

Hun er nu 1,5 år og er stadig glad og tryg ved at sove hos sine bedsteforældre og øvrige familie.

Anmeld

4. december 2012

JustMe

Har var hun 10 mdr første gang og skal sove ude for anden gang i næste uge, hvor hun er 19 mdr.

Mht. nattesøvnen, har du så overvejet panodil? Eller hjælper det ikke? For hvis han har så ondt og ubehag pga mellemørebetændelse, forkølelse osv. er det måske det, der skal til for at han (og i) kan få en nogenlunde nats søvn).

Anmeld

4. december 2012

mortilnoahogmelina

Vores søn var 11 måneder første gang han sov ude ..

Jeg har en pige på 5 uger nu , Og ja selvom det lyder hårdt skal hun passes når nogen har lyst til at tage hende .

Jeg har fået to kolik børn , den her gang er det bare virkelig slemt . Hun skriger 6-8 timer hver eneste aften til langt ud på natten .. Jeg kan snart ikke hænge sammen mere af søvn mangel . Så jeg ser frem til en har lyst til at tage hende .

Anmeld

4. december 2012

Mor til Ella

Skifreaken skriver:

Eller har de overhovedet?

Min søn overnattede ved min mor og hendes mand allerede 2-3 mdr. gammel. Han var kolikbarn og efter de der 60-70 næsten total søvnløse nætter gik det helt galt for kæresten og jeg og vi havde bare brug for at være os selv og kunne sove - sove bare mere end 1 time af gangen.

Jeg græd hele vejen ned til min mor 65 km og hele vejen hjem da jeg havde afleveret ham.

Men vi klarede det selvfølgelig og tror det var godt for alle parter, vi fik i hvert fald det pusterum vi havde brug for.

Igår (er ikke kolikbarn mere ) var så 4. dag uden mere end 2 timers sammenhængende søvn, hvor bettefyren bare ellers græd og græd og pylrede og ikke ville sove pga mellemørebetændelse, forkølelse og øjenbetændelse. Min mor tilbød at tage en nat og vi sagde ja.  Jeg har fået halsbetændelse og en kæmpe forkølelse og det samme med manden. Så søvn - en by i Rusland.

Men alligevel får jeg lidt dårlig samvittighed over at aflevere ham. Fornemmer lidt at det ikke er noget man gør og det er total egoistisk af mig.

Hector er heldigvis ikke ked af at være sammen med folk han ikke kender, det har han aldrig været og er lige så glad for at sidde ved en fremmed som os - i hvert fald endnu, han er tæt på 8 mdr. Men alligevel...

Ella var ca 3 mdr, da hun sov ude første gang. Jeg er den heldige vinder af en dejlig pige der dog max sover 30 min af gangen om natten.

Vi får hende passet ca 1 gang om måneden, det er bare nødvendigt for at få sovet og samlet kræfter, og for at huske hinanden en smule Og jeg nyder det altså.

Synes du skal være stolt over at kunne stole på at andre også kan klarer det....

Anmeld

5. december 2012

Malene76

Felix blev passet ude første gang med overnatning da han var 6 måneder, ford vi skulle til bryllup med overnatning et stykke væk hjemmefra. Det var hos hans farmor og farfar gom forguder ham, så han var max passet op.  Det var helt problemfrit. Han har ikke siden overnattet ude, men bliver passet med jævne mellemrum så vi kan få lidt kærestetid. Det nyder både bedsteforældre, sønnen og forældrene.

KH Malene

Anmeld

5. december 2012

Miin'Baby'Mus

Skifreaken skriver:

Eller har de overhovedet?

Min søn overnattede ved min mor og hendes mand allerede 2-3 mdr. gammel. Han var kolikbarn og efter de der 60-70 næsten total søvnløse nætter gik det helt galt for kæresten og jeg og vi havde bare brug for at være os selv og kunne sove - sove bare mere end 1 time af gangen.

Jeg græd hele vejen ned til min mor 65 km og hele vejen hjem da jeg havde afleveret ham.

Men vi klarede det selvfølgelig og tror det var godt for alle parter, vi fik i hvert fald det pusterum vi havde brug for.

Igår (er ikke kolikbarn mere ) var så 4. dag uden mere end 2 timers sammenhængende søvn, hvor bettefyren bare ellers græd og græd og pylrede og ikke ville sove pga mellemørebetændelse, forkølelse og øjenbetændelse. Min mor tilbød at tage en nat og vi sagde ja.  Jeg har fået halsbetændelse og en kæmpe forkølelse og det samme med manden. Så søvn - en by i Rusland.

Men alligevel får jeg lidt dårlig samvittighed over at aflevere ham. Fornemmer lidt at det ikke er noget man gør og det er total egoistisk af mig.

Hector er heldigvis ikke ked af at være sammen med folk han ikke kender, det har han aldrig været og er lige så glad for at sidde ved en fremmed som os - i hvert fald endnu, han er tæt på 8 mdr. Men alligevel...

Vores bette ny skulle gerne komme til verden sidst i januar og hun skal passes allerede i marts 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.