Hvornår har jeres baby overnattet ude første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.408 visninger
57 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Skifreaken

Eller har de overhovedet?

Min søn overnattede ved min mor og hendes mand allerede 2-3 mdr. gammel. Han var kolikbarn og efter de der 60-70 næsten total søvnløse nætter gik det helt galt for kæresten og jeg og vi havde bare brug for at være os selv og kunne sove - sove bare mere end 1 time af gangen.

Jeg græd hele vejen ned til min mor 65 km og hele vejen hjem da jeg havde afleveret ham.

Men vi klarede det selvfølgelig og tror det var godt for alle parter, vi fik i hvert fald det pusterum vi havde brug for.

Igår (er ikke kolikbarn mere ) var så 4. dag uden mere end 2 timers sammenhængende søvn, hvor bettefyren bare ellers græd og græd og pylrede og ikke ville sove pga mellemørebetændelse, forkølelse og øjenbetændelse. Min mor tilbød at tage en nat og vi sagde ja.  Jeg har fået halsbetændelse og en kæmpe forkølelse og det samme med manden. Så søvn - en by i Rusland.

Men alligevel får jeg lidt dårlig samvittighed over at aflevere ham. Fornemmer lidt at det ikke er noget man gør og det er total egoistisk af mig.

Hector er heldigvis ikke ked af at være sammen med folk han ikke kender, det har han aldrig været og er lige så glad for at sidde ved en fremmed som os - i hvert fald endnu, han er tæt på 8 mdr. Men alligevel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

B&J

Ved du hvad du aflevere ham jo ikke en hel weekend eller uge.

og syntes det er fantastisk i har nogle forælder der vil hjælpe når det hele brænder på og man selv ikke har det så godt nogle timmer eller en dag til at puste ud af kan alle få brug for..

første gang vores dreng sov ved min mor var han omkring 1år men også fordi jeg skulle ind og have min operation så vi skulle prøve et par gange inden for der sov han 3 hele dag hos hende og det var jo fantastisk og han elskede det nu er han 2½ og hver anden til 3 månede overnatter han en weekend hos hende fordi han elsker det helt vildt og der sker en masse andre ting og de laver en masse spænde og hyggeligt sammen

Anmeld

3. december 2012

Janni.

Silas har aldrig overnattet ude endnu, og han er 20 mdr gammel. Han har ikke overnattet ude, af den simpel grund at vi ikke har haft behovet. 

Jeg kan sagtens følge dig/jer i at det må være tiltrængt med et pusterum.  for din mor, at hun tilbyder. 

Vær stolt af at i tager imod buddet. I skal jo gerne lade op og have lidt overskud til den bette fyr, og hinanden.  

Glædelig jul. 

Anmeld

3. december 2012

Frk.S

Freja var tæt på 10 mdr. før hun overnattede ude første gang.... faktisk var det første gang hun overhovedet blev passet, så vi lagde lidt hårdt ud med overnatning ved første pasning - men det gik super godt.

Vi har ikke haft behovet før.

Anmeld

3. december 2012

jydeinden

B&J skriver:

og syntes det er fantastisk i har nogle forælder der vil hjælpe når det hele brænder på og man selv ikke har det så godt nogle timmer eller en dag til at puste ud af kan alle få brug for..

første gang vores dreng sov ved min mor var han omkring 1år men også fordi jeg skulle ind og have min operation så vi skulle prøve et par gange inden for der sov han 3 hele dag hos hende og det var jo fantastisk og han elskede det nu er han 2½ og hver anden til 3 månede overnatter han en weekend hos hende fordi han elsker det helt vildt og der sker en masse andre ting og de laver en masse spænde og hyggeligt sammen

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

B&J skriver:

Nej. Min mor tilbød at tage ham i nat også, men det kunne jeg slet ikke klare, så længe kunne jeg ikke undvære ham :p Og ja, du har da ret i, at man er super heldig at have så seje bedster, som har tid og overskud til at hjælpe

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Janni. skriver:

Silas har aldrig overnattet ude endnu, og han er 20 mdr gammel. Han har ikke overnattet ude, af den simpel grund at vi ikke har haft behovet. 

Jeg kan sagtens følge dig/jer i at det må være tiltrængt med et pusterum.  for din mor, at hun tilbyder. 

Vær stolt af at i tager imod buddet. I skal jo gerne lade op og have lidt overskud til den bette fyr, og hinanden.  

Glædelig jul. 

Ih hvor er i søde. Jeg synes også at det er vildt at i ikke har haft behov for det endnu - et eller andet sted. Når Hector er forkølet går han helt i selvsving og græder og græder og sover næsten ikke om natten. Er det også sådan hos dig?

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Frk.S skriver:

Freja var tæt på 10 mdr. før hun overnattede ude første gang.... faktisk var det første gang hun overhovedet blev passet, så vi lagde lidt hårdt ud med overnatning ved første pasning - men det gik super godt.

Vi har ikke haft behovet før.

Ok, skønt at det ikke har været nødvendigt før. Men da jeg kom i mødregruppen første gang, kiggede de andre godt nok noget på mig, da jeg sagde at Hector allerede havde overnattet ude en gang. Da jeg havde været der en time, gik han så igang pga mavepinen og jeg tog flugten hjem - der kunne de alligevel godt forstå mig - sagde de i hvert fald..

Anmeld

3. december 2012

Mettefpigen

Det skal du ikk være ked af....
Lukas var 11 dage da han blev passet med overnatning første gang....

Anmeld

3. december 2012

Skifreaken

Mettefpigen skriver:

Det skal du ikk være ked af....
Lukas var 11 dage da han blev passet med overnatning første gang....

Ihh sørme en der har været tidligere afsted end os :p Dejligt at der er nogen i samme båd Puha det var hårdt at overgive ham synes jeg, følte det som et totalt nederlag og følte jeg havde givet op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.