HJÆLP INGEN penge og snart mødre gr. på besøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hold nu op de er tarvelige! Vi er 6 mødre i min mødregruppe og vi plejer også at spise frokost sammen, men der er da ingen der forventer et kæmp frokostbord. 

Vi servere det vi har råd og tid til!

Jeg ska holde på torsdag og der laver jeg tumnmus og æggesalat i grov toast, med satatblade, tomat skiver, agurk og gulledrodsstave.

Jeg bruger et lille løg, fint snittet, en 1/2 bøt cremefrise, 1dåse tun og lidt salt og pebber. Tunmous færdig.

3-4 æg, 1/2 bøt cremefrise, karry, aromat, salt og pebber. Æggesalat færdig. 

2 pakker grov eller alm toast.

Hvis der ska være dessert, så køb en amo bag selv kage eller en pose æbleskiver.

Og ellers er der da iknoget bedre en hjemmebagte boller, med smør, ost og marmelade og igen en amo bag selv kage. Det har jeg tit bare lavet, og det er en sikker vinder.  Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

L&V

Anja B. Nielsen skriver:

jeg har virkelig brug for hjælp fra nogele kreative menensker, jeg skal snart havde min mødre gr. på besøg, men jeg er lige gået over til barselsdag penge og har derfor ikke ret meget at gøre godt med da jeg er enlig forsøger og os gerne vile havde råd til at give min sæn en god jul. Da vi i gr. har den aftale at den der ligger hus til, skal stå for alt drikke, guf, mad m.m så kan det hurtigt blive dyrt. hvordan kan jeg holde en billig men hyggelig samkoms?? jeg har prøvet at forklare mit problem for de andre mødre for at se om jeg ikke kunne få dem til bare at tage lidt med da det vil være en kæmpe hjælp, men Desværre uden held. jeg har 100-150kr til denne samkomst hvordan kan jeg sammesætte en frokost ( gerne sund) til dem og mig, der kommer 6 mødre ud over mig.

kh. en meget fortvivlet mor- som frygter hun må aflyse pga der ikek er penge nok til at holde det

Vi plejer "bare" lave nogle grov boller med lidt pålæg, frugt og grønt ellers er der tærte hvis vi er træt af boller.. Drikke vare behøver jo heller ik være det vilde.

Syntes man ska holde det på et plan hvor alle kan være med og at man ik ska stå en masse i køkkenet

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

babywish13 skriver:

Ahmen det er jo slet ikke det der er meningen med mødregrupper  

Synes det er trist at de andre ikke lytter til dig, jeg havde helt bestemt taget noget med, hvis jeg var i gruppe med dig!!

Nå men jeg tænker at du kan lave gulrodssuppe, køb alle råvarer i aldi, så er det gjort for cirka 40 kr. bag evt nogle suppehorn eller nowet.

Bag nogle knækbrød, og lav agurke stave og gulrodsstave, måske et lille frugtfad.

Eller bag en kage, jeg har en opskrift på en simpel banankage, som tilmed er efter en kogebog fra ernæringsenheden vest

Skriv endelig hvis du vil have nogle opskrifter

tusind tak jeg vil meget gerne havde opskiften på gulerods suppen bager du selv knækbrød hvis så vil jeg os gerne havde den opskrift.

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

tarkoflen skriver:

De er super lækre og super nemme, så win win hvis du spørger mig håber de bringer lykke, og de tøser sætter pris på, at du laver noget lækkert til dem!

tak for hjælpen, ja det håber jeg os at de vil for ellers tror jeg at jeg bliver ret tosset og ikke kan holde min mund eller fælelser tilbage

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

Mor til prinsessen <3 skriver:

jeg sys ikke en mødergruppe handler om at giv mad/drikke til 6 kvinder + børn..!

det iorden at giv kaffe & te men mere behøver man ikke at diske op med i ses jo ik får at æde sammen. (man kan spise hjemme fra)

Efter min mening er man ikke samme for at spise men for at SNAKKE og børnen kan får samvær m andre børn på deres alder.

jeg er ening med dig men desværre er det ikke sådan min møder gruppe er, de spiser ikke morgen når vi skal mødes for så kan de jo spise mere når vi mødes

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

Mor til Ella skriver:

Det lyder virkelig ikke som om det er en god gruppe???

Der burde være forståelse for at det lige er en svær måned, jeg meldte ud 2 dage før jeg skulle holde at jeg bare slet ikke havde overskud lige denne gang, det var der ikke en der så ned på

Og hvis du vælger at holde det, skal de da slet ikke diktere hvad der skal serveres i dit hjem, om de så serverede kaviar, skal du gøre hvad du lyster og har råd til.

En billig frokost kunne være Kyllinge flute, eller omelet???

Og en drømmekage til kaffen.

tak for hjlpen og ja jeg fik lige nogle ideer

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

Baagøe skriver:

Helt ærligt... Hvis det er sådan, at mana i mødregruppen skal overgå hinanden hver gang, er det så det værd?! De er da ikke ægte værdier Bag en tærte og server nogle pølsehorn og bag en kage, hvis det ikke er godt nok til dem, så er det da dem, der har et problem. At mødes i Mødregruppe handler jo om at være sammen, hygge og udveksle erfaringer og ikke, hvad der bliver serveret

nemlig det er os min holdning

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

Anja B. Nielsen skriver:

tak for hjælpen, ja det håber jeg os at de vil for ellers tror jeg at jeg bliver ret tosset og ikke kan holde min mund eller fælelser tilbage

Ved du hvad, jeg synes faktisk det er på sin plads, at du fortæller dem, hvordan du har det! Og så vil jeg da håbe, at de undskylder og at de slet ikke har tænkt på det på den måde, selvom det er svært at tro

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

StineW79 skriver:

Hold nu op de er tarvelige! Vi er 6 mødre i min mødregruppe og vi plejer også at spise frokost sammen, men der er da ingen der forventer et kæmp frokostbord. 

Vi servere det vi har råd og tid til!

Jeg ska holde på torsdag og der laver jeg tumnmus og æggesalat i grov toast, med satatblade, tomat skiver, agurk og gulledrodsstave.

Jeg bruger et lille løg, fint snittet, en 1/2 bøt cremefrise, 1dåse tun og lidt salt og pebber. Tunmous færdig.

3-4 æg, 1/2 bøt cremefrise, karry, aromat, salt og pebber. Æggesalat færdig. 

2 pakker grov eller alm toast.

Hvis der ska være dessert, så køb en amo bag selv kage eller en pose æbleskiver.

Og ellers er der da iknoget bedre en hjemmebagte boller, med smør, ost og marmelade og igen en amo bag selv kage. Det har jeg tit bare lavet, og det er en sikker vinder.  Vh stine

det lyder som nogle gode og billige salater og de er helt sikker taget til mig og skrevet ned dem kommer jeg til at bruge meget i vores hverdag

Anmeld

27. november 2012

serinasmor

Anja B. Nielsen skriver:

desværre er de bare vant til det helt store luksun frokost buffe elelr bruch buffe men der kan jeg bare ikke være med for jeg har ikke de penge desværre, så vil bare gerne gøre det så godt jeg kan, for vil ikke fryses ude

det er da ærgeligt at det skal være så meget under pres at være i mødregruppe ..

men ja ... er der ikke overskud på pengepungen kan der blive det i tid

Bag selv en kage

lav fx en frokosttærte med skinke og tomater (billige ingredienser der kan fås i lavprissupermarked) og 2 salater ( ex en med ris/pasta og en der bare er grøn) og bag noget grovbrød .. køb lidt laks og noget "luksus" pålæg .. og så burde du faktisk kunne holde dig på omkring de 100 kr ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.