HJÆLP INGEN penge og snart mødre gr. på besøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

tarkoflen

Undskyld mig, men helt ærlig, hvad er det for nogle forkælede tøser du er i gruppe med? Jeg tror jeg havde meldt mig ud, og så ville jeg forsøge at start en op, evt. med andre herindefra!

Det er da virkelig ikke nogen måde at tale til andre mennesker på! Mener de, at du skulle være blevet i et forhold, du eller han ikke var glad for? Ja det er da til den tidlige side, l er gået fra hinanden, men altså, det kan jo ske!

Hvis du vil holde fast i dem, og holde den mødregruppe hos dig, så synes jeg du skal gå i gang med at bage! Man kan lave lækre ting, for ikke så mange penge!

Bag nogle lækre boller, evt. koldhævede boller, så de er helt friskbagte når de kommer, jeg deler gerne min opskrift, hvis du har brug for det. Find pålæg på tilbud, køb en peberfrugt og noget agurk og læg det pænt på et spækbræt, så kan de ikke se, at det er billigt pålæg, hvis du skulle have det skidt med det!

Hvis du har overskud, så lav nogle amerikanske pandekager, det er heller ikke dyrt, men lækkert og i stedet for en dyr sirup, så køb noget marmelade til

Så ser det lidt eksklusivt ud, uden at være det!

Selvom jeg mener, at de tøser burde tage imod dig som du er, og med de vilkår du har, så lyder det på dig til, at du gerne vil synes du gør det godt nok, og så kunne ovenstående være en løsning!

Stort herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

KTP86

Hvis du har meldt ud at du sidder i en økonomisk svær situation og at de ikke vil hjælpe,så er de ikke interesserede nok i det gruppemøde. Jeg ville aflyse og vente til efter jul,for min familie kommer i første række. BUM!  Mødregruppe kvinderne som ikke var villige til at hjælpe til kommer ikke forrest i køen. Fandme..Gad ikke engang spendere en 20er på den slags mennesker. 

Billigt og lækkert: Wokmad. 1 pakke kyllingebryst skåret i små stykker,skiveskåret gulerødder,grønne bønner,rød eller gul peberfrugt og risnudler. Den her ret vil ligge en god bund. Den er velsmagene,let at tilberede,og billig når man tænker på det er 6 mødre og deres børn ^^

Hvis jeg skullere servere noget til så mange havde jeg serveret pandekager. Op i stjernen med sundhed. Pandekager er et sikkert hit-især op til jul 

Held og lykke..Jeg håber du og dit barn får en alletiders jul 

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

0siv0 skriver:

De lyder da som nogle mokker. Nåmen vi er alle forskellige, så du får lige en frokostidé:

Du kan lave små sandwichhapser, som du smører på forhånd. Nogle pakker toastbrød (koster ikke det store, og de kan fåes som grovtoast), og så nogle med leverpostej, nogle med skinke og ost, etv. nogle med æggesalat eller noget. Hvis du smider lidt grønt i hver sandwich (salat/agurk/karse), og så skærer dem ud i små hapser, så ser det hurtigt ud af noget.

Anrettet flot på fade, og kombineret med æblejuice + danskvand som wannabechampagne - så kan du holde receptionstema Og hvis de ikke synes, der er nok mad, så er det fordi, at de fancy og smarte mennesker altså ikke voldæder til receptioner - så kan de lære det

Budgetoverslag:

3 pakker toast = 30 kr

Skinke 1 pk = 10 kr

Leverpostej stor pakke af den billige = 15 kr

Agurk = 8 kr

Salathoved = 10 kr

Ost 1 pk. = 25 kr

Æggesalat: En pakke æg = 20 kroner, cremefraiche = 10 kr, noget karry og så rør det sammen.

Samt en to liters æblejuice = 15 kr.

Og måske to 1 1/2 liters danskvand = 20 kr.

= 165 kr.

Så holder du vist budgettet nogenlunde Drop evt. champagneforslaget og server vand eller saft.

Knæk og bræk med det

ja du fik mig da lige til at grine og smile over dit brev men det er virkelig et godt forslag du er kommet med. tror ikke de kan og vil bryde sig om det men så må de jo gå sultene her fra... (der ligger en pølsevogn lige rundt om hjørnet)

Anmeld

27. november 2012

LLN

Anja B. Nielsen skriver:

jeg har virkelig brug for hjælp fra nogele kreative menensker, jeg skal snart havde min mødre gr. på besøg, men jeg er lige gået over til barselsdag penge og har derfor ikke ret meget at gøre godt med da jeg er enlig forsøger og os gerne vile havde råd til at give min sæn en god jul. Da vi i gr. har den aftale at den der ligger hus til, skal stå for alt drikke, guf, mad m.m så kan det hurtigt blive dyrt. hvordan kan jeg holde en billig men hyggelig samkoms?? jeg har prøvet at forklare mit problem for de andre mødre for at se om jeg ikke kunne få dem til bare at tage lidt med da det vil være en kæmpe hjælp, men Desværre uden held. jeg har 100-150kr til denne samkomst hvordan kan jeg sammesætte en frokost ( gerne sund) til dem og mig, der kommer 6 mødre ud over mig.

kh. en meget fortvivlet mor- som frygter hun må aflyse pga der ikek er penge nok til at holde det

Hvis det er her inden jul kan du lave en stor portion risengrød. Det kan ungerne også spise. I vores familie drikker man rød saftevand til risengrød. Du kan evt. også købe nogle æbleskiver til dessert. Så er det et juletema uden det bliver for dyrt.

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

tarkoflen skriver:

Undskyld mig, men helt ærlig, hvad er det for nogle forkælede tøser du er i gruppe med? Jeg tror jeg havde meldt mig ud, og så ville jeg forsøge at start en op, evt. med andre herindefra!

Det er da virkelig ikke nogen måde at tale til andre mennesker på! Mener de, at du skulle være blevet i et forhold, du eller han ikke var glad for? Ja det er da til den tidlige side, l er gået fra hinanden, men altså, det kan jo ske!

Hvis du vil holde fast i dem, og holde den mødregruppe hos dig, så synes jeg du skal gå i gang med at bage! Man kan lave lækre ting, for ikke så mange penge!

Bag nogle lækre boller, evt. koldhævede boller, så de er helt friskbagte når de kommer, jeg deler gerne min opskrift, hvis du har brug for det. Find pålæg på tilbud, køb en peberfrugt og noget agurk og læg det pænt på et spækbræt, så kan de ikke se, at det er billigt pålæg, hvis du skulle have det skidt med det!

Hvis du har overskud, så lav nogle amerikanske pandekager, det er heller ikke dyrt, men lækkert og i stedet for en dyr sirup, så køb noget marmelade til

Så ser det lidt eksklusivt ud, uden at være det!

Selvom jeg mener, at de tøser burde tage imod dig som du er, og med de vilkår du har, så lyder det på dig til, at du gerne vil synes du gør det godt nok, og så kunne ovenstående være en løsning!

Stort herfra

jeg vil meget gerne havde din opskift på bollerne, for den vil jeg os kunne bruge når jeg opstater i arbejde igen efter barselen. ja de er ret forkælet og ingen forståelse for andre. desværre ja jeg vil os gerne melde mig ud men hvad med min sæn som nyder at lege med de andre børn og er så glad for at være sammen med dem?

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

KTP86 skriver:

Hvis du har meldt ud at du sidder i en økonomisk svær situation og at de ikke vil hjælpe,så er de ikke interesserede nok i det gruppemøde. Jeg ville aflyse og vente til efter jul,for min familie kommer i første række. BUM!  Mødregruppe kvinderne som ikke var villige til at hjælpe til kommer ikke forrest i køen. Fandme..Gad ikke engang spendere en 20er på den slags mennesker. 

Billigt og lækkert: Wokmad. 1 pakke kyllingebryst skåret i små stykker,skiveskåret gulerødder,grønne bønner,rød eller gul peberfrugt og risnudler. Den her ret vil ligge en god bund. Den er velsmagene,let at tilberede,og billig når man tænker på det er 6 mødre og deres børn ^^

Hvis jeg skullere servere noget til så mange havde jeg serveret pandekager. Op i stjernen med sundhed. Pandekager er et sikkert hit-især op til jul 

Held og lykke..Jeg håber du og dit barn får en alletiders jul 

mums pandekagr sidder og bliver lækker sulten og det er en god ide men desværre ikke sundt nok til de andre... ja jeg tænker os på min familie og sæn os derfor det skal være så billigt som muligt fordi han bare ikke skal mangle noget jeg selv skal nok klare mig

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

LLN skriver:

Hvis det er her inden jul kan du lave en stor portion risengrød. Det kan ungerne også spise. I vores familie drikker man rød saftevand til risengrød. Du kan evt. også købe nogle æbleskiver til dessert. Så er det et juletema uden det bliver for dyrt.

ja det kunne havde være en ide men tor desværre ikke det bliver modatget godt af de andre for det skal være sundt og ved at der er en den mest besværlige som ikke er til risengrød men ellers en godt og hyggeligt forslag er bare i den forkerte gruppe til julehygge

Anmeld

27. november 2012

Giraffen

Anja B. Nielsen skriver:

jeg har virkelig brug for hjælp fra nogele kreative menensker, jeg skal snart havde min mødre gr. på besøg, men jeg er lige gået over til barselsdag penge og har derfor ikke ret meget at gøre godt med da jeg er enlig forsøger og os gerne vile havde råd til at give min sæn en god jul. Da vi i gr. har den aftale at den der ligger hus til, skal stå for alt drikke, guf, mad m.m så kan det hurtigt blive dyrt. hvordan kan jeg holde en billig men hyggelig samkoms?? jeg har prøvet at forklare mit problem for de andre mødre for at se om jeg ikke kunne få dem til bare at tage lidt med da det vil være en kæmpe hjælp, men Desværre uden held. jeg har 100-150kr til denne samkomst hvordan kan jeg sammesætte en frokost ( gerne sund) til dem og mig, der kommer 6 mødre ud over mig.

kh. en meget fortvivlet mor- som frygter hun må aflyse pga der ikek er penge nok til at holde det

i vores mødregruppe får vi altid bare rugbrød og indimellem er der en der har bagt lidt så det er meget hyggeligt og uformelt 

jeg synes sagtens du kan købe noget som du også kan få gavn af bagefter, fx noget du kan bruge til aftensmad eller lave madpakker af

Anmeld

27. november 2012

Mettefpigen

Anja B. Nielsen skriver:

DDr

desværre er de bare vant til det helt store luksun frokost buffe elelr bruch buffe men der kan jeg bare ikke være med for jeg har ikke de penge desværre, så vil bare gerne gøre det så godt jeg kan, for vil ikke fryses ude

Det kan jeg godt forstå, men du gør det bare så godt du kan :-) hvis de ikk kan acceptere det, så er det ærlig talt deres eget problem...

Anmeld

27. november 2012

tarkoflen

Anja B. Nielsen skriver:

jeg vil meget gerne havde din opskift på bollerne, for den vil jeg os kunne bruge når jeg opstater i arbejde igen efter barselen. ja de er ret forkælet og ingen forståelse for andre. desværre ja jeg vil os gerne melde mig ud men hvad med min sæn som nyder at lege med de andre børn og er så glad for at være sammen med dem?

Selvfølgelig må du få den, og den er billig at lave og så nem! Og kan varieres alt efter, hvad man lige har i skabene og der kan også bruges lidt fuldkorsmel, man skal bare ikke helt erstatte almindeligt mel, for så bliver de meget tunge!

Jeg kan godt forstå, at du er bange for, at din søn lider afsagn! Er det ikke en mulighed at finde andre mødre i dit område?

Den kommer her

1/2 pakke gær
1/2 liter vand
1 tsk salt
1 spsk olie
Ca 125 g havregryn ( jeg bruger de grove, men det er bare fordi det er det skabet ideholder)
Ca. 400 g mel

Det skal være en virkelig klistret dej! Du opløser gæren i vandet, tilsættere de andre ingredienser og rører det sammen med en grydeske, for du kan ikke have fingrene i det

Hæver i køleskabet natten over...

Om morgene tænder du ovnen på 200 grader. Sætter bollerne på en bradepande med bagepapir med to skeer, du kan stadig ikke bruge hænderne fordi den er så klistret. Jeg plejer at smøre lidt vand ud over med hænderne, så bliver de lidt bløde i overfladen og nogle gange sætter jeg en skål vand i bunden af ovnen, så der dannes damp jeg bager dem i 15-20 minutter, alt efter hvor store de er.

Det hænder, at jeg putter nogle hakkede nødder, mandler, sesam, birkes eller revet gulerod i, hvis de skal være lidt anderledes end normalt

Håber det er til at forstå, ellers spørger du bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.