HJÆLP INGEN penge og snart mødre gr. på besøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Anja B. Nielsen

Valle81 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen og hvor åbne i er, men jeg har været i sammen situation og jeg meldte ud til dem a økonomien i den måned ikke var til det, så holde jeg det bare en anden gang

vi var været sammen i snart 4mdr og der er desværre ikke den store forståelse eller åbenhed over for den situation jeg er i. de har os svært ved at forstå at der kan være hårdt at være enlig mor og siger ofte at vis det er så hårdt hvorfor holdte jeg så ikke bedere på eksen. så nej de ville forstå jeg meldte fra desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Anja B. Nielsen

FruK skriver:

Hvor er det synd at du skal stresse over om du har råd til det... Er det ikke nogen du kan skrive til, om de gider at tage lidt med, fordi det kniber for dig i denne måned? Det er da fair nok at man er lidt på r....?

Ellers bag noget lækkert groft brød selv - det behøver ikke være andre end hvedemel, havregryn, vand og gær f.eks. Og køb lidt pålæg og agurk. Det behøver vel ikke at være det helt vilde - eller er forventningerne skruet op?

I min mødregruppe lavede vi det altid som sammenskud - man tog det med dom man hver især havde overskud til - og så var der bare det, der nu var. 

forventningerne er skruet meget op fra deres side og der er Minus for ståelse for at man kan være på røven og der er hårdt som enlig mor.  jeg havde os fra starten forstået at vi vær tog lidt med men nej det var desværre ikke godt nok til dem

Anmeld

27. november 2012

Guldet

Anja B. Nielsen skriver:

vi var været sammen i snart 4mdr og der er desværre ikke den store forståelse eller åbenhed over for den situation jeg er i. de har os svært ved at forstå at der kan være hårdt at være enlig mor og siger ofte at vis det er så hårdt hvorfor holdte jeg så ikke bedere på eksen. så nej de ville forstå jeg meldte fra desværre

øv - Men hvis de er så uforstående for din situation og snakker sådan til dig, hvorfor du ikke bare holdte noget bedre i din eks.! hmm er de så værd at samle på? De lyder ikke ligefrem til at være, nogen jeg gad at hænge ud med??

Anmeld

27. november 2012

_-Kathrine-_

De er vel kommet for at I skal være sammen og ikke kommet for at spise?!
Derfor syns jeg du skal servere lige det du har lyst og råd til...!
Og hvor er de iøvrigt ikke særlig søde når de ikke forstår din situation...
Kæmpe

Anmeld

27. november 2012

Gittemor09

nu har jeg læst alle dine svar til andre der har kommet med råd... og må godt nok sige at jeg havde ikke været i den mødregruppe igennem mange møder pga. den manglende forståelse og opbakning....

jeg gik i en gruppe med min datter, og der var gensidig forståelse at hvis man ikke lige havde penge sprang man turen over eller ikke tog nogét med.. (vi tog lidt med allesammen)

er godt nok forarget over deres opførsel...!!

Anmeld

27. november 2012

FruK

Anja B. Nielsen skriver:

forventningerne er skruet meget op fra deres side og der er Minus for ståelse for at man kan være på røven og der er hårdt som enlig mor.  jeg havde os fra starten forstået at vi vær tog lidt med men nej det var desværre ikke godt nok til dem

Sikke en træls indstilling! 

Det er jo tilladt at melde sig helt ud af sin mødregruppe, hvis man ikke synes at man får noget ud af samværet. Det er bare at skrive til dem at du ikke deltager mere - og så kan de jo tænke hvad de vil. De ville jeg nok gøre hvis de slet ikke har forståelse for din situation.

Anmeld

27. november 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Sikke en trist tråd

Ikke fordi du ikke har så meget at gøre med, men fordi den gruppe ikke virker særlig rummelig

du kunne evt bage et par tærter og så lave en grøn salat til.

Det er lækkert, nemt, lidt brunch agtigt - og billigt!

Anmeld

27. november 2012

2babygirls

Anja B. Nielsen skriver:

jeg har virkelig brug for hjælp fra nogele kreative menensker, jeg skal snart havde min mødre gr. på besøg, men jeg er lige gået over til barselsdag penge og har derfor ikke ret meget at gøre godt med da jeg er enlig forsøger og os gerne vile havde råd til at give min sæn en god jul. Da vi i gr. har den aftale at den der ligger hus til, skal stå for alt drikke, guf, mad m.m så kan det hurtigt blive dyrt. hvordan kan jeg holde en billig men hyggelig samkoms?? jeg har prøvet at forklare mit problem for de andre mødre for at se om jeg ikke kunne få dem til bare at tage lidt med da det vil være en kæmpe hjælp, men Desværre uden held. jeg har 100-150kr til denne samkomst hvordan kan jeg sammesætte en frokost ( gerne sund) til dem og mig, der kommer 6 mødre ud over mig.

kh. en meget fortvivlet mor- som frygter hun må aflyse pga der ikek er penge nok til at holde det

I min mødregruppe var det altid vand/te/kaffe og så noget brød af en art og 2-3 stk pålæg... Så det skulle ikke gerne løbe op i det vilde??

Anmeld

27. november 2012

0siv0

De lyder da som nogle mokker. Nåmen vi er alle forskellige, så du får lige en frokostidé:

Du kan lave små sandwichhapser, som du smører på forhånd. Nogle pakker toastbrød (koster ikke det store, og de kan fåes som grovtoast), og så nogle med leverpostej, nogle med skinke og ost, etv. nogle med æggesalat eller noget. Hvis du smider lidt grønt i hver sandwich (salat/agurk/karse), og så skærer dem ud i små hapser, så ser det hurtigt ud af noget.

Anrettet flot på fade, og kombineret med æblejuice + danskvand som wannabechampagne - så kan du holde receptionstema Og hvis de ikke synes, der er nok mad, så er det fordi, at de fancy og smarte mennesker altså ikke voldæder til receptioner - så kan de lære det

Budgetoverslag:

3 pakker toast = 30 kr

Skinke 1 pk = 10 kr

Leverpostej stor pakke af den billige = 15 kr

Agurk = 8 kr

Salathoved = 10 kr

Ost 1 pk. = 25 kr

Æggesalat: En pakke æg = 20 kroner, cremefraiche = 10 kr, noget karry og så rør det sammen.

Samt en to liters æblejuice = 15 kr.

Og måske to 1 1/2 liters danskvand = 20 kr.

= 165 kr.

Så holder du vist budgettet nogenlunde Drop evt. champagneforslaget og server vand eller saft.

Knæk og bræk med det

Anmeld

27. november 2012

Anja B. Nielsen

Ja jeg har os ofte tænkt på at melde mig ud af den men nu er min søn endelig ved at falde til der han er for tidligt født og er lidt sentitiv, men leger han med de andre børn og er så glad hver gang han ser dem. Så lige tænke mig godt om for hans skyld. Tusind tak for alle de gode ideer til mad der er kommet samt jeres tanker ang den manglende forståelse fra mgr. Jeres tanker og opbakning betyder meget for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.