21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

M (:

AnnaKJ skriver:

Ja helt enig igen - det er jo både et spørgsmål om resourcer og holdninger.
Men det er jo nok noget man aldrig får diskuteret til ende.

Nej, der vil være tabere uanset. Jeg synes bare det er synd, at pigerne skal trues til at træffe et valg.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Carl-Emil's mor

Vil bare lige tilføje at grenen altså ikke bare sådan lige er en almindelig institution. Jeg læser ingen steder vi er blevet fortalt om hun var på SS eller hvad hun var men jeg kan garantere jer at de er ikke at kimse af! Har selv været som pæd stud i det regi det er 99.9% nogle typer man ikke kan forsvare skal varetage et barn. Jeg havde kun drenge på min afdeling heldigvis!!!! men pigerne er og bliver de værste i det regi....  SS er det vi for få år sidden kaldte for surrogat fængsel.

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Nu har jeg lige set udsendelsen! Og jeg synes man glemmer lidt, at man altså kun ser den ene side af sagen, nemlig "offer siden"...

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ok, at der bliver vejledt om, at det kan få konsekvenser, hvis man vælger at få et barn på det tidspunkt, hvor disse unge piger vælger det!

Den ene blev frarådet det som 17 årig, og det synes jeg ikke er forkert! Hun boede på en institution for MEGET udsatte unge, og det er altså en sikret døgn institution for unge, altså ikke bare unge, som er fjernet hjemmefra, men unge som er farlige for sig selv eller andre! Hvordan skulle hun på det tidspunkt kunne varetage et barns tarv, hvis hun ikke engang kunne varetage egne? Hun var for filan 17 år gammel, og der er altså mange velfungerende unge mennesker der ville have svært nok ved at blive forældre i så tidlig en alder! Denne pige har ikke engang opbakning hjemmefra!

Den anden pige i udsendelsen er i et voldeligt forhold, under overvågning for hvorvidt hendes forældreevner er tilstrækkelige i forhold til det barn hun allerede har og de er ikke afsluttet! Så synes jeg faktisk også man har pligt til at oplyse, at det altså kan få nogle store konsekvenser at få barn nr. 2! Jeg siger ikke, at de skal sige til hende, at hun skal få en abort, men hun skal da vide, at hun risikerer at miste begge børn! Var det så ikke bedre at få styr på det barn hun har i forvejen, fremfor at skulle have 2? Og få hjælp til at komme ud af det voldelige forhold hun var i, for det skader jo barnet voldsomt! Denne pige har opfattelsen af, at hun er blevet presset til en abort, men ingen andre end hende selv og sagsbehandleren, ved hvad der er blevet sagt!

I min verden skal ingen tvinges til abort, men jeg synes pigerne er bedst tjent med, at få klar besked om, hvilke konsekvenser deres valg har!

Det er slet ikke umuligt at disse piger kan blive gode mødre på et tidspunkt, men på de betingelser de havde, da de fik at vide, hvad konsekvenserne ved at få et barn var, tror jeg ikke man kan sige, at det ville de godt kunne klare, hvis bare de fik lidt hjælp! Og slet ikke hende den første... Det er muligt hun er i stand til det nu, men den 17 årige udgave af hende, der var anbragt, tror jeg helt ærlig ikke ville kunne tage det ansvar!

Anmeld

26. november 2012

FrkZier

Tranebaer skriver:

Fordi voldsdommen handler om hvordan hun interagere med andre mennesker. Hvis hun stjæler en mascara er det sgu dårlig stil og brud på loven, men ingen kommer til skade. Hvis hun har en voldsdom har hun forbrudt sig fysisk på et andet menneske. Så har hun handlet så det gik direkte ud over andre end hende selv (selvfølgelig går det også ud over butikken/producenten af mascara'en, men du ved hvad jeg mener. Det er penge det handler om. Vold handler om mennesker).

da jeg var 13, blev min veninde og jeg MEGET uvenner, og jeg stak hende en lussing - det er nu 8 år siden .. bliver jeg så en dårlig mor?

Anmeld

26. november 2012

Pikku Myy

tarkoflen skriver:

Nu har jeg lige set udsendelsen! Og jeg synes man glemmer lidt, at man altså kun ser den ene side af sagen, nemlig "offer siden"...

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ok, at der bliver vejledt om, at det kan få konsekvenser, hvis man vælger at få et barn på det tidspunkt, hvor disse unge piger vælger det!

Den ene blev frarådet det som 17 årig, og det synes jeg ikke er forkert! Hun boede på en institution for MEGET udsatte unge, og det er altså en sikret døgn institution for unge, altså ikke bare unge, som er fjernet hjemmefra, men unge som er farlige for sig selv eller andre! Hvordan skulle hun på det tidspunkt kunne varetage et barns tarv, hvis hun ikke engang kunne varetage egne? Hun var for filan 17 år gammel, og der er altså mange velfungerende unge mennesker der ville have svært nok ved at blive forældre i så tidlig en alder! Denne pige har ikke engang opbakning hjemmefra!

Den anden pige i udsendelsen er i et voldeligt forhold, under overvågning for hvorvidt hendes forældreevner er tilstrækkelige i forhold til det barn hun allerede har og de er ikke afsluttet! Så synes jeg faktisk også man har pligt til at oplyse, at det altså kan få nogle store konsekvenser at få barn nr. 2! Jeg siger ikke, at de skal sige til hende, at hun skal få en abort, men hun skal da vide, at hun risikerer at miste begge børn! Var det så ikke bedre at få styr på det barn hun har i forvejen, fremfor at skulle have 2? Og få hjælp til at komme ud af det voldelige forhold hun var i, for det skader jo barnet voldsomt! Denne pige har opfattelsen af, at hun er blevet presset til en abort, men ingen andre end hende selv og sagsbehandleren, ved hvad der er blevet sagt!

I min verden skal ingen tvinges til abort, men jeg synes pigerne er bedst tjent med, at få klar besked om, hvilke konsekvenser deres valg har!

Det er slet ikke umuligt at disse piger kan blive gode mødre på et tidspunkt, men på de betingelser de havde, da de fik at vide, hvad konsekvenserne ved at få et barn var, tror jeg ikke man kan sige, at det ville de godt kunne klare, hvis bare de fik lidt hjælp! Og slet ikke hende den første... Det er muligt hun er i stand til det nu, men den 17 årige udgave af hende, der var anbragt, tror jeg helt ærlig ikke ville kunne tage det ansvar!

Enig!

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Pikku Myy skriver:

Enig!

tak

Anmeld

26. november 2012

Pikku Myy

tarkoflen skriver:

tak

Jeg har forsøgt at formulere præcis det samme, men når du nu gør det så meget bedre, hopper jeg bare på

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Pikku Myy skriver:

Jeg har forsøgt at formulere præcis det samme, men når du nu gør det så meget bedre, hopper jeg bare på

Hi hi ved nu ikke om jeg har gjort det bedre, end du havde gjort, men nu slap du i hvert fald, når vi er enige

Anmeld

26. november 2012

baby012

FrkZier skriver:

da jeg var 13, blev min veninde og jeg MEGET uvenner, og jeg stak hende en lussing - det er nu 8 år siden .. bliver jeg så en dårlig mor?

har vappet en veninde en lussing i byen da jeg var 15, men det har da efter min mening INTET at gøre med mine evner som mor  

det havde også givet en voldsdom hvis hun havde meldt det.. Det gjorde hun heldigvids ikke, men der skal ikke meget til at få en voldsdom ... 

Min man for for meget på et tidspunkt i ens liv har intet at gøre med om man er en god forældre ... 

Så selvf bliver du ikke en dårlig mor 

Anmeld

26. november 2012

klmf

tarkoflen skriver:

Det handler jo ikke kun om alder, men om de massive sociale problemer de her piger er i. Der må de sociale myndigheder vel have pligt til at fortælle dem helt realistisk, hvordan deres situation er. Og så er der jo nogle kommende små børn, der risikerer at blive de helt store tabere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.