21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

baby012

FrkZier skriver:

nu har jeg endnu ikke født, men regner nu heller ikke med der sku være nogen alarm her

Det bliver der sikkert ikke  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Levi&LilysMor

Lullaby skriver:

Sidder og ser et program hvori kvinder der allerede er i kommunens søgelys får af vide, at hvis de gennemfører deres graviditet så bliver barnet fjernet. Nyhederne prøver at stille de kvinder i et "offer-lys" og jeg bliver så harm, for børnene er ikke legetøj. Den ene kvinde var i søgelyset fordi at de ikke mente at hun var ok som mor med det barn hun havde nu, bagefter får hun taget barnet fra sig og forklarer sig med, at hun var ked af det over sin abort, derfor kunne hun ikke tage sig af sin ene datter. Den anden var i et voldsforhold, havde udtagelser fra grenen der mente at hun havde problemer osv.

Sig mig, er jeg den eneste der synes, at hvis man ikke kan varetage det barn man har nu, skal man da ikke have flere? Og det er da synd for børnene, at de skal i plejefamilier lige umiddelbart efter fødslen.

Nope, jeg synes også det er mega synd for barnet/børnene. Der er bare nogle kvinder/mænd der bare ikke kan forstå situationen de står i, men så bare vælger at prøve det alligevel...

Anmeld

27. november 2012

baby012

Tranebaer skriver:

Næ og du ville heller ikke få en voldsdom, for det eksempel stammer fra før du var i stand til at blive dømt, da du var et barn, så det har intet med en voldsdom at gøre. Børn kan ikke altid overskue konsekvenserne af deres handlinger og kan derfor ikke blive dømt. Men det tror jeg godt du ved! Dårligt (og dømmende over for mig) eksempel.

Jeg har netop også lagt vægt på ikke at udtale mig om den konkrete dom, for den kender vi ikke. Men jeg mener bare at en dom der indvolvere ageren med andre mennesker bør tages dybt alvorligt når det handler om at blive ansvarlig for et andet menneske - at blive forælder.

Og når man ikke kender den konkrete dom, har hun nu også en masse andre odds i mod sig, som i sig selv ikke havde været nok til at dømme hende, men som gør at man kan forestille sig at dommen ikke har været "en lussing da hun var 13".

Var 15 da jeg gjorde det, og set havde givet voldsdom hvis det var blevet Meldt.. 

Men jeg har aldrig fået andet end ros fra både kommune og læger og pædagoger for mine evner som mor, så kan ikke helt se at en voldsdom automatisk gær en til dårlig mor ?? 

Anmeld

24. august 2013

Dianna-Bastian

Lullaby skriver:

Sidder og ser et program hvori kvinder der allerede er i kommunens søgelys får af vide, at hvis de gennemfører deres graviditet så bliver barnet fjernet. Nyhederne prøver at stille de kvinder i et "offer-lys" og jeg bliver så harm, for børnene er ikke legetøj. Den ene kvinde var i søgelyset fordi at de ikke mente at hun var ok som mor med det barn hun havde nu, bagefter får hun taget barnet fra sig og forklarer sig med, at hun var ked af det over sin abort, derfor kunne hun ikke tage sig af sin ene datter. Den anden var i et voldsforhold, havde udtagelser fra grenen der mente at hun havde problemer osv.

Sig mig, er jeg den eneste der synes, at hvis man ikke kan varetage det barn man har nu, skal man da ikke have flere? Og det er da synd for børnene, at de skal i plejefamilier lige umiddelbart efter fødslen.

hej nu er jeg selv den der har været i tv'et.. og det skal da lige siges man er ikke en dårlig mor fordi man har noget vold som man lavede da man var 17 år gammel.. helt ærligt jeg har min søn hjemme idag efter at have født ham i febuar 2013.. og min store datter er i plejefamilie.. ja mange mener det ville være bedre at kæmpe for det man har i forvejen. men ærligtalt er det ikk sjovt at løbe med panden mod en mur. fordi kommuen kan jo ikk se man har ændret sig og udvilket sig siden man fik den første.. men så det jo godt den kommuen jeg bor i nu kan se det..  jeg synes det er respektløst overfor hende at tage hende hjem. for hun har det godt der hvor hun er og trives. og det er det vigtigste for en forældre der har et barn anbragt. også længe hun har været anbragt siden hun var en md gammel så kender hun dem hun er ved nu som sin familie DVS MOR OG FAR kender hun dem som. vi andre er bare besøgs forældre.. er det måske ikke synd at tage hende væk fra det bare sådan uden vidre.  det med at dømme folk på en tv udsendelse er da noget mærkeligt noget og gøre. i kender jo ikke hele historien bag det. men hvi det var så dumt af mig og sætte et barn mere til verden hvorfor har jeg så min søn hjemme den dag idag.. husk nu på i har sikkert selv lavet fejl ingen er fejlfri.. så døm nu ikke på forhånd vel. 

Anmeld

24. august 2013

Dianna-Bastian

Giraffen skriver:

jeg blir sjældent sur over fjernsynet, men jeg sad og bandede og svovlede af fjernsynet - især over følgende

- mødrene blev sat i offerroller (som du også nævner) - det er BØRNENE der skal varetages og ikke mødrene

- de var begge på kontanthjælp og den ene rendte lige og hyggede om hendes HEST mens den anden sad og fodrede sin chiauha med plastik-negle - arhmen altså så få da fingeren ud af røven og få et arbejde og pas jeres børn!!!!

puuuha jeg blev rasende!!! og forstår slet ikke at de lavede den vinkel på det og jeg synes det var fedt med ham, der IKKE ville indrømme at det var synd for mødrene, han pointerede netop at det sagsbehandlerne gjorde, var at ridse et realistisk scenarie op

tak fordi jeg lige ku få lukket vreden ud igen dejligt med en lille baby.dk ventil

hør her dude.. 

jeg har en hest fordi jeg har lyst og godt kan lide dyr og har os en hund.. nu når jeg jo ikke måtte have mit første barn hjemme er jeg jo nød til at have noget jeg går op i for ikke at knække helt sammen.. husk nu på det er ikk alle der i stand til at arbejde alle har hver deres grunde til tingene.. og ja nu er jeg jo så lige hende med hesten.. og min veninde med neglene er nogle hun selv har lavet fordi hun gerne vil være negleteknikker.. så mon ikke hun øver sig tænk dig om før du udtaler dig... og ja jeg var gravid i udsendelsen og har fået den dejligste lille søn som bor hjemme hos mig.. så social arv er noget man kan bryde.. !!! må indrømme der er nogle mennsker som jer herude på nette der ikke har meget at foretage jer eftersom i kan bruge så megen tid på at nedrakke andre.. og hvad vi skulle tage og gøre i stedet for.. men det jo ikke jer der har gået det iigennem vi har.. lev vores liv og prøv så og udtal dig igen.. så ville helt anden mening.. 

Anmeld

24. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dianna-Bastian skriver:

hør her dude.. 

jeg har en hest fordi jeg har lyst og godt kan lide dyr og har os en hund.. nu når jeg jo ikke måtte have mit første barn hjemme er jeg jo nød til at have noget jeg går op i for ikke at knække helt sammen.. husk nu på det er ikk alle der i stand til at arbejde alle har hver deres grunde til tingene.. og ja nu er jeg jo så lige hende med hesten.. og min veninde med neglene er nogle hun selv har lavet fordi hun gerne vil være negleteknikker.. så mon ikke hun øver sig tænk dig om før du udtaler dig... og ja jeg var gravid i udsendelsen og har fået den dejligste lille søn som bor hjemme hos mig.. så social arv er noget man kan bryde.. !!! må indrømme der er nogle mennsker som jer herude på nette der ikke har meget at foretage jer eftersom i kan bruge så megen tid på at nedrakke andre.. og hvad vi skulle tage og gøre i stedet for.. men det jo ikke jer der har gået det iigennem vi har.. lev vores liv og prøv så og udtal dig igen.. så ville helt anden mening.. 

Det er rigtig fint at høre at din søn trives hjemme ved dig! Dejligt. Men vil lige gøre opmærksom på at det er en meget gammel debat du svare i! Vh stine

Anmeld

24. august 2013

DianaRJS

Lullaby skriver:

jeg har en lidt blandet mening...

self hvis de ikke kan tage vare for det barn de har er det også dumt at sætte flere til verden...

MEN at kommunen truer dem gør sådan set kun situationen værre.... for at få en abort på tvang er det værste man kan. kommunen har håndteret "problemet" forkert ved at true men burde istedet for rådgive..

jeg var selv under kommunen da jeg blev gravid dog af andre grunde, det var ikke ligefrem fordi jeg ikke kunne varetage de børn jeg havde men fordi jeg for 2 år siden fik en depression og selv råbte om hjælp. jeg var stadig under kommunen da jeg blev gravid med tvillingerne, men MEGET begrænset da det faktisk kun var for at sikre sig at jeg var helt ovenpå igen... er det dog ikke mere... men jeg brugte dem som rådgivning, og blev ikke truet til noget. dvs. hvis jeg valgte at få dem fjernet så var det mit eget valg, og noget jeg ville have det "godt" med. det har dem der bliver truet jo ikke... tværtimod....

Anmeld

24. august 2013

Maja88

Dianna-Bastian skriver:

hej nu er jeg selv den der har været i tv'et.. og det skal da lige siges man er ikke en dårlig mor fordi man har noget vold som man lavede da man var 17 år gammel.. helt ærligt jeg har min søn hjemme idag efter at have født ham i febuar 2013.. og min store datter er i plejefamilie.. ja mange mener det ville være bedre at kæmpe for det man har i forvejen. men ærligtalt er det ikk sjovt at løbe med panden mod en mur. fordi kommuen kan jo ikk se man har ændret sig og udvilket sig siden man fik den første.. men så det jo godt den kommuen jeg bor i nu kan se det..  jeg synes det er respektløst overfor hende at tage hende hjem. for hun har det godt der hvor hun er og trives. og det er det vigtigste for en forældre der har et barn anbragt. også længe hun har været anbragt siden hun var en md gammel så kender hun dem hun er ved nu som sin familie DVS MOR OG FAR kender hun dem som. vi andre er bare besøgs forældre.. er det måske ikke synd at tage hende væk fra det bare sådan uden vidre.  det med at dømme folk på en tv udsendelse er da noget mærkeligt noget og gøre. i kender jo ikke hele historien bag det. men hvi det var så dumt af mig og sætte et barn mere til verden hvorfor har jeg så min søn hjemme den dag idag.. husk nu på i har sikkert selv lavet fejl ingen er fejlfri.. så døm nu ikke på forhånd vel. 

nu har jeg ikke set programmet, så det vil jeg ikke udtale mig om...

men er din datter bevidst om du er hendes biologiske mor??? for hvis hun er det.. tænker du så aldrig over hvordan hun må føle det at mor nu får et nyt barn som GERNE må bo ved hende... men jeg må ikke

Anmeld

24. august 2013

Carina:-)

Maja88 skriver:

nu har jeg ikke set programmet, så det vil jeg ikke udtale mig om...

men er din datter bevidst om du er hendes biologiske mor??? for hvis hun er det.. tænker du så aldrig over hvordan hun må føle det at mor nu får et nyt barn som GERNE må bo ved hende... men jeg må ikke

Ja det tænkte jeg også....Alt respekt for at man accepterer det-Men også at  hun kalder plejeforældrene for mor og far...Puha det ville jeg aldrig kunne acceptere .

Anmeld

24. august 2013

Dianna-Bastian

tarkoflen skriver:

Nu har jeg lige set udsendelsen! Og jeg synes man glemmer lidt, at man altså kun ser den ene side af sagen, nemlig "offer siden"...

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ok, at der bliver vejledt om, at det kan få konsekvenser, hvis man vælger at få et barn på det tidspunkt, hvor disse unge piger vælger det!

Den ene blev frarådet det som 17 årig, og det synes jeg ikke er forkert! Hun boede på en institution for MEGET udsatte unge, og det er altså en sikret døgn institution for unge, altså ikke bare unge, som er fjernet hjemmefra, men unge som er farlige for sig selv eller andre! Hvordan skulle hun på det tidspunkt kunne varetage et barns tarv, hvis hun ikke engang kunne varetage egne? Hun var for filan 17 år gammel, og der er altså mange velfungerende unge mennesker der ville have svært nok ved at blive forældre i så tidlig en alder! Denne pige har ikke engang opbakning hjemmefra!

Den anden pige i udsendelsen er i et voldeligt forhold, under overvågning for hvorvidt hendes forældreevner er tilstrækkelige i forhold til det barn hun allerede har og de er ikke afsluttet! Så synes jeg faktisk også man har pligt til at oplyse, at det altså kan få nogle store konsekvenser at få barn nr. 2! Jeg siger ikke, at de skal sige til hende, at hun skal få en abort, men hun skal da vide, at hun risikerer at miste begge børn! Var det så ikke bedre at få styr på det barn hun har i forvejen, fremfor at skulle have 2? Og få hjælp til at komme ud af det voldelige forhold hun var i, for det skader jo barnet voldsomt! Denne pige har opfattelsen af, at hun er blevet presset til en abort, men ingen andre end hende selv og sagsbehandleren, ved hvad der er blevet sagt!

I min verden skal ingen tvinges til abort, men jeg synes pigerne er bedst tjent med, at få klar besked om, hvilke konsekvenser deres valg har!

Det er slet ikke umuligt at disse piger kan blive gode mødre på et tidspunkt, men på de betingelser de havde, da de fik at vide, hvad konsekvenserne ved at få et barn var, tror jeg ikke man kan sige, at det ville de godt kunne klare, hvis bare de fik lidt hjælp! Og slet ikke hende den første... Det er muligt hun er i stand til det nu, men den 17 årige udgave af hende, der var anbragt, tror jeg helt ærlig ikke ville kunne tage det ansvar!

hej

nu er jeg så selv den ene af de peson der medvirket i udsendelsen.. Jeg er Dianna.. 

Bare fordi man er ung mor er det ikke ensbetydene med at man ikke kan vare tage omsorgen for et barn eller pga af ens for historie.

ja det var en sikret.! Grenen i Grenå.. men det jo sjovt nok ikke den særlig sikret som ligger i dalstrup ved grenå. det skal så også lige siges at Norddjurs kommue begik en kæmpe fejl.. de lavede nemlig det der hedder en friheds berøvelse.. jeg blev sat på grenen den 9 maj og kom ud igen 2 mdr senere.. Jeg valgt at sagsøg norddjur kommune for deres indsats. da de havde gjort noget der var ulovlig.. og det hele gik igennem min advokat samt klage nævnet. og derefter videre i retten hvor norddjurs kommune blev dømt for friheds berøvelse.. derefter søgte jeg erstatning som også kom i retten og der vandt jeg sjovt nok også.. så det viser jo bare hvor lidt styr på tingene de egentligt havde..   synd at man kunne begå så stor en fejl fra det offentlige system side..  

og at man derinde bliver hjernevasket til en abort.. hmm flot.. tænk over man lever med at man har slået et barn ihejl som var ønsket.. og det gør man så resten af livet.

jeg ved der er mange unge der idag bruger abort som en slags prævention i stedet for det der skabt til det.. hvilket jeg synes er fuldstændig ude i hampen.. 

jo havde nu min mor's støtte.. 

og desuden skal det så sige man er 2 til at skabe et barn og opfostre det.. DVS at faderen også er der.. 

Og mikkel kom fra en god kerne familie af.. hvor af hans far var uddannet som pædago.. og moderen arbejdede på randers sygehus på daværende tidspunkt.. han var opvokset med masser af kærlighed og omsog..

Mikkel var lige blevet færdigt uddannet som it eletronik tecknolog. og havde fast job og vi havde lige fået lejlighed sammen. Mikkel havde styr på alt i sin tilværelse.. Jeg havde fået job på en ride skole.. så kunne ikke se problemet.. vi havde styr på alt det praktiske og jeg gik til psokolog samtaler så jeg fik styr på mine egne problemer..

men at kommuner vælger at bruge flere milioner kroner på at anbringe børn synes jeg bestemt ikke er i orden.. når man også skal spare.. og der findes andre måde til at blive en god mor på men med den rigtige støtter i hjemmet..  man bliver jo ikk en god mor ved at barnet bliver taget fra en, så man ikke engang får sin chance til at vise sit værd.. alle fortjener en chance som min jordmorder sagde.. 

Se den dag i dag har jeg en søn på et halvt år. som sjovt nok bor hjemme fordi Viborg kommune godt kunne se at finde den rette støtte som passede til de kommende forældre. min søn hedder bastian og han stor trives.. og har det så godt fordi vi har fået den rette hjælp. OG den hjælp er også langt billigere for staten end at bare at anbringe.!!! 

så jeg forstår ikke hvorfor man dømmer folk på forhånd og på en uddsendelse.

jeg har os en datter der er anbragt men det var der ikke snak om i tv'et.. jeg valgte dengang at anbringe hende fordi jeg stadigvæk var i dyb sorg over den søn som jeg blev tvunget ud i at miste som var et ønske barn.. jeg var stadigvæk nede over tabet af ham. nok kan du sige jeg er mærkelig.. men det var hårdt og tænke på at jeg kunne have haft en dreng 5 år den dag idag.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.