21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2012

tarkoflen

lotchen skriver:

Det handler jo ikke kun om alder, men om de massive sociale problemer de her piger er i. Der må de sociale myndigheder vel have pligt til at fortælle dem helt realistisk, hvordan deres situation er. Og så er der jo nogle kommende små børn, der risikerer at blive de helt store tabere

Helt enig! Vi snakker jo ikke om velfungerende unge piger, men piger med meget store problemer!

Hvis der var nogle der var i tvivl om, hvorvidt jeg ville kunne tage mig ordentligt af mit barn, ville jeg meget hellere have det at vide inden jeg fik barnet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

klmf

tarkoflen skriver:

Helt enig! Vi snakker jo ikke om velfungerende unge piger, men piger med meget store problemer!

Hvis der var nogle der var i tvivl om, hvorvidt jeg ville kunne tage mig ordentligt af mit barn, ville jeg meget hellere have det at vide inden jeg fik barnet!

Jeg synes ofte, debatten går på folks ret til at få børn. Måske man skulle tale mere om børnenes ret til at have ordentlige forældre?

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

lotchen skriver:

Jeg synes ofte, debatten går på folks ret til at få børn. Måske man skulle tale mere om børnenes ret til at have ordentlige forældre?

Det har du fuldstændig ret i! Det er altid børnene der taber!

Anmeld

26. november 2012

Tranebaer

da jeg var 13, blev min veninde og jeg MEGET uvenner, og jeg stak hende en lussing - det er nu 8 år siden .. bliver jeg så en dårlig mor?

Næ og du ville heller ikke få en voldsdom, for det eksempel stammer fra før du var i stand til at blive dømt, da du var et barn, så det har intet med en voldsdom at gøre. Børn kan ikke altid overskue konsekvenserne af deres handlinger og kan derfor ikke blive dømt. Men det tror jeg godt du ved! Dårligt (og dømmende over for mig) eksempel.

Jeg har netop også lagt vægt på ikke at udtale mig om den konkrete dom, for den kender vi ikke. Men jeg mener bare at en dom der indvolvere ageren med andre mennesker bør tages dybt alvorligt når det handler om at blive ansvarlig for et andet menneske - at blive forælder.

Og når man ikke kender den konkrete dom, har hun nu også en masse andre odds i mod sig, som i sig selv ikke havde været nok til at dømme hende, men som gør at man kan forestille sig at dommen ikke har været "en lussing da hun var 13".

Anmeld

27. november 2012

FrkZier

Tranebaer skriver:

Næ og du ville heller ikke få en voldsdom, for det eksempel stammer fra før du var i stand til at blive dømt, da du var et barn, så det har intet med en voldsdom at gøre. Børn kan ikke altid overskue konsekvenserne af deres handlinger og kan derfor ikke blive dømt. Men det tror jeg godt du ved! Dårligt (og dømmende over for mig) eksempel.

Jeg har netop også lagt vægt på ikke at udtale mig om den konkrete dom, for den kender vi ikke. Men jeg mener bare at en dom der indvolvere ageren med andre mennesker bør tages dybt alvorligt når det handler om at blive ansvarlig for et andet menneske - at blive forælder.

Og når man ikke kender den konkrete dom, har hun nu også en masse andre odds i mod sig, som i sig selv ikke havde været nok til at dømme hende, men som gør at man kan forestille sig at dommen ikke har været "en lussing da hun var 13".

jeg kan ikke se hvorfor det er et dårligt eksempel? - havde jeg været et år eller to ældre og det samme havde været sket, kunne jeg have fået en voldsom for det, hvis min veninde havde valgt at melde det.

Anmeld

27. november 2012

FrkZier

Lahn11 skriver:

har vappet en veninde en lussing i byen da jeg var 15, men det har da efter min mening INTET at gøre med mine evner som mor  

det havde også givet en voldsdom hvis hun havde meldt det.. Det gjorde hun heldigvids ikke, men der skal ikke meget til at få en voldsdom ... 

Min man for for meget på et tidspunkt i ens liv har intet at gøre med om man er en god forældre ... 

Så selvf bliver du ikke en dårlig mor 

bare fordi man som yngre, måske ikke var helt i stand til at håndtere sine følelser, og måske fik gjort noget dumt, er det jo slet ikke ens betydning med man ikke kan tage vare på sit barn!

jeg er på nuværende tidspunkt jo godt klar over vold intet løser, men det tænkte jeg bare ikke over da jeg var 13 og stod i en meget sårbar situation - men jeg vil nu alligvel mene jeg og du godt kan tage sig af vores børn!

Anmeld

27. november 2012

Laulund87

Tranebaer skriver:

Anmeld

27. november 2012

baby012

FrkZier skriver:

bare fordi man som yngre, måske ikke var helt i stand til at håndtere sine følelser, og måske fik gjort noget dumt, er det jo slet ikke ens betydning med man ikke kan tage vare på sit barn!

jeg er på nuværende tidspunkt jo godt klar over vold intet løser, men det tænkte jeg bare ikke over da jeg var 13 og stod i en meget sårbar situation - men jeg vil nu alligvel mene jeg og du godt kan tage sig af vores børn!

Præcis  

men har nu heller aldrig haft kommunen på nakken, og har aldrig fået andet end grøn trivsel fra ssp  

Anmeld

27. november 2012

FrkZier

Lahn11 skriver:

Præcis  

men har nu heller aldrig haft kommunen på nakken, og har aldrig fået andet end grøn trivsel fra ssp  

nu har jeg endnu ikke født, men regner nu heller ikke med der sku være nogen alarm her

Anmeld

27. november 2012

baby012

jeg kan ikke se hvorfor det er et dårligt eksempel? - havde jeg været et år eller to ældre og det samme havde været sket, kunne jeg have fået en voldsom for det, hvis min veninde havde valgt at melde det.

Jeg var 15 da jeg gjorde det, og det kunne have givet mig en dom hvis min veninde havde meldt det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.