21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Krussedulle

Lullaby skriver:

Sidder og ser et program hvori kvinder der allerede er i kommunens søgelys får af vide, at hvis de gennemfører deres graviditet så bliver barnet fjernet. Nyhederne prøver at stille de kvinder i et "offer-lys" og jeg bliver så harm, for børnene er ikke legetøj. Den ene kvinde var i søgelyset fordi at de ikke mente at hun var ok som mor med det barn hun havde nu, bagefter får hun taget barnet fra sig og forklarer sig med, at hun var ked af det over sin abort, derfor kunne hun ikke tage sig af sin ene datter. Den anden var i et voldsforhold, havde udtagelser fra grenen der mente at hun havde problemer osv.

Sig mig, er jeg den eneste der synes, at hvis man ikke kan varetage det barn man har nu, skal man da ikke have flere? Og det er da synd for børnene, at de skal i plejefamilier lige umiddelbart efter fødslen.

Er enig i at man selvfølgelig skal kunne varetage sit barn, før man sætter flere i verden!

MEN! Som ham advokaten sagde; en Sagsbehandler kan ikke sidde med en sabel i den ene hånd, og samtidig skal være en slags "beskytter"!

Det er jo ikke rådgivning, det er jo næsten tvang!

Min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Amanda Stage

M (: skriver:

Jeg synes det er meget skræmmende. 

Har selv en søster, som har valgt at blive steriliseret, fordi hun godt ved, at hun ikke kan tage sig af et barn, og ikke vil havne i en situation, hvor hun skal vælge mellem abort eller tvangsfjernelse/bortadoption. MEN ikke alle har den indsigt, og der er jo også sommetider nogen, der bryder normen/mønsteret og bliver rigtig gode forældre trods alle odds! 

hvor er det vildt at hun har måtte vælge det  Der er jo som du siger mange mønsterbrydere og er på mange måder én af dem. jeg har ikke selv haft en fantastisk barndom, men jeg ved jo så netop hvad jeg ikke skal videreføre til min egen opdragelse, og sådan tror jeg der er mange der tænker hvis de har oplevet en dårlig barndom.

Anmeld

25. november 2012

Giraffen

Lullaby skriver:

Sidder og ser et program hvori kvinder der allerede er i kommunens søgelys får af vide, at hvis de gennemfører deres graviditet så bliver barnet fjernet. Nyhederne prøver at stille de kvinder i et "offer-lys" og jeg bliver så harm, for børnene er ikke legetøj. Den ene kvinde var i søgelyset fordi at de ikke mente at hun var ok som mor med det barn hun havde nu, bagefter får hun taget barnet fra sig og forklarer sig med, at hun var ked af det over sin abort, derfor kunne hun ikke tage sig af sin ene datter. Den anden var i et voldsforhold, havde udtagelser fra grenen der mente at hun havde problemer osv.

Sig mig, er jeg den eneste der synes, at hvis man ikke kan varetage det barn man har nu, skal man da ikke have flere? Og det er da synd for børnene, at de skal i plejefamilier lige umiddelbart efter fødslen.

jeg blir sjældent sur over fjernsynet, men jeg sad og bandede og svovlede af fjernsynet - især over følgende

- mødrene blev sat i offerroller (som du også nævner) - det er BØRNENE der skal varetages og ikke mødrene

- de var begge på kontanthjælp og den ene rendte lige og hyggede om hendes HEST mens den anden sad og fodrede sin chiauha med plastik-negle - arhmen altså så få da fingeren ud af røven og få et arbejde og pas jeres børn!!!!

puuuha jeg blev rasende!!! og forstår slet ikke at de lavede den vinkel på det og jeg synes det var fedt med ham, der IKKE ville indrømme at det var synd for mødrene, han pointerede netop at det sagsbehandlerne gjorde, var at ridse et realistisk scenarie op

tak fordi jeg lige ku få lukket vreden ud igen dejligt med en lille baby.dk ventil

Anmeld

25. november 2012

Tranebaer

Ej helt ærligt - nu sidder flere af jer og forsvarer at kommunen ikke ved noget om hvor god en mor hun kunne blive som 17-årig. Hun havde en voldsdom!!! Det må da sige nok. Og så havde kommunen udtalelser fra den institution hun boede på.

Men ellers er jeg enig i, at det ikke er nok at hun selv har boet i plejefamilie og at hendes egne forældre er ude at skide - det siger ikke nødvendigvis noget om hende.

Anmeld

25. november 2012

M (:

Amanda Stage skriver:

Det er lige præcist dér problemet ligger! Se bare hvor "gamle" forældrene i Brønderslev-sagen var, før de fik børn, og de blev ikke straffet pga. deres alder. Kan det virkelig passe at bare fordi man har nået en alder, som er acceptabel i vores samfund, så skal kommunen ikke længere blande sig eller i hvert fald lade som ingenting, for de skal jo spare. Men en 17-årig hvor de slet ikke aner hvor god en mor hun ville blive, hende truer de! Jeg er faktisk i chok.

Jeg kunne ikke være mere enig. Er dybt forarget.. 

Anmeld

25. november 2012

Giraffen

Krussedulle skriver:

Er enig i at man selvfølgelig skal kunne varetage sit barn, før man sætter flere i verden!

MEN! Som ham advokaten sagde; en Sagsbehandler kan ikke sidde med en sabel i den ene hånd, og samtidig skal være en slags "beskytter"!

Min mening

det er også et svært emne og nok næsten umuligt at lovgive om, fordi mødrene også er forskellige

men jeg tror (uden at vide det selvfølgelig) at sagsbehandlerne gør det for at ridse et meget muligt scenarie op - og faktum er, at hvis man som 21-årig ikke ka overskue andet end at være på KH så bliver det nok ikke nemmere at bidrage til samfundet hvis man pludselig har to små børn

jeg har også nogle veninder jeg elsker over ALT på jorden som jeg også ville fraråde at få børn lige nu - selvom de måske gerne ville (fx pga psykisk ustabilitet, depression osv) -> og det er jo kærlighed selvom det ikke bare er "jaja go ide"

Altså nu ved jeg ikke om jeg bare forvirrer mere end jeg forklarer, men forældre skal jo også sige "nej" for at opdrage godt - ligesom sagsbehandleren gør her

Anmeld

25. november 2012

M (:

Amanda Stage skriver:

hvor er det vildt at hun har måtte vælge det  Der er jo som du siger mange mønsterbrydere og er på mange måder én af dem. jeg har ikke selv haft en fantastisk barndom, men jeg ved jo så netop hvad jeg ikke skal videreføre til min egen opdragelse, og sådan tror jeg der er mange der tænker hvis de har oplevet en dårlig barndom.

Ja, det er rigtig trist, og vore system er jo også bygget sådan op, at f.eks. min mor, ikke ville kunne vælge at adoptere barnet og på den måde sikre, at min søster alligevel oplever den enorme glæde det er at blive mor, alene af den grund, at min mor er for gammel - hun er 45 år og kunne teknisk set være graivd med første barn uden at noget ville løfte et øjenbryn!! 

Præcis. Og bare fordi man har haft en god barndom betyder det jo ikke nødvendigvis, at man bliver en god mor..

Anmeld

25. november 2012

M (:

Tranebaer skriver:

Ej helt ærligt - nu sidder flere af jer og forsvarer at kommunen ikke ved noget om hvor god en mor hun kunne blive som 17-årig. Hun havde en voldsdom!!! Det må da sige nok. Og så havde kommunen udtalelser fra den institution hun boede på.

Men ellers er jeg enig i, at det ikke er nok at hun selv har boet i plejefamilie og at hendes egne forældre er ude at skide - det siger ikke nødvendigvis noget om hende.

Så fordi man har en voldsdom kan man aldrig blive en god mor? Hvad så med den 14-årige, der har stjålet en mascara, men 7 år senere er gravid? Bliver hun så heller ikke en god mor? For hun er jo kriminel.. 

Anmeld

25. november 2012

Tranebaer

M (: skriver:

Så fordi man har en voldsdom kan man aldrig blive en god mor? Hvad så med den 14-årige, der har stjålet en mascara, men 7 år senere er gravid? Bliver hun så heller ikke en god mor? For hun er jo kriminel.. 

En voldsdom og en stjålet mascara har intet med hinanden at gøre...

Anmeld

25. november 2012

M (:

Krussedulle skriver:

Min mening

Enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.