Dianna-Bastian skriver:
hej
nu er jeg så selv den ene af de peson der medvirket i udsendelsen.. Jeg er Dianna..
Bare fordi man er ung mor er det ikke ensbetydene med at man ikke kan vare tage omsorgen for et barn eller pga af ens for historie.
ja det var en sikret.! Grenen i Grenå.. men det jo sjovt nok ikke den særlig sikret som ligger i dalstrup ved grenå. det skal så også lige siges at Norddjurs kommue begik en kæmpe fejl.. de lavede nemlig det der hedder en friheds berøvelse.. jeg blev sat på grenen den 9 maj og kom ud igen 2 mdr senere.. Jeg valgt at sagsøg norddjur kommune for deres indsats. da de havde gjort noget der var ulovlig.. og det hele gik igennem min advokat samt klage nævnet. og derefter videre i retten hvor norddjurs kommune blev dømt for friheds berøvelse.. derefter søgte jeg erstatning som også kom i retten og der vandt jeg sjovt nok også.. så det viser jo bare hvor lidt styr på tingene de egentligt havde..
synd at man kunne begå så stor en fejl fra det offentlige system side..
og at man derinde bliver hjernevasket til en abort.. hmm flot.. tænk over man lever med at man har slået et barn ihejl som var ønsket.. og det gør man så resten af livet.
jeg ved der er mange unge der idag bruger abort som en slags prævention i stedet for det der skabt til det.. hvilket jeg synes er fuldstændig ude i hampen..
jo havde nu min mor's støtte..
og desuden skal det så sige man er 2 til at skabe et barn og opfostre det.. DVS at faderen også er der.. 
Og mikkel kom fra en god kerne familie af.. hvor af hans far var uddannet som pædago.. og moderen arbejdede på randers sygehus på daværende tidspunkt.. han var opvokset med masser af kærlighed og omsog..
Mikkel var lige blevet færdigt uddannet som it eletronik tecknolog. og havde fast job og vi havde lige fået lejlighed sammen. Mikkel havde styr på alt i sin tilværelse.. Jeg havde fået job på en ride skole.. så kunne ikke se problemet.. vi havde styr på alt det praktiske og jeg gik til psokolog samtaler så jeg fik styr på mine egne problemer..
men at kommuner vælger at bruge flere milioner kroner på at anbringe børn synes jeg bestemt ikke er i orden.. når man også skal spare.. og der findes andre måde til at blive en god mor på men med den rigtige støtter i hjemmet.. man bliver jo ikk en god mor ved at barnet bliver taget fra en, så man ikke engang får sin chance til at vise sit værd.. alle fortjener en chance som min jordmorder sagde..
Se den dag i dag har jeg en søn på et halvt år. som sjovt nok bor hjemme fordi Viborg kommune godt kunne se at finde den rette støtte som passede til de kommende forældre. min søn hedder bastian og han stor trives.. og har det så godt fordi vi har fået den rette hjælp. OG den hjælp er også langt billigere for staten end at bare at anbringe.!!!
så jeg forstår ikke hvorfor man dømmer folk på forhånd og på en uddsendelse.
jeg har os en datter der er anbragt men det var der ikke snak om i tv'et.. jeg valgte dengang at anbringe hende fordi jeg stadigvæk var i dyb sorg over den søn som jeg blev tvunget ud i at miste som var et ønske barn.. jeg var stadigvæk nede over tabet af ham. nok kan du sige jeg er mærkelig.. men det var hårdt og tænke på at jeg kunne have haft en dreng 5 år den dag idag..
Jeg mener ikke at have skrevet, at du aldrig ville kunne blive en god mor! Jeg siger bare, at jeg synes det er ok, at vejlede i, at det ikke er optimalt for det kommende barn og at det kan have fatale konsekvenser, hvis man får endnu et barn. Jeg skriver også at ingen skal tvinges til at få en abort, men at vejledning er ok.
Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at tænke tilbage på, at du kunne have haft en søn på 5 år, men kunne den 5 år yngre udgave af dig, have taget så god vare på dit barn, at han ikke ville være blevet fjernet?
Jeg er vokset op i en helt almindelig kernefamilie, og jeg mener ikke, at jeg ville have været i stand til at tage vare på et lille barn, som 17 årig.
Jeg synes det er rigtig godt, at du i dag, har fået hjælp til at beholde din søn, og at det går dig godt, og jeg er enig i, at en tvangsfjernelse skal være sidste udvej, desværre er det børns liv man leger med, så det er en hårfin balance, og for forældrene vil der næppe være et godt eller rigtigt tidspunkt. Man skal passe godt på børn, og børn skal ikke være hos deres forældre for enhver pris. Som jeg også kan se, at du har skrevet tidligere, så skal din datter ikke hives ud af pleje, fordi det er dit behov, men der skal tages hånd om hende og hendes behov.
Det er rigtig ærgerligt, at du er blevet anbragt ved en fejl på en sikret institution, men også virkelig uheldigt, at programmet lægger vægt på, at du har været anbragt der, når det var en fejlanbringelse. Men sådan er det jo med tv.
Rigtig meget held og lykke med dit liv med din lille søn