21 søndag.. abort kontra tvangsfjernelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2013

jydeinden

jeg er ikke selv mor.. men jeg er sammen med en der har barn med en anden som vedkommende ikke ser. Jeg kunne sagtens have valgt at gå fra ham, og dømme ham som værende en dårlig far, og en skidt fyr. Men det gjorde jeg ikke, jeg valgte at tage tyren ved hornene og spørge hvordan og hvorledes tingene hang sammen. Jeg fik en forklarring og det samme vil jeg råde andre til. Det er så nemt at dømme nogen, hvad med at spørge DEM hvordan de ser tingene istedet,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Faith

Lullaby skriver:

Meget følsomt emne. Jeg ved det godt. Men hvorfor vil man dog vælge at sætte et barn i verden som man slet ikke får lov at beholde?

Ønsket om at "denne gang går det", uvidenhed, ansvarsløshed, umodenhed ,manglende realitetssans....

Tror der kan være mange årsager.

Anmeld

24. august 2013

Dianna-Bastian

StineW79 skriver:

Det er rigtig fint at høre at din søn trives hjemme ved dig! Dejligt. Men vil lige gøre opmærksom på at det er en meget gammel debat du svare i! Vh stine

ved godt det er en gammel debat men syntes at det var retfærdigt at svare tilbage da folk skriver noget helt vanvittig og først nu har jeg haft tid til at kigge på det.. for har jo min søn at passe.. Tak

Anmeld

24. august 2013

Dianna-Bastian

Faith skriver:

Ønsket om at "denne gang går det", uvidenhed, ansvarsløshed, umodenhed ,manglende realitetssans....

Tror der kan være mange årsager.

jeg skal fortælle dig hvorfor man for 1 barn mere fordi man ønsker det. og fordi man er i mod abort det er jeg nemlig.. og tænk over man lever med det resten af livet at man begik et mord..  det er altså noget af et psykisk eftersmæk. men hatten af for dem der gerne vil tage en abort jeg vil bare ikke stå og føle mig som morder.. 

Anmeld

24. august 2013

tarkoflen

Dianna-Bastian skriver:

hej

nu er jeg så selv den ene af de peson der medvirket i udsendelsen.. Jeg er Dianna.. 

Bare fordi man er ung mor er det ikke ensbetydene med at man ikke kan vare tage omsorgen for et barn eller pga af ens for historie.

ja det var en sikret.! Grenen i Grenå.. men det jo sjovt nok ikke den særlig sikret som ligger i dalstrup ved grenå. det skal så også lige siges at Norddjurs kommue begik en kæmpe fejl.. de lavede nemlig det der hedder en friheds berøvelse.. jeg blev sat på grenen den 9 maj og kom ud igen 2 mdr senere.. Jeg valgt at sagsøg norddjur kommune for deres indsats. da de havde gjort noget der var ulovlig.. og det hele gik igennem min advokat samt klage nævnet. og derefter videre i retten hvor norddjurs kommune blev dømt for friheds berøvelse.. derefter søgte jeg erstatning som også kom i retten og der vandt jeg sjovt nok også.. så det viser jo bare hvor lidt styr på tingene de egentligt havde..   synd at man kunne begå så stor en fejl fra det offentlige system side..  

og at man derinde bliver hjernevasket til en abort.. hmm flot.. tænk over man lever med at man har slået et barn ihejl som var ønsket.. og det gør man så resten af livet.

jeg ved der er mange unge der idag bruger abort som en slags prævention i stedet for det der skabt til det.. hvilket jeg synes er fuldstændig ude i hampen.. 

jo havde nu min mor's støtte.. 

og desuden skal det så sige man er 2 til at skabe et barn og opfostre det.. DVS at faderen også er der.. 

Og mikkel kom fra en god kerne familie af.. hvor af hans far var uddannet som pædago.. og moderen arbejdede på randers sygehus på daværende tidspunkt.. han var opvokset med masser af kærlighed og omsog..

Mikkel var lige blevet færdigt uddannet som it eletronik tecknolog. og havde fast job og vi havde lige fået lejlighed sammen. Mikkel havde styr på alt i sin tilværelse.. Jeg havde fået job på en ride skole.. så kunne ikke se problemet.. vi havde styr på alt det praktiske og jeg gik til psokolog samtaler så jeg fik styr på mine egne problemer..

men at kommuner vælger at bruge flere milioner kroner på at anbringe børn synes jeg bestemt ikke er i orden.. når man også skal spare.. og der findes andre måde til at blive en god mor på men med den rigtige støtter i hjemmet..  man bliver jo ikk en god mor ved at barnet bliver taget fra en, så man ikke engang får sin chance til at vise sit værd.. alle fortjener en chance som min jordmorder sagde.. 

Se den dag i dag har jeg en søn på et halvt år. som sjovt nok bor hjemme fordi Viborg kommune godt kunne se at finde den rette støtte som passede til de kommende forældre. min søn hedder bastian og han stor trives.. og har det så godt fordi vi har fået den rette hjælp. OG den hjælp er også langt billigere for staten end at bare at anbringe.!!! 

så jeg forstår ikke hvorfor man dømmer folk på forhånd og på en uddsendelse.

jeg har os en datter der er anbragt men det var der ikke snak om i tv'et.. jeg valgte dengang at anbringe hende fordi jeg stadigvæk var i dyb sorg over den søn som jeg blev tvunget ud i at miste som var et ønske barn.. jeg var stadigvæk nede over tabet af ham. nok kan du sige jeg er mærkelig.. men det var hårdt og tænke på at jeg kunne have haft en dreng 5 år den dag idag.. 

Jeg mener ikke at have skrevet, at du aldrig ville kunne blive en god mor! Jeg siger bare, at jeg synes det er ok, at vejlede i, at det ikke er optimalt for det kommende barn og at det kan have fatale konsekvenser, hvis man får endnu et barn. Jeg skriver også at ingen skal tvinges til at få en abort, men at vejledning er ok.

Jeg kan godt forstå, at du er ked af, at tænke tilbage på, at du kunne have haft en søn på 5 år, men kunne den 5 år yngre udgave af dig, have taget så god vare på dit barn, at han ikke ville være blevet fjernet?

Jeg er vokset op i en helt almindelig kernefamilie, og jeg mener ikke, at jeg ville have været i stand til at tage vare på et lille barn, som 17 årig.

Jeg synes det er rigtig godt, at du i dag, har fået hjælp til at beholde din søn, og at det går dig godt, og jeg er enig i, at en tvangsfjernelse skal være sidste udvej, desværre er det børns liv man leger med, så det er en hårfin balance, og for forældrene vil der næppe være et godt eller rigtigt tidspunkt. Man skal passe godt på børn, og børn skal ikke være hos deres forældre for enhver pris. Som jeg også kan se, at du har skrevet tidligere, så skal din datter ikke hives ud af pleje, fordi det er dit behov, men der skal tages hånd om hende og hendes behov.

Det er rigtig ærgerligt, at du er blevet anbragt ved en fejl på en sikret institution, men også virkelig uheldigt, at programmet lægger vægt på, at du har været anbragt der, når det var en fejlanbringelse. Men sådan er det jo med tv.

Rigtig meget held og lykke med dit liv med din lille søn

Anmeld

24. august 2013

ano14316

Lullaby skriver:

Meget følsomt emne. Jeg ved det godt. Men hvorfor vil man dog vælge at sætte et barn i verden som man slet ikke får lov at beholde?

tror svaret er egoisme..

Jeg vil have et barn, jeg er ligeglad med hvad kommunen siger, jeg ved bedst, jeg gør hvad der passer mig, jeg får et barn..

Anmeld

24. august 2013

ano14316

M (: skriver:

Jeg synes, at det mest skræmmende i sagen er, at sagsrådgiverne i de omtalte kommuner kun har opfordret til abort, men tilsyneladende ikke har rådgivet kvinderne om, hvordan de kunne forbedre deres situation og evt. få en revurdering. 

Jeg synes ikke, at det er okay at sige abort eller tvangsfjernelse - kvinderne har, efter min mening, ikke noget reelt valg, hvis det stilles sådan op. 

Nu har jeg ikke set det pågældende program, men jeg tror desværre at mange af de kvinder bør ikke have noget valg.

Nogen er givetvis så skadet af deres opvækst at de ikke er i stand til at tage sig af et barn.

prøv at se udsendelse "er du mors lille dreng på youtube" den er fra 1997, den gang lagde man ikke så mange fingre imellem når de udtaler sig om forældrene... den er ret barsk..

Anmeld

24. august 2013

ano14316

Fuldstændig enig! Det kan godt være kvinderne havde problemer, men man skal som socialrådgiver ALDRIG true med enten tvangsfjernelse eller abort! Jeg er dybt forarget over at det foregår i et samfund hvor vi har god mulighed for at hjælpe de svage og nej børn er ikke legetøj men det er abort og tvangsfjernelse såsandelig heller ikke! Desuden kan jeg ikke forstå at man kan sidde og sige til en 17-årig som aldrig har været mor før, at hun ikke er i stand til det? Hvordan kan man vide det, bare fordi hun kommer fra et socialt belastet miljø?

Det tror jeg desværre man ved igennem mange mange mange sager der har givet den erfaring. Og hvis man kommer fra et sovialt belastet hjem, så har man sandsynlig vis ikke den opbakning som er nødvendig hvis man bliver mor som 17 årig. 

Anmeld

24. august 2013

ano14316

M (: skriver:

Jeg synes også det er forargeligt, og jeg synes bestemt ikke det hører hjemme nogen steder! Jeg synes i stedet de burde oplyse kvinderne om de muligheder, der er for hjælp, og give dem en chance! Bare fordi man er ung og har en uheldig forhistorie betyder det ikke, at man 100% sikkert er ude af stand til at varetage et barn!

Hvis den samme kvinde var blevet gravid som 32-årig, så havde de garanteret rådgivet hende anderledes - og hvem siger, at man bliver en bedre mor af at være ældre? 

Tror du det er fordi man ikke gambler med små børns liv?

Når man er 32 må man jo også gå ud fra at kvinden har en del mere livserfaring.

Anmeld

1. september 2013

Giraffen

Dianna-Bastian skriver:

hør her dude.. 

jeg har en hest fordi jeg har lyst og godt kan lide dyr og har os en hund.. nu når jeg jo ikke måtte have mit første barn hjemme er jeg jo nød til at have noget jeg går op i for ikke at knække helt sammen.. husk nu på det er ikk alle der i stand til at arbejde alle har hver deres grunde til tingene.. og ja nu er jeg jo så lige hende med hesten.. og min veninde med neglene er nogle hun selv har lavet fordi hun gerne vil være negleteknikker.. så mon ikke hun øver sig tænk dig om før du udtaler dig... og ja jeg var gravid i udsendelsen og har fået den dejligste lille søn som bor hjemme hos mig.. så social arv er noget man kan bryde.. !!! må indrømme der er nogle mennsker som jer herude på nette der ikke har meget at foretage jer eftersom i kan bruge så megen tid på at nedrakke andre.. og hvad vi skulle tage og gøre i stedet for.. men det jo ikke jer der har gået det iigennem vi har.. lev vores liv og prøv så og udtal dig igen.. så ville helt anden mening.. 

Jeg tænkte meget på det økonomiske perspektiv ift det med hesten

vi er en familie på tre, datter i vuggestue. Jeg er på su og knokler røven ud af bukserne ved siden af (kæresten arbejder også ca 50 timer om ugen) og vi ka liiige akkurat få pengene til at gå op - og vi ville aldrig have økonomi til en hest så længe jeg er på su.

mht social arv så kan man bryge den - uden tvivl og jeg hepper altid på at det kan lade sig gøre, men barnets tarv må og skal komme først uden et eneste hensyn til forældrene. Som voksen er der mange ting i livet der er hårdt og direkte forfærdeligt, men som voksen må man tage det på sine skuldre for børnenes skyld.

derfor vrider min mave sig sammen når jeg hører mødre, der har fået tvangsfjernet deres barn: jamen det er så hårdt for MIG når JEG nu gerne vil have et barn -NEJ, det er synd for dit BARN at det så tidligt i livet skal kastes rundt i systemet. Jeg mener ikke det er forældrenes skyld, men det er 100% barnet der har førsteret til offerrollen, som jeg ser det

og min udmelding var allermest møntet på vinklingen af historien, netop mødrene som ofre.... Hvordan virkeligheden ser ud mener jeg ikke jeg kan udtale mig om da det netop var tv og ikke nogle mennesker (fx dig) som jeg kender privat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.