hvad er jeres radiatorer skruet op på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Lady Marion <3

3 i alle rum undtagen stuen , der har vi brændeovnen kørende, pas på ikke at spare for meget , der skal være lidt varme i alle rum ellers er det grobund for skimmelsvamp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

_-Kathrine-_

Her står de på 3 i stuen og 2 på værelserne... Så starter de selv hvis rummet blir under 18 grader...!
Og så har vi også gulvvarmen tændt i bryggers og badeværelse.. Elsker et varmt badeværelsesgulv om morgenen og så hader jeg bare at fryse, så på det punkt blir der ikke sparet...
Min mand er VVS'er, så han har helt styr på hvordan det skal være

Anmeld

18. november 2012

MorDk

Vores står på mellem 2 og 3½

Anmeld

18. november 2012

laubali

Vores er også høje og her er dejlig varmt uden det for meget.

Stue 1.rad 1,5

2.rad 3-4

Køkken 3

Gang 3-4

Forældre vær. 3

Barn 1 vær. 3

Barn 2 vær. 2

2x toilet 2

Sådan har det set ud det sidste 2 år.

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

... og er det i alle rum? må indrømme jeg er vildt nærig med varmen fordi jeg tænker, at man bare kan tage mere tøj på. men kan godt se det måske var en ide at ændre praksis. vi har bare lige fået 1000 tilbage i varme, så ved jo det kan svare sig at spare. hmm

men vil bare hente meninger. har i tændt i alle rum og hvor højt er der skruet op?

Jeg/vi har en ting vi ikke vil spare på og det er varmen. Når det begynder at blive koldt, så sætter vi varme på.
Ingen har godt af at fryse og slet ikke hvis man har børn.

Børn opholder sig mest på gulvene, og der er endnu koldere for dem end for os, så man lægger bare grunden til at de redder sig alt muligt, hvis man ikke sørger for at der er varmt og godt hvor de er.

Prøv selv at holde dig nede i guldhøjde et par timer, så skal du bare se hvor koldt der er (med mindre du selvfølgelig har gulvvarme, men det har de fleste mennesker ikke) 

Her i huset ligger indetemperaturen over HELE huset på 21-23 grader efterår, vinter og forår...og i ALLE rum.
Det skyldes så også at min søn har forsnævret luftrør og lavt emunforsvar, så han SKAL være varm, ellers er han nemlig konstant syg, og sådan har det været fra han var helt lille.

Men som tommelfinger regel er det, at medens børnene er små, så skal der være god varme i de rum, hvor de opholder sig, ellers er det at man hele tiden har børn med hoste, dårlige ører og alskens andre dårligdomme.
Så kan man skrue ned for varmen igen, når de først begynder at opholde sig i normal højde som os andre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Idas værelse er på 2. Stuen 2,5 (kun for Idas skyld.) og køkkenet er på 2 for at bringe varme ud til gangen.

Soveværelse, gangen, badeværelset har vi ikke varme på.

Anmeld

18. november 2012

Happiness

SussieThyssen skriver:

Jeg/vi har en ting vi ikke vil spare på og det er varmen. Når det begynder at blive koldt, så sætter vi varme på.
Ingen har godt af at fryse og slet ikke hvis man har børn.

Børn opholder sig mest på gulvene, og der er endnu koldere for dem end for os, så man lægger bare grunden til at de redder sig alt muligt, hvis man ikke sørger for at der er varmt og godt hvor de er.

Prøv selv at holde dig nede i guldhøjde et par timer, så skal du bare se hvor koldt der er (med mindre du selvfølgelig har gulvvarme, men det har de fleste mennesker ikke) 

Her i huset ligger indetemperaturen over HELE huset på 21-23 grader efterår, vinter og forår...og i ALLE rum.
Det skyldes så også at min søn har forsnævret luftrør og lavt emunforsvar, så han SKAL være varm, ellers er han nemlig konstant syg, og sådan har det været fra han var helt lille.

Men som tommelfinger regel er det, at medens børnene er små, så skal der være god varme i de rum, hvor de opholder sig, ellers er det at man hele tiden har børn med hoste, dårlige ører og alskens andre dårligdomme.
Så kan man skrue ned for varmen igen, når de først begynder at opholde sig i normal højde som os andre.

Kærligst
Sussie

Sådan har vi det også. Vi er så lige flyttet i et hus hvor der er gulvvarme i hele huset, og den er konstant på 21-22 grader. Jeg hader selv at fryse, og vil gerne kunne gå i en t-shirt eller tynd trøje i mit hjem  

Om natten regulere den dog sig selv, så der kommer den ned på 18-19 grader. Hvilket jo er en god sovetemperatur Men nøj det er koldt når man skal ind og give Lukas sutten, eller prøve at få ham til at falde i søvn igen

Anmeld

18. november 2012

Miia90

her står i på 5 i alle rum. vi har en ende lejlighed og her er bare kold hvis vi skue længere ned  så her prøver vi mange penge på varme

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Happiness skriver:

Sådan har vi det også. Vi er så lige flyttet i et hus hvor der er gulvvarme i hele huset, og den er konstant på 21-22 grader. Jeg hader selv at fryse, og vil gerne kunne gå i en t-shirt eller tynd trøje i mit hjem  

Om natten regulere den dog sig selv, så der kommer den ned på 18-19 grader. Hvilket jo er en god sovetemperatur Men nøj det er koldt når man skal ind og give Lukas sutten, eller prøve at få ham til at falde i søvn igen

Sørg for at så længe du har en tumling, der smider dynen, at der ikke er koldt i hans rum

Anmeld

18. november 2012

Frøken J.

vil altså bare lige understrege jeg ikke er en dårlig mor. der er ikke koldt nede i gulvhøjde for Rose, og det ved jeg fordi jeg tilbringer mange timer dernede med hende hun fryser heller ikke. det hjælper nok også på det hun er et mega varmt barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.