Computeren bestemmer for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

K&S

Musen5 skriver:

Takker ...

Siger mig ikk en bjælde

/Mette

Heller ikke her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

Dustmuz

Wik skriver:

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Nu har vi da heldigvis ingen børn her i huset..
Men nu hvor vi begge er sygemeldt, kan nogen dage da godt komme op på 10-12 ja endda 16 timers spil

så hvis du syntes din mand spiller meget, så skulle du møde mig haha..

men ja, vi har det også sårn herhjemme, at hvis den ene spørger om hjælp, så hjælper man da, og hvis man er midt i at blive slået ihjel eller sårn noget, jamen så spørger man om det kan vente 1 min, kan det ikke. ja så det sq bare ærgeligt, så dør man hehe

har før måtte lade livet et par gange for Jydeinden hehe
og kommer nok til det mange gange endnu..

Men mit forslag som inkarneret gamer..
Snak med ham.. Det er faktisk det du kommer længst med..
Hvis du blokere hans spil eller sådan, så kan du være 200% sikker på, så mister han alt respekt for dig, og finder nok et andet sted og bo..

jeg selv ville bare fjerne blokeringen og sætte en blokering på internettet generelt, så kun divs online spil kunne komme på

(fordelen ved at være en smule IT kyndig)

Anmeld

17. november 2012

Wik

Dustmuz skriver:

Men nu hvor vi begge er sygemeldt, kan nogen dage da godt komme op på 10-12 ja endda 16 timers spil

men ja, vi har det også sårn herhjemme, at hvis den ene spørger om hjælp, så hjælper man da, og hvis man er midt i at blive slået ihjel eller sårn noget, jamen så spørger man om det kan vente 1 min, kan det ikke. ja så det sq bare ærgeligt, så dør man hehe

Hvis du blokere hans spil eller sådan, så kan du være 200% sikker på, så mister han alt respekt for dig, og finder nok et andet sted og bo..

jeg selv ville bare fjerne blokeringen og sætte en blokering på internettet generelt, så kun divs online spil kunne komme på

Hvis man er sygemeldt, kan jeg da godt forstå man hygger sig med at spille  Jeg kunne ikke finde på at blokere hans spil, og aner heller ikke hvordan man gør men hans venner griner tit af mig fordi jeg taler til ham mens han spiller og er en sur mokker, og den får altid lidt ekstra ! Han sagde i går, at de fleste han spiller med har sure koner, når det angår spil Jeg trøster mig med at han griner af dette debat forum, og kan se problemet. Bare det at han har læst denne blog(hvilket jeg ikke har givet ham lov til) Men han ville da se hvad jeg skrev om ham  alle jeres svar har hjulpet på stemningen herhjemme, de sidste to dage, så vi kan da grine af det sammen.

Nogen gange skal man jo lufte tingene sammen med ligesindede herinde og sin mand, også skal det hele jo nok gå 

Tak for alle perspektiverne!

Anmeld

17. november 2012

DitteFisk

Wik skriver:

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Puh, kender alt for godt problemet. Det er heldigvis bare næsten 4 år siden jeg gik fra ham, og thank god for that. Ej, der var også nogle andre ting galt. Han blev også rigtig vred, hvis jeg en sjælden gang imellem havde brug for ham (til vores 1-årige søn dengang).

Er nu i forhold med en der laver computerspil. Og utroligt nok, så det er meget bedre (men det handler vel også mest om hans person). Han spiller ikke super meget, men arbejder, hvilket jeg nemt kan tolerere. Og jeg ved at han aldrig ville blive gal, hvis jeg bad ham slutte og rette opmærksomheden min vej  

Anmeld

17. november 2012

Guldimaven

Hvor jeg kender det!!!! Min kæreste spiller også lol.. 

Anmeld

17. november 2012

Dinna88

Herhjemme spiller min kæreste også lol. Og det har været roden til et par diskussioner, mest fordi han var den ultimative nørd før vi fandt sammen - det kan jo ikke lade sig gøre at sidde oppe til kl 5 om morgenen, leve af cola og pizza og så lige passe skolen ved siden af.

Nu er han kommet ind i det han gerne vil - han har et stabilt liv, mig og hans store drøm kan blive en realitet (at blive far!) så derfor planlægger vi spillene herhjemme. Når jeg læser, kan han spille. Han tager overnatninger ved venner, hvor de gør som "i gamle dage". Når jeg er hjemme og skal kunne komme i kontakt med ham, f.eks. hvis jeg laver mad (min tjans herhjemme) så spiller han det hvor han kan forlade spillet, uden at de andre bliver sure. 

Så her handler det om planlægning og det at tænke på den anden. I dag tager jeg ud til min søster hele dagen, selvom vi havde planlagt at købe julegaver, fordi han var lidt ked af, at han ikke har spillet så meget. Så det skal han, sammen med sin bror,indtil kl 17

Anmeld

17. november 2012

Miss Kat

Hvis man er sygemeldt, kan jeg da godt forstå man hygger sig med at spille  Jeg kunne ikke finde på at blokere hans spil, og aner heller ikke hvordan man gør men hans venner griner tit af mig fordi jeg taler til ham mens han spiller og er en sur mokker, og den får altid lidt ekstra ! Han sagde i går, at de fleste han spiller med har sure koner, når det angår spil Jeg trøster mig med at han griner af dette debat forum, og kan se problemet. Bare det at han har læst denne blog(hvilket jeg ikke har givet ham lov til) Men han ville da se hvad jeg skrev om ham  alle jeres svar har hjulpet på stemningen herhjemme, de sidste to dage, så vi kan da grine af det sammen.

Nogen gange skal man jo lufte tingene sammen med ligesindede herinde og sin mand, også skal det hele jo nok gå 

Dejligt at høre, I har fået vendt diskussionen til noget positivt. 

Anmeld

17. november 2012

Dustmuz

Wik skriver:

Tja, kan være meget hyggeligt og spendere hele dagen på at spille med sin kæreste, hvis man har noget og spille sammen

Anmeld

17. november 2012

kesuh

Lige præcis.. Det at tage snakken hjalp også på mig dengang jeg gik uden arbejde og ikke havde fået vores søn dengang. Man følte sig godt nok også som en zombie.. Det har jeg aldrig lyst til igen.. ALDRIG!

Nu spillede jeg ikke LoL, men et andet spil og som arbejdsløs, så gik timerne for meget med det skrammel.

Nørder har det sjovest heheh og ja nogle af os kan godt klare at dø i den virtuelle verden.  Vi har sgu så mange liv 

Anmeld

17. november 2012

Dustmuz

kesuh skriver:

Lige præcis.. Det at tage snakken hjalp også på mig dengang jeg gik uden arbejde og ikke havde fået vores søn dengang. Man følte sig godt nok også som en zombie.. Det har jeg aldrig lyst til igen.. ALDRIG!

Nu spillede jeg ikke LoL, men et andet spil og som arbejdsløs, så gik timerne for meget med det skrammel.

Nørder har det sjovest heheh og ja nogle af os kan godt klare at dø i den virtuelle verden.  Vi har sgu så mange liv 

hvad spillede du så..

ja, det at dø i et spil, når man er i forhold.. det er bare noget man må lære og leve med.. hehe..

zombie.. tjaa.. dagene er meget ensformige i hvert fald..
for mit vedkommende er der desværre ikke ret meget og gøre. da jeg for tiden har meget ondt, og knapt kan gå 1km uden det bliver en smertekamp uden lige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.