Computeren bestemmer for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Vidunderligeunger

Dinna88 skriver:

DET er noget pjat! Og jeg bliver faktisk ret irriteret på min kærestes vegne.

Er det at tegne så heller ikke noget man skal gøre? At male? Det er bestemt noget børn gør. Hvad med det der er blevet populært - at lave billeder af perler? 

Scrapbooking, billeder på lærreder - kreativitet generelt?

Min kærestes hobby er LOL. Han er skide god til det, han ser på andre spille, han følger med på deres hjemmeside, han lærer andre op - hvorfor må han ikke det, fordi han er voksen? Skal man opgive sin hobby, fordi man krydser de 20? 

Jeg beklager TS, men jeg må bare lige svare her! 

jamen det er jo MIN mening og den vil jeg ha lov a ha... fred være med at din kæreste er så god til det og lærer andre op osv, men JEG(mig mig mig) er glad for min kæreste IKKE spiller computer, jeg gad det simpelthen ik.. Jeg tror ikke på det er særlig sundt - men lad nu mig om det, tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Vidunderligeunger

kesuh skriver:

Hvis der var så mange teenagere i den virtuelle verden, så havde jeg ikke spillet computer i dag.. Du drømmer ikke om hvor råddent teenagere kan opføre sig bag en skærm..

Men ud fra det man kan læse sig til, ja så lyder han som en der er blevet afhængig af WoW. Det er lidt et problem og det skal der da gøres noget ved, men at ligefrem smide ham på porten.. aaargh den tror jeg nu ikke. 

Hvis han ikke er villig til at høre, så må han jo få lov til at svede lidt med en advarsel eller to og hvis det ikke virker, jamen så må man gå på med "kniven" og dreje den lidt i ham for at han kan forstå det.

Ulempen ved WoW og andre mmorpg's er at de har nogle områder der tager tid at klare i en gruppe, men det må han bare vælge at gøre når barnet sover og ikke i hverdagene før aftensmad og sådan.. Den dutter ikke

ja men hvis man har et problem og ikke vil gøre noget ved det, men er ligeglad (som det lyder til) og vægter problemet højere end familien, så er det da ik værd at bruge krudt på.. Jeg havde ikk fundet mig i det men derfor er der da sikkert mange andre som har længere snor i forhold til PC.. Jeg har helt bevidst valgt en partner som har sunde interesser og det synes jeg ikke pc er.... (men det er min mening og den er taget ud fra min helt egen smalle viden),

Anmeld

18. november 2012

Dinna88

jamen det er jo MIN mening og den vil jeg ha lov a ha... fred være med at din kæreste er så god til det og lærer andre op osv, men JEG(mig mig mig) er glad for min kæreste IKKE spiller computer, jeg gad det simpelthen ik.. Jeg tror ikke på det er særlig sundt - men lad nu mig om det, tak

Det er vel lige så sund en hobby, som så mange andre. I stedet for f.eks. at bruge sin tid ude i garagen hver aften, så bruger han enkelte øjeblikke her og der, på at spille. 

Jeg kan ikke se hvordan det er en mere træls hobby end så mange andre.

Anmeld

18. november 2012

Vidunderligeunger

Dinna88 skriver:

Det er vel lige så sund en hobby, som så mange andre. I stedet for f.eks. at bruge sin tid ude i garagen hver aften, så bruger han enkelte øjeblikke her og der, på at spille. 

Jeg kan ikke se hvordan det er en mere træls hobby end så mange andre.

jeg tror det er NOGET sundere at komme ud i naturen og være et med den, i stedet for at sidde og glo ind i en computerskærm men det bliver vi ikke enige om så skal vi ik bare sige det var det ?

Anmeld

19. november 2012

Dinna88

Vidunderligeunger skriver:

jeg tror det er NOGET sundere at komme ud i naturen og være et med den, i stedet for at sidde og glo ind i en computerskærm men det bliver vi ikke enige om så skal vi ik bare sige det var det ?

Hvem siger at man ikke kan gøre begge dele? Han får aktiveret hjernen SUPER meget, når han sidder og spiller.

Tjo. Jeg synes nu det er meget interessant at diskutere

Anmeld

19. november 2012

Vidunderligeunger

Hvem siger at man ikke kan gøre begge dele? Han får aktiveret hjernen SUPER meget, når han sidder og spiller.

Tjo. Jeg synes nu det er meget interessant at diskutere

men det synes jeg ik, jeg ville bare ud med min mening om computerspil som overtager en mands liv så han ikke kan være sammen med sine børn. I har ikke børn endnu, men lur mig om ik du ville synes det var træls, at det tog overhånd til den tid, hvilket er det tråden handler om? TS mand kan jo ikke styre det.
MHT sundheden indendørs kontra udendørs aktiviteter var lige det jeg tænkte på og ikke om det udvikler hjernen - for det gør alle aktiviteter vel, i og med man er glad når man får stillet sin lyst, ved at lave noget man godt kan lide ?

Anmeld

19. november 2012

Dinna88

men det synes jeg ik, jeg ville bare ud med min mening om computerspil som overtager en mands liv så han ikke kan være sammen med sine børn. I har ikke børn endnu, men lur mig om ik du ville synes det var træls, at det tog overhånd til den tid, hvilket er det tråden handler om? TS mand kan jo ikke styre det.
MHT sundheden indendørs kontra udendørs aktiviteter var lige det jeg tænkte på og ikke om det udvikler hjernen - for det gør alle aktiviteter vel, i og med man er glad når man får stillet sin lyst, ved at lave noget man godt kan lide ?

Tråden handler om at det tager overhånd  - og du skriver at computere er for teenagere. Det er da slet ikke relevant? Desuden så skrev jeg til ts, at jeg bare lige måtte skrive til dig, og jeg har ydermere skrevet andre, brugbare, indlæg baseret på egen erfaring.

Og jeg kan 100 % sige at det aldrig kommer til at tage overhånd her. Vi har aftaler omkring det, og det bliver holdt med meget få undtagelser

Du svarer desuden ikke på, om ikke man kan gøre begge dele

Anmeld

20. november 2012

Vidunderligeunger

Dinna88 skriver:

Tråden handler om at det tager overhånd  - og du skriver at computere er for teenagere. Det er da slet ikke relevant? Desuden så skrev jeg til ts, at jeg bare lige måtte skrive til dig, og jeg har ydermere skrevet andre, brugbare, indlæg baseret på egen erfaring.

Og jeg kan 100 % sige at det aldrig kommer til at tage overhånd her. Vi har aftaler omkring det, og det bliver holdt med meget få undtagelser

Du svarer desuden ikke på, om ikke man kan gøre begge dele

det tror jeg helt sikkert man kan - men jeg er bare glad for at have en kæreste, som kun kan finde ud af at tjekke vejret på DMI, hans holdning er lidt som min, ud og få noget frisk luft i stededet for.. men men men, hvis din kæreste er glad, så er det jo dejligt.. selvom jeg har den fordom at det er for teenagere.

mht om det er relevant, det skal du jo så heller ikke bestemme, jeg skriver hvad der lige falder mig ind og det er da i hvert fald teenageagtigt ikke at kunne styre det... Kan godt se det ik var det jeg skrev, men var nu nok mere det jeg mente end det at spille er for teenagere - my bad! 

men det kører lidt ud på et sidespor nu synes du ik?

Anmeld

20. november 2012

Dinna88

det tror jeg helt sikkert man kan - men jeg er bare glad for at have en kæreste, som kun kan finde ud af at tjekke vejret på DMI, hans holdning er lidt som min, ud og få noget frisk luft i stededet for.. men men men, hvis din kæreste er glad, så er det jo dejligt.. selvom jeg har den fordom at det er for teenagere.

mht om det er relevant, det skal du jo så heller ikke bestemme, jeg skriver hvad der lige falder mig ind og det er da i hvert fald teenageagtigt ikke at kunne styre det... Kan godt se det ik var det jeg skrev, men var nu nok mere det jeg mente end det at spille er for teenagere - my bad! 

men det kører lidt ud på et sidespor nu synes du ik?

Det er bare så trist med fordomme. Og der kommer jo intet godt ud af dem - og jeg mener helt sikkert at de bunder i uvidenhed vedr. emnet. (dette er ikke ment som hetz mod dig, det er bare min helt generelle holdning til fordomme)

Lad os lade den ligge her  

Anmeld

20. november 2012

Vidunderligeunger

Dinna88 skriver:

Det er bare så trist med fordomme. Og der kommer jo intet godt ud af dem - og jeg mener helt sikkert at de bunder i uvidenhed vedr. emnet. (dette er ikke ment som hetz mod dig, det er bare min helt generelle holdning til fordomme)

Lad os lade den ligge her  

men ellers en god debat rart med en god tone for kan jo ret godt li dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.