Computeren bestemmer for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

SussieThyssen

Miss Kat skriver:

Herhjemme er det mig, der spiller computer. Før jeg mødte min mand kunne jeg da nemt sidde halve døgn og game, og ikke fatte, hvor tiden blev af.

Det er så blevet til et absolut minimum nu, fordi min mand tænker som dig. Til gengæld gav han mig så den smukkeste morgengave til vores bryllup: Han lovede at øve sig engageret i at spille et af mine spil, så vi kan spille det sammen.  Han ved, hvor meget jeg savner det og at jeg har lagt det på hylden for hans skyld. (Vi har allerede øvet en del og f*ck hvor er han dårlig, men det er jo fuldstændig underordnet!)

Min pointe er vel egentlig, at man som i alle andre facetter af et parforhold, er nødt til at mødes på midten. Jeg synes ikke et par timers computerspil dagligt lyder af meget, men hvis det generer dig, SKAL I jo snakke om det. Så må I finde et kompromis, hvor han evt. får frie tøjler en eller to dage om ugen og kan spille igennem, men holder spilfri resten af ugens dage... eller lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Musen5

ehm....

Har lige et "blonde moment" ....

Hvad fanden er LOL???

/Mette

Anmeld

16. november 2012

BellaCiinea

Wik skriver:

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Haha kender det godt

Det er pisse træls LOL er et nedern spil! Sys det er dybt irriterende at de ikke bare kan gå fra det.. at man ikke kan pause det, eller et eller andet!

Spiller selv WoW, men der kan man jo godt bare lige smutte fra det..

Sys det er helt fint at han spiller LOL.. men han skal også kunne gå fra det og hjælpe når jeg har brug for hjælp =)

Foretrækker dog stadig når han også spiller WoW

Anmeld

16. november 2012

BellaCiinea

Musen5 skriver:

ehm....

Har lige et "blonde moment" ....

Hvad fanden er LOL???

/Mette

League of Legends =)

Anmeld

16. november 2012

Musen5

IsabellaCiinea skriver:

League of Legends =)

Takker ...

Siger mig ikk en bjælde

/Mette

Anmeld

16. november 2012

BellaCiinea

Musen5 skriver:

Takker ...

Siger mig ikk en bjælde

/Mette

Hihi  

vær du glad for det

Det er skrækkeligt

Anmeld

16. november 2012

Musen5

IsabellaCiinea skriver:

Hihi  

vær du glad for det

Det er skrækkeligt

hahahahahaha...

Det kan jeg forstå...

Hva går skidtet ud på... Er det MOBA?

/Mette

Anmeld

16. november 2012

BellaCiinea

Musen5 skriver:

hahahahahaha...

Det kan jeg forstå...

Hva går skidtet ud på... Er det MOBA?

/Mette

Jeps ^^

Anmeld

16. november 2012

Musen5

IsabellaCiinea skriver:

Jeps ^^

SÅ er det IKKE noget for mig kan jeg høre ...

Er ikk til MOBA

/Mette

Anmeld

16. november 2012

MomInTheMaking

TeamRocket skriver:

Herhjemme overvejer jeg at gå fra min mand pga computerspil, han spiller min 6 timer om dagen og bliver direkte sur hvis jeg eller børnene har brug for ham, og guds nåde trøste mig hvis jeg vil have ham til ikke at spille en aften faktisk er han lige kørt i vrede efter at have råbt af mig fordi jeg havde brug for han hentede børn, det er ham der har kørekort, men nej, her 3 uger før termin må jeg gå ned efter børnene med bækkenløsning hvis jeg ikke vil skændes, for han skal spille wow :-S føler mig så trådt på!

Nu ved jeg ikke om der er andre der har kommenteret dit indlæg, men det lyder meget som om din kæreste er afhængig af sit spilleri, på lige fod som en narkoman er afhængig af sine stoffer. Det er jo ikke "normal" adfærd at spille så meget når man har familie og heller ikke at blive meget hidsig over ikke at kunne spille ind i mellem.. Det svare vidst lidt til at du havde sagt til ham han ikke måtte få sit fix.

Jeg nævner det bare fordi det måske kunne afhjælpes.. så du ikke behøver at forlade ham. (Nu ved jeg jo ikke om du har andre problemer med ham, men tager bare udgangspunkt i at det er spilleriet du ikke kan magte.) Han skalefter min mening have noget hjælp, han må da kunne se det er en vild adfærd han ligger for dagen, hvis man viser ham den.

Blot en tanke.. Håber ikke jeg træder dig over tæerne, kender jer jo ikke og kan kun tage udgangspunkt i det du lige skrev her. Håber i finder ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.