Computeren bestemmer for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

SussieThyssen

Wik skriver:

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

At blokere spillet er da lige så slemt hvis man forbyder det...faktisk værre...så det vil jeg bestemt ikke anbefale.
Hvis nogen blokkerede mine spil, ville jeg forlade min partner...så enkelt er det, for det hører ind under loyalitetsbrud, og den slags kan jeg bare ikke have.

Men der imod anbefaler jeg, at I aftaler fra dag til dag, hvornår det passer ind i familiens rytme, at han spiller, sådan at du ved, at han ikke må forstyrres, og det kan så være mellem 20-22 om aftenen efter ungernes sengetid eller noget i den stil.

Her i familien spilles der også LOL, og det synes jeg da bare er fint...vi plejer at tale med hinanden om, hvornår vi spiller og om det passer, og så klarer den anden hvad der nu kan opstå af ting, der skal løses.
Så snak med hinanden, og få lagt en fornuftig plan, så I ikke går hinanden på nerverne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

SussieThyssen

skovrup skriver:

Manden hjemme hos os spiller også LOL, men har bare sagt at han må gerne spille det, men har jeg eller min søn brug for ham skal han være der for os. Det holder han også.

Det er en fordel at han spiller med hans venner, som som regel ingen problemer har med at vi har brug for ham og at han lige kan smutte to min.

Han spiller kun når sønnikke sover, dvs fra kl 19.00, aldrig når sønnikke er vågen.

Når han sidder og spiller, laver jeg jo bare noget andet, jeg meget glad for at sy og sidder og syr ved siden af ham, hvor vi begge hygger.

Men jeg kender godt det der med at være frustreret over manden som sidder og spiller og tro mig det har også skabt konflikter hjemme hos os, men det har hjulpet mig meget at jeg lader ham gøre det når han selv har lyst og han selv styre det. Men har snakket med ham om at være åben for at jeg nogen aftener gerne vil have tid med ham uden computer og symaskine og det respektere han og synes faktisk der er kommet balance i det, vi er i fællesskab kommet frem til en balance hvor vi begge får noget af det vi gerne vil have.

men  til dig

Anmeld

16. november 2012

klmf

TeamRocket skriver:

Herhjemme overvejer jeg at gå fra min mand pga computerspil, han spiller min 6 timer om dagen og bliver direkte sur hvis jeg eller børnene har brug for ham, og guds nåde trøste mig hvis jeg vil have ham til ikke at spille en aften faktisk er han lige kørt i vrede efter at have råbt af mig fordi jeg havde brug for han hentede børn, det er ham der har kørekort, men nej, her 3 uger før termin må jeg gå ned efter børnene med bækkenløsning hvis jeg ikke vil skændes, for han skal spille wow :-S føler mig så trådt på!

Oh my, 6 TIMER dagligt. Det er godt nok meget. Og så den attitude...

Kan godt forstå du har det ene ben ude af døren, det er da for pinligt en voksen mand opfører sig som en vranten teenager

Anmeld

16. november 2012

Wik

SussieThyssen skriver:

At blokere spillet er da lige så slemt hvis man forbyder det...faktisk værre...så det vil jeg bestemt ikke anbefale.
Hvis nogen blokkerede mine spil, ville jeg forlade min partner...så enkelt er det, for det hører ind under loyalitetsbrud, og den slags kan jeg bare ikke have.

Men der imod anbefaler jeg, at I aftaler fra dag til dag, hvornår det passer ind i familiens rytme, at han spiller, sådan at du ved, at han ikke må forstyrres, og det kan så være mellem 20-22 om aftenen efter ungernes sengetid eller noget i den stil.

Her i familien spilles der også LOL, og det synes jeg da bare er fint...vi plejer at tale med hinanden om, hvornår vi spiller og om det passer, og så klarer den anden hvad der nu kan opstå af ting, der skal løses.
Så snak med hinanden, og få lagt en fornuftig plan, så I ikke går hinanden på nerverne.

Kærligst
Sussie

Det var nu ment i sjov det med at blokere, men det har du misforstået! Men nu du selv spiller lol kan jeg forstå at du har et andet forhold til det. Og hvis ens mand ikke kan se sine børnsbehov eller sin kvindes så kan jeg ik se noget i vejen for at man tager nettet eller strømmen for den sags skyld, der var en kvinde hvis mand spillede rigtig mange timer om dagen. Det må være virkeligheden der har første priotet. Synes ikke man skal gå fra din mand når han spiller og heller ikke hvis ens spil bliver blokeret, men hvis det fylder for meget i hverdagen, så skal det tages op og hånteres..

Anmeld

16. november 2012

Wik

TeamRocket skriver:

Herhjemme overvejer jeg at gå fra min mand pga computerspil, han spiller min 6 timer om dagen og bliver direkte sur hvis jeg eller børnene har brug for ham, og guds nåde trøste mig hvis jeg vil have ham til ikke at spille en aften faktisk er han lige kørt i vrede efter at have råbt af mig fordi jeg havde brug for han hentede børn, det er ham der har kørekort, men nej, her 3 uger før termin må jeg gå ned efter børnene med bækkenløsning hvis jeg ikke vil skændes, for han skal spille wow :-S føler mig så trådt på!

Det er netop der man ikke skal hen jo, det er for ekstremt. Computer skal skisme være en hobby og AlRIG en første prioritet, jeg bliver ogsånvirkelig vred og træt af det, når spillet tager overhånd. Jeg ved ik hvad der virker ved jer, men et ultimatum er vist på sin plads hvis jeg hvade stået i dit sted, har været tæt på, de perioder det var værst.

Anmeld

16. november 2012

Bassemor<3

Wik skriver:

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Den var IKKE gået herhjemme ! hvis han spiller SÅ mange timer om dagen hvor meget tid er der så tilbage til jer ! ?

Jeg ville sige at det skal STOPPE ! ikke at han ikke må spille overhovedet, men at det skal sættes ned !

Anmeld

16. november 2012

SussieThyssen

Wik skriver:

Det var nu ment i sjov det med at blokere, men det har du misforstået! Men nu du selv spiller lol kan jeg forstå at du har et andet forhold til det. Og hvis ens mand ikke kan se sine børnsbehov eller sin kvindes så kan jeg ik se noget i vejen for at man tager nettet eller strømmen for den sags skyld, der var en kvinde hvis mand spillede rigtig mange timer om dagen. Det må være virkeligheden der har første priotet. Synes ikke man skal gå fra din mand når han spiller og heller ikke hvis ens spil bliver blokeret, men hvis det fylder for meget i hverdagen, så skal det tages op og hånteres..

Nej jeg spiller ikke LOL..men det gør min mand og søn + datter..men til gengæld, så har hele familien  inkl undertegnede spillet WoW næsten siden det udkom...så ja...vi går nok ikke så meget op i om folk spiller eller ej. Vi tilpasser os efter hinanden og hinandens behov, men gå og blive sur over at folk spiller, skal man nu ikke blive.
Dialog og fornuft, må kunne følges ad.

Og jo..hvis nogen gik ind og blokkerede mine spil, så ville jeg betragte det som højeste grad af loyalitetsbrud, og jeg mister alt for et menneske der kunne gøre sådan noget mod mig...og så kærligheden.

Men sådan er vi jo så forskellige.
Men godt nok du mente det i sjov...du glemte bare den lille smily

Anmeld

16. november 2012

Miss Kat

SussieThyssen skriver:

Nej jeg spiller ikke LOL..men det gør min mand og søn + datter. .men til gengæld, så har hele familien  inkl undertegnede spillet WoW næsten siden det udkom...så ja...vi går nok ikke så meget op i om folk spiller eller ej. Vi tilpasser os efter hinanden og hinandens behov, men gå og blive sur over at folk spiller, skal man nu ikke blive.
Dialog og fornuft, må kunne følges ad.

Og jo..hvis nogen gik ind og blokkerede mine spil, så ville jeg betragte det som højeste grad af loyalitetsbrud, og jeg mister alt for et menneske der kunne gøre sådan noget mod mig...og så kærligheden.

Men sådan er vi jo så forskellige.
Men godt nok du mente det i sjov...du glemte bare den lille smily

Jeg bliver simpelt hen hele tiden større og større fan af dig. 

Anmeld

16. november 2012

Miss Kat

Herhjemme er det mig, der spiller computer. Før jeg mødte min mand kunne jeg da nemt sidde halve døgn og game, og ikke fatte, hvor tiden blev af.

Det er så blevet til et absolut minimum nu, fordi min mand tænker som dig. Til gengæld gav han mig så den smukkeste morgengave til vores bryllup: Han lovede at øve sig engageret i at spille et af mine spil, så vi kan spille det sammen.  Han ved, hvor meget jeg savner det og at jeg har lagt det på hylden for hans skyld. (Vi har allerede øvet en del og f*ck hvor er han dårlig, men det er jo fuldstændig underordnet!)

Min pointe er vel egentlig, at man som i alle andre facetter af et parforhold, er nødt til at mødes på midten. Jeg synes ikke et par timers computerspil dagligt lyder af meget, men hvis det generer dig, SKAL I jo snakke om det. Så må I finde et kompromis, hvor han evt. får frie tøjler en eller to dage om ugen og kan spille igennem, men holder spilfri resten af ugens dage... eller lignende?

Anmeld

16. november 2012

SussieThyssen

Miss Kat skriver:

Jeg bliver simpelt hen hele tiden større og større fan af dig. 

LOL...jamen dog...nu bliver jeg jo helt lille bitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.