Computeren bestemmer for meget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.048 visninger
60 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Wik

Vil høre om der er flere der har det som jeg, og har gode råd

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Enirt

Her hjemme er det også meget brug af computer, men pt er det ikke et problem. For min kæreste er rimelig obs på om han forsømmer mig. Det føler jeg ikke lige pt, men kan være det kommer når bebs kommer til verden.

Jeg tror mit råd må blive at du skal snakke med ham om det, fortælle ham hvad det gør ved dig og at det ikke hænger sammen med jeres hverdag, især ikke når nr 2 kommer. Når du har gjort det, må du spørge ham om hvad løsning han ser på det. For der SKAL ske en ændring. Tror bare det er bedst hvis han selv er med til at finde på den. Så synes bestemt ikke du skal finde ud af at blokere spillet.

Anmeld

16. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Manden hjemme hos os spiller også LOL, men har bare sagt at han må gerne spille det, men har jeg eller min søn brug for ham skal han være der for os. Det holder han også.

Det er en fordel at han spiller med hans venner, som som regel ingen problemer har med at vi har brug for ham og at han lige kan smutte to min.

Han spiller kun når sønnikke sover, dvs fra kl 19.00, aldrig når sønnikke er vågen.

Når han sidder og spiller, laver jeg jo bare noget andet, jeg meget glad for at sy og sidder og syr ved siden af ham, hvor vi begge hygger.

Men jeg kender godt det der med at være frustreret over manden som sidder og spiller og tro mig det har også skabt konflikter hjemme hos os, men det har hjulpet mig meget at jeg lader ham gøre det når han selv har lyst og han selv styre det. Men har snakket med ham om at være åben for at jeg nogen aftener gerne vil have tid med ham uden computer og symaskine og det respektere han og synes faktisk der er kommet balance i det, vi er i fællesskab kommet frem til en balance hvor vi begge får noget af det vi gerne vil have.

men  til dig

Anmeld

16. november 2012

M&N

Åhh altså. Hvor kan det være svært - for kender det udemærket selv!

Min kæreste spiller også rigtig meget computerspil, han spillede på ret høj plan da vi begyndte at være sammen (vidste jo hvad jeg gik ind til), og når vi var sammen var der ingenting for han spillede på fast basis om aftenen med hans hold alle ugens dage, undtagen i weekenderne (det var før vi flyttede sammen og stiftede familie).

Men efter vi flyttede sammen, kan jeg godt mærke hvor hårdt det er at være afhængig af hans skide spilletider, hans mus og tastatur der larmer hele tiden! Han har været SÅ afhængig. Nu spiller han 2 timer hver dag man-tors, det er også fint nok, men han har planer om at stoppe når vores datter er kommet til verden og det glæder jeg mig til!

For f***** altså, hvor kan det være problematisk.... Her spiller han alt fra call of duty, dods, lol og wow.. Det er dog lol der er hit lige pt, da han ikke har noget fast hold lige pt da han ikke lever op til deres krav (at spille konstant, sagt ligeud)..

Og når han spiller så bliver han også bare sur hvis man nærmer ham næsten, hvis han er midt i en vigtig kamp, så kender alt til dit zombie-problem!

Så kender dine frustrationer, men har ingen gode råd, da min mand selv kan se sit problem og stopper heldigvis til februar

Anmeld

16. november 2012

Jemion

Heller ingen gode råd men har også en mand der spiller.. Her spiller han WOW, CS, LOL ja og mange andre.. Men jeg plejer at tage en snak med ham når deT er for meget! Også skærer han ned men denne gang er han selv kommeT og sagt at han skærer ned fordi han synes han forsømmer vores søn og jeg.. Snak med ham 

Anmeld

16. november 2012

TeamRocket

Herhjemme overvejer jeg at gå fra min mand pga computerspil, han spiller min 6 timer om dagen og bliver direkte sur hvis jeg eller børnene har brug for ham, og guds nåde trøste mig hvis jeg vil have ham til ikke at spille en aften faktisk er han lige kørt i vrede efter at have råbt af mig fordi jeg havde brug for han hentede børn, det er ham der har kørekort, men nej, her 3 uger før termin må jeg gå ned efter børnene med bækkenløsning hvis jeg ikke vil skændes, for han skal spille wow :-S føler mig så trådt på!

Anmeld

16. november 2012

Miin'Baby'Mus

Wik skriver:

Min kære mand, har altid spillet meget computer. Han ser ikke fodbold og er ellers også aktiv. I starten af vores forhold var det Counter Strike der fyldte meget.

Nu hvor vi er gift og har nummer 2 på vej og året er 2012, er det LOL der spilles. 

Det kan ikke udtrykkes med ord, hvor træls jeg synes det spil er. En ting er at musen klikker 1000 gange i minuttet, men det er ydermere et spil man ikke kan gå fra når det passer en. I der læser dette indlæg kender nok allerede til den problemtaik at et spil tager mellem 20 min. og 1,5 time, og mens det står på er manden en Zombi. Hvis man falder ned af trappen skæres sin finger over eller ens børn er død syge, så der det bare ærgeligt for man kommer i bad standing hvis man går fra spillet.

Jeg er ikke tilhænger af at man sætter strikse regler op for sin mand eller kvinde. Men jeg er så træt af at jeg i 1-4 timer om dage i vores hverdag har en mand der ikke er til stede!!

Er det nogen der har et godt råd, eller evt. en ide om man kan blokere det LORTE spil fra hans computer?

Hehe, min spillede også counterstrike til at starte med og det var SLEMT, det var hele tiden og altid 

Nu spiller han mange andre ting, men det er stadig spil som man ikke bare kan gå fra.

Vi har så lavet et skema herhjemme, eller en aftale hvis man kan sige det sådan. Han har 2 faste dage hvor han kan gøre som han vil med computeren - ikke at han ikke må spille ud over det, men så har han i hvert fald de 2 dage hvor han ikke skal skubbes ud i at lave andre ting eller bruge tid på mig.

Vil han så gerne spille ud over det så snakker vi om det - siger sjældent nej. Men så er vi også enige om at det er i orden at bruge tid ved computeren istedet for at han bare gør det og så kan jeg ikke komme i kontakt med ham resten af aftenen.

Jeg var nemlig nået til et punkt hvor det var træls at bo sammen med en zombi, fik aldrig hjælp til noget, kunne aldrig planlægge noget og skulle der ryddes op og jeg måske lige havde brug for at han støvsugede så skulle jeg vente i 2 timer. På den her måde fungere det meget bedre fordi så er vi enige om tingene og han er faktisk blevet glad for at han ikke længere har den afhængighed af computeren som han havde før, fordi nu skal vi være enige, hvor at før der satte han sig der jo bare 

Anmeld

16. november 2012

Satans

Wik skriver:

Du godeste !  

Og jeg som troede at jeg var "et sært tilfælde" med en kæreste der ikke kan løsrive sig sit skide LOL spil ..

Jeg kommer med en del "øffere" omkring hans spillen, og nu spiller han mest når jeg er gået i seng - hvilket resultere i at han sover ovenpå ellers ødelægger han min nattesøvn  

Jeg syntes det er meget svært, for det er da fair nok at det er hans hobby, men at den skal fylde så meget i hverdagen kan jeg ikke forstå.. Han kan ikke hjælpe før om 15 min, for de er liiige ved at vinde  og hvad dælen hjælper det mig hvis jeg står og mangler hjælpen -.-'

Men igen, så vil jeg hellere at han forsømmer mig nu, end at han bruger alt hans tid ved computeren når Baby kommer engang til nytår ..

Anmeld

16. november 2012

Wik

Fedt at føle man ikke er alene  Hvor er der mange der allerede har svaret, men havde godt på fornemmelsen at der var flere i samme båd Min veninde er lige gået fra sin mand på grund af det. Men synes det er for drastisk, men har haft den følelse, også på grund af et skide spil. Jeg er bange for det er strikse regler der skal til.                       Jeg har erfaret at der sker en ændring når der kommer børn ind i billedet, men synes bestemt ikke det bliver meget bedre, for desværre er det også et tilflugtssted for de kære mænd. Og tror ikke mænds behov er som kvinders når det kommer til babygråd og lorteble, min mands frihedstanker og behov er tit selviske, det skalnjo ikke misforståes, han er en super far alligevel.  Jeg ved godt at snak om det, ændre lidt, men det er vist kun en kort periode i vores hjem, og hvor bliver man træt af at skælde ud.                                                                       jeg har i guder også svært ved at forstå deres behov, jeg sidder aldrig flere timer klisteret til noget, hvor jeg ikke kan tale med mine børn og tage mig af vigtigere ting imens. 

Anmeld

16. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

TeamRocket skriver:

Herhjemme overvejer jeg at gå fra min mand pga computerspil, han spiller min 6 timer om dagen og bliver direkte sur hvis jeg eller børnene har brug for ham, og guds nåde trøste mig hvis jeg vil have ham til ikke at spille en aften faktisk er han lige kørt i vrede efter at have råbt af mig fordi jeg havde brug for han hentede børn, det er ham der har kørekort, men nej, her 3 uger før termin må jeg gå ned efter børnene med bækkenløsning hvis jeg ikke vil skændes, for han skal spille wow :-S føler mig så trådt på!

..

TS: Kender det!!! Jeg gik fra min kæreste dengang pga. at de fuking lorte spil var vigtere end mig og vores datter!

Nu er vi sammen igen, og han spiller faktisk aldrig.. Elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.