Kan man tillade sig at købe brugt børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

fairlady

forstår ikke det sniopperi der kan være omkring tøj.

Vi burde sgu være lidt taknemmelige over at vi kan få tøj på kroppen hver dag. Og det er uanset om det hedder katvig eller friend og om det er lidt brugt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

L83

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Det er der mange der gør. Jeg er en af dem
Det er der intet galt i . Man kan får mange ting og tøj der intet fjeler, så hvorfor ikke spare penge.

Anmeld

9. januar 2013

aarhusmor

Det er da syndt at godt brugt tøj ikke skal anvendes igen, uanset om man har penge eller ej. Det er da et frygteligt ressoursespild hvis man ikke anvender det. Så derfor vær stolt af at du giver tøjet en chance til

Jeg køber generelt kun nyt tøj, hvis vi skal til noget sammenkomst og så bukser, fordi han er så slank at andres bukser ikke rigtigt sidder på ham. Han skal have elastik.

Anmeld

9. januar 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Hej piger

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Man behøver nu ikke at have få penge for at købe brugt tøj

Vi har få penge og køber både nyt og brugt.
Det nye er hovedsageligt fra H&M og Føtex/Bilka, da jeg synes man får mere for pengene og det er smart tøj

Anmeld

9. januar 2013

Lone Jakobsen

jeg absolut eeeelsker brugt tøj

vi er en stor familie med en samlet børneflok på 5, og jeg vil gætte på at ca 80 procent af deres tøj er købt brugt.

vi har også et stort netværk af folk med børn, så vi bytte ofte og sender børnenes aflagte tøj videre til andre.

Anmeld

9. januar 2013

Muhmi

Vi har penge og vi køber brugt... Hvis man tænker at det kun er dårlige forældre uden penge der køber brugt så synes jeg godt at det er en snæver indstilling at have...

Hvad med at tænke på miljøet for en gang skyld?

Anmeld

9. januar 2013

B&J

ja da brugt tøj er jo tot lige så flot som nyt

Anmeld

9. januar 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Selvfølgelig kan i tillade jer at købe brugt  Jeg har tit købt brugt til min datter på 2 år - så længe de er så små, så skifter de tit størrelse - og så længe den går, ja så længe vil jeg blive ved med at købe brugt 

Meget af det jeg har købt har måske kun været brugt 1-2 gange - eller været helt nyt pga. fejlkøb 

Anmeld

9. januar 2013

Savannah

Med tanke på miljøet, kan man ikke tillade sig at lade være.

Anmeld

9. januar 2013

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Jeg synes det er en rigtig god ide at købe brugt tøj uanset indkomst. Bryder mig ikke om det forbrugerræs der er omkring babyer og børn.

Desuden støtter du jo en god sag ved at købe tøj der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.