Kan man tillade sig at købe brugt børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Aabye

Jeg synes det er HELT hul i hovedet og gå ud og give 300 kr for et par bukser som ungen kan være i i en mdr.. 

Jeg kender en som udelukkende køber NYT mærketøj til hendes børn, og har gjort det siden de blev født.. Da hun brokkede sig over at "åååh det er SÅ dyrt at købe tøj til dem.. I sær den lille" der sagde jeg også bare til hende at hun jo kunne supplere deres MOLO garderobe med noget andet end molo.. klart at det er dyrt når ungernes garderobe udelukkende bestør af molo, danefæ osv osv.. 

Men på den anden side, så bestemmer folk jo selv hvad de skal bruge deres penge til.. 
Vi køber gerne brugt til vores drenge.. Vi har heller ikke meget at gøre med.. MEN havde jeg nu svømmet i penge så havde jeg STADIG købt brugt til dem hvis jeg kunne komme afsted med det.. For som sagt længere oppe, så er det helt hul i hovedet (i min verden) at gå ud og købe et (1!!!!) par bukser for 300 kr som de ikke kan være i i særlig lang tid.. Det er noget andet når de når den alder hvor de ikke vokser specielt hurtigt.. Så ville jeg ikke havde skrupler med at give 3-400 kr for et par bukser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

ekebiv

Jeg eeeelsker lækkert børnetøj, nogle gange er det dyre mærkevarer og nogle gange er det H&M men én ting er sikkert, jeg køber det ALDRIG til fuld pris!! HVIS jeg køber det fra nyt skal der være minimun 50% og ellers køber jeg det brugt.
Jeg er så heldig at bo et sted hvor der er en privat børnegenbrugsbutik lige i nærheden og den er jeg rigtig glad for. Efter barsel påtænker jeg selv at åbne en sådan butik hvor jeg tager andres børnetøj i kommission, simpelthen fordi jeg eeeelsker lækkert børnetøj til favorable priser )

Anmeld

9. januar 2013

Bertris

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Jeg har ikke født endnu, men hos os har vi tøj nok til de første par år, og 90-95% af det er brugt, men det kan man så godt som ikke se, jeg kan ikke se problemet det, for børnetøj er sku dyrt og så længe kan de jo heller ikke bruge det, også er det brugte tøj ikke nødvendigvis blevet brugt særlig meget heller.

synes især at mødrehjælpen har noget rigtig fint tøj, legetøj og andre ting 

Anmeld

9. januar 2013

FogL

Synes absolut ikke der er noget galt i, at købe brugt. Elsker mærketøj, så det køber jeg gerne brugt (eller nyt, secondhand). Er dog også vild med h&m. Billigt tøj i læker kvalitet i forhold til f.eks. nameit.

Anmeld

9. januar 2013

LR85

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Hold nu op!!!! 

Du er da en SKØN MOR!!!!!!!!

din dreng får tøj på, og garanteret noget lækkert og meget forskelligt. 

Nyd a du er så god til a tænke over jeres økonomi og ikke sløser pengene væk på det dyre nye tøj. 

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

Brugt tøj er FANTASTISK! Genbrug er da TOPPEN!

Jeg har købt rigtig meget brugt til vores unger! Og noget af tøjet har kun været brugt få gange og er i flot stand! Jeg nægter at give 3-400 kr. for en MOLO bluse fx. når jeg kan købe den brugt for ex. 80 kr?

Jo mere tøj for billige penge jo bedre!

Dine børn vil ikke takke dig hvis du bruger alle jeres penge på dyrt nyt tøj frem for oplevelser, rejser, sund mad m.m

Anmeld

9. januar 2013

AnnaB.

Selvfølgelig kan du det

Udover den økonomiske fordel, der ofte er ved at købe brugt tøj, så er der også alle de miljømæssige. Tænk på alle de ressourcer der spares, når vi genbruger

Anmeld

9. januar 2013

MorDk

AnnaB. skriver:

Selvfølgelig kan du det

Udover den økonomiske fordel, der ofte er ved at købe brugt tøj, så er der også alle de miljømæssige. Tænk på alle de ressourcer der spares, når vi genbruger

Liiige præcis!

Anmeld

9. januar 2013

dorthemus

Selvfølgelig..jeg køber masser af brugt mærketøj. Fra nyt er det ofte for dyrt for mig

Anmeld

9. januar 2013

dorthemus

AnnaB. skriver:

Selvfølgelig kan du det

Nemlig! Jeg har lige været til tøjbytte-party og fik selv syv par bukser, trøjer, en jakke og et par kjoler...alt sammen brugt og i fin stand OG gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.