Kan man tillade sig at købe brugt børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

karisima

Jeg køber stort set alt vores tøj brugt og det er ikke kun pga økonomien. Selvfølgelig vil jeg gerne spare pengene men jeg vil i lige så høj grad gerne undgå så meget som muligt at den kemi der er i nyt tøj:

http://www.forbrugerkemi.dk/test-og-rad/toj/toj-og-andre-tekstiler/fakta-om-at-kobe-toj-og-tekstiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

modesty

Vi har masser af penge og jeg køber stort set alt min søns (og mit eget) tøj brugt. Hvis jeg køber noget fra nyt, er det H&M og Tøj & Sko. Jeg kan slet ikke se logikken i at smide 200 kr. efter en body som jeg kan købe for 50 kr. på trendsales, kun en smule brugt.

Jeg går også rigtig meget på loppemarkeder og køber tøj til min søn, og her køber jeg også størstedelen af mit eget tøj.

Det handler ikke om at spare penge, men om princippet.

Og selvom det handlede om at spare penge - hvad så? Det er da helt fint at sige at man hellere vil spare op til en ferie med familien end smide tusindvis af kroner ud af vinduet på tøj som man kan få meget billigere.

Anmeld

15. november 2012

Connie dk

Jeg er selv blevet farmor og syntes børnetøj er pebret, så jeg syntes det er flot og godt at alle jer hjælper genbrug med at tjene en skilling, der er bestemt ikke noget i vejen for at købe genbrugstøj rigtig meget ser faktisk også meget nyt ud. Bliv du bare ved med det så længe du kan få lov, du skal nok få lov til at betale dyre penge for tøjet jo ældre og mere kræsen børn bliver.

Anmeld

15. november 2012

Kay

ja det kan du... jeg køber selv primært brugt selvom vi har en fin økonomi... tænk at de penge du spare kan du ligge fra til en ferie eller noget andet

det bliver jo ikke særlig slidt og de lækre mærker koster jo kassen

Anmeld

15. november 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg køber masser af brugt tøj til mine unger. Synes på ingen måde det gør mig til en dårlig mor. Også voksipose, kravlegård, tremmeseng er købt brugt. 

Jeg er også på su og med 2 små børn må man spare hvor man kan. 

Anmeld

15. november 2012

TaAsJu

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Det er absolut ikke forkert.. Vi har en okay indkomst, men jeg er simpelthen for nærrig til og gå ud og give så mange penge for tøj mine børn er lige glade med...

til Julie på 9 md har vi alt fra de to store. det er minimalt hvad jeg har købt af tøj til hende.. 

Hende på 3 vil bare gerne have hallo kitty og kjole eller bederdel på

Det er kun den store på 7 år der går op i hvad tøj hun har på og jeg skal ikke købe noget uden hun er med, men hun er stadig lige glad med mærket.. Så hurra for det

Så køb du bAre i genbrug og div. steder for der hvor man spare kan man bruge på noget andet 

Anmeld

15. november 2012

Kvist

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Jeg har også en søn på 2.. Jeg køber lige så meget brugt tøj til ham som jeg køber nyt.. Elsker at gøre et godt kup og finde smart billigt tøj til ham.. Er dog meget opmærksom på at tøjet ikke skal være slidt, hullet eller falmet.. Og når han så ikke kan passe det mere kan det som regel sælges igen

Min kæreste var også imod det i starten "hans søn skulle ikke rende rundt i andres aflagte".. Men nu kan han jo godt se det geniale i det..

Anmeld

15. november 2012

Lullaby

Ork ja.

Jeg køber tit på genbrugsen. Vi har 3 i min by. Den ene er priserne høje, feks koster et par brugte bukser 40 kr til den store. Det synes jeg er meget.

Så er den anden hvor de primært sælger til ældre. Der er i hvert fald ikke særlig meget "moderne".

Den 3 bruger jeg oftest. Der er priserne på et niveau som jeg synes er helt ok i forhold til at det er brugt. Feks købte jeg den stores ekstra flyverdragt derude til 25 kr, 5 par bukser til 30 kr og andre ting. Nogle af tingene mangler så en knap men det kan jeg godt sy på. Og udover det er der masser af andre ting som er vildt sjove at se og finde.

Anmeld

15. november 2012

bøllen

Selvfølgelig kan du det

gør det selv hvis jeg falder over noget. Sælger også vores .

er STOR fan af genbrug, syntes der er så mange fine ting . Genbrug er ikke kun for folk med lidt penge, men folk der vil have MERE for deres penge

Anmeld

15. november 2012

Lady Marion <3

Her har vi en god indtægt og jeg køber da tit brugt børnetøj

Der er da intet bedre end at finde sig nogle rigtigt gode ting brugte ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.