Kan man tillade sig at købe brugt børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Lusi

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Hmm
Undskyld mig, men du er da netop en dårlig mor, hvis du køber nyt tøj til dit barn, som du IKKE har råd til..
Børnene er da fuldstændig ligeglade med hvad tøj de har på, så længe det ikke er ødelagt, er en body til 5 kr, da ligeså fin som en til 100!!

Så JA det kan du sagtens tillade dig.. Du er da mere ansvarlig, end en mor, der går ud og optager lån, for at give barnet nyt/ mærketøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Hej piger

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Selvfølgelig kan man det. Man kan få SÅ meget fint børnetøj, som næsten ikke er brugt til billige penge, så hvorfor ikke spare penge på tøj, de alligevel vokser hurtigt ud af, og bruge dem på gode oplevelser i stedet for

Anmeld

10. januar 2013

Miss-86

Det er da dem der køber tøj i dyre domme, som barnet kun kan passe ganske lidt tid, som ikke er rigtig kloge.

Synes det er ret fornufttig, kunne da selv finde på det, når den dag kom.

Lad være at tænke mere over det. Fornuftigt kun at bruge hvad man har og ikke købe over evne!!

Anmeld

10. januar 2013

Levi&LilysMor

Hej piger

hvad synes i?

Det er meget forskelligt hvad man er til...

Jeg er en af dem som køber nyt tøj til min søn, fordi jeg ikke synes at min søn skal have brugt og fordi noget af det eller alt skal bruges til den næste.. Jeg har selvfølgelig fået tøj af min svigerinde, hvilket jeg synes er okay, da det er et familiemedlem...

Reder lige mig selv og siger at jeg køber til fornuftige penge!

Men som mor som datter eller hvad man nu siger 

Anmeld

10. januar 2013

Frk.Nissen

Selvfølelig kan du købe brugt. Det er der ikke noget galt i
Jeg kan ikke se problemet i det. Det betyder ikke at du ikke har pengene til nyt. Der er er ingen som der kan se om det er brugt eller nyt

Mine forældre har altid give mig nyt, og jeg kunne ikke selv finde på at købe brugt til mig selv, så når jeg en dag bliver mor, vil jeg helle ikke gøre det. Alle er forskelle.

Anmeld

11. januar 2013

Connie dk

Jeg elsker selv at shoppe i genbrugsbutikker til mig selv, syntes det er spændende, mine børn er voksne så dem skal jeg ikke længere købe ind til, men kunne fint finde på det da de var små og hjemmeboende. Uanset om man har mange eller lidt penge at gøre godt med, kan man altid finde et eller andet godt hos genbrug, og der står jo ikke genbrug på tøjet.

Anmeld

11. januar 2013

hesøth

JA!

Anmeld

16. januar 2013

Tona

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Jeg syntes ikke alene at man kan tillade sig det, jeg syntes at flere burde gøre det.

Her er nogle fordele (ud over den åbentlyse fordel ved at du sparer en masse penge på tøjet og tøjet jo alligevel er pænt og man slet ikke kan se at det er brugt):

-Alle de kemiske farvestoffer er for længst vasket ud af tøjet. Dvs at dit barn får sundere tøj på,

-Du støtter et godt formål ved at handle i genbrug,

-Du er med til at mindske forureningen ved at købe brugt, da der således ikke skal produceres så meget nyt tøj hele tiden,

Genbrug er for alle slags mennesker og jeg kender mange der handler i genbrug selv om de har penge nok. Simpelthen fordi det er billigere at købe tøjet der. Man kan jo tit finde det fedeste mærkevaretøj til ingen penge. Ja enda billigere end det billigste i Kvickly osv. Dvs at man kan enda finde tøj af meget høj kvallitet samtidig med at man sparer penge. Selv hvis jeg blev millionær ville jeg stadig handle i genbrug. Når vi mangler noget så kigger jeg altid først i genbrug i nogle uger i træk om jeg kan finde det der eller brugt på nettet. Først hvis alt fejler køber jeg det nødtvungent fra nyt. Nu har vi ikke ret mange penge herhjemme, men selv hvis vi havde ville jeg gøre det samme alligevel.

Jeg har dog en undtagelse som jeg ikke fraviger: sko skal købes fra nyt og ikke arves eller købes i genbrug efter min mening. Men der er så også meget bedre råd til at købe dyre kvallitetssko fra ny når man har fået alt det andet så billigt

Anmeld

16. januar 2013

FrkZier

selvom jeg jeg/vi sagtens ville have råd til at købe alt nyt, så er 90% af det indkøbte tøj til supermanden altså brugt, jeg synes det er spild af penge at gå ud og købe i dyre domme når jeg kan få det til langt under halvpris og det er i super flot stand.

selvøgelige hvis det er hullet eller lign. køber jeg det ikke, men kan ikke se hvorfor fuldstændig brugbart tøj skulle smides væk?

Anmeld

16. januar 2013

Miss Kat

fairlady skriver:

forstår ikke det sniopperi der kan være omkring tøj.

Vi burde sgu være lidt taknemmelige over at vi kan få tøj på kroppen hver dag. Og det er uanset om det hedder katvig eller friend og om det er lidt brugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.