Anonym skriver:
Hej piger
Jeg har en skøn søn på 2 år..
jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..
jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?
min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.
hvad synes i?
Jeg syntes ikke alene at man kan tillade sig det, jeg syntes at flere burde gøre det.
Her er nogle fordele (ud over den åbentlyse fordel ved at du sparer en masse penge på tøjet og tøjet jo alligevel er pænt og man slet ikke kan se at det er brugt):
-Alle de kemiske farvestoffer er for længst vasket ud af tøjet. Dvs at dit barn får sundere tøj på,
-Du støtter et godt formål ved at handle i genbrug,
-Du er med til at mindske forureningen ved at købe brugt, da der således ikke skal produceres så meget nyt tøj hele tiden,
Genbrug er for alle slags mennesker og jeg kender mange der handler i genbrug selv om de har penge nok. Simpelthen fordi det er billigere at købe tøjet der. Man kan jo tit finde det fedeste mærkevaretøj til ingen penge. Ja enda billigere end det billigste i Kvickly osv. Dvs at man kan enda finde tøj af meget høj kvallitet samtidig med at man sparer penge. Selv hvis jeg blev millionær ville jeg stadig handle i genbrug. Når vi mangler noget så kigger jeg altid først i genbrug i nogle uger i træk om jeg kan finde det der eller brugt på nettet. Først hvis alt fejler køber jeg det nødtvungent fra nyt. Nu har vi ikke ret mange penge herhjemme, men selv hvis vi havde ville jeg gøre det samme alligevel.
Jeg har dog en undtagelse som jeg ikke fraviger: sko skal købes fra nyt og ikke arves eller købes i genbrug efter min mening. Men der er så også meget bedre råd til at købe dyre kvallitetssko fra ny når man har fået alt det andet så billigt 
Anmeld