Kan man tillade sig at købe brugt børnetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.022 visninger
61 svar
0 synes godt om
15. november 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg har en skøn søn på 2 år..

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej piger

jeg køber sommetider strømpebukser, huer, vanter, trøjer, bukser , bodyer brugt fra mødrehjælpen..

jeg får su og min mand får omkring 12 tusind om måneden... men jeg føler mig som dårlig mor og er sommetider kritisk for at købe brugte tøj til vores søn... kan jeg tillade mig det?

min mand føler det er folk der ikke har så mange penge som køber brugte tøj ... men man spare jo så meget .. og det er ikke falmet tøj det er ret nye og bare billige.

hvad synes i?

Jeg synes at det er helt fint - ungen er ligegad med hvad han går i, udnyt det så længe det går!

Jeg køber stort set aldrig mærketøj, og køber gerne brugt. Har også været forbi børne-genbrugsen flere gange, og der er altid et lækkert fund eller to. (og så er jeg lykkelig for H&M)

Sidst jeg var i genbrugsen fandt jeg en træ-larve der så ud som ny til 40 kr - da jeg ledte efter julegaveønsker at skrive på lillemandens ønskeseddel faldt jeg tilfældigvis over den - havde sparet 140 kr blot fordi den ikke var i indpakning!

Anmeld

15. november 2012

Tanja Hedelund Jensen

Man kan sagtent købe brugt tøj. Har selv en dreng på to og til ham har jeg flere gange købt brugt til og det har ikke været fordi det har været økonomisk nødvendigt.

Min dreng går i alle mulige mærker og gerne fra Bilka.

Det der er vigtigst for mig er pasform og at det ikke ser forvasket ud 

Anmeld

15. november 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

jeg køber nu også brugt til vores børn..

Vi har to drenge på 2 og 4 år, og jeg elsker mærketøj, vores økonomi er bare ikke til det lige nu da vi banker en masse gæld af, så istedet køber jeg det brugt til meget billige priser, og ellers så køber jeg i bilka, føtex osv lige nu..

hvis ikke jeg køber brugt eller de billige steder, så er det fordi jeg finder nogle helt vilde udsalg hvor jeg kan få tøjet billigere end jeg kan i bilka for eksempel..

Anmeld

15. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

tror det kan tælles på én hånd hvor mange gange vi har købt tøj fra nyt, det til trods for min søn er 1½ år, vi har fundet SÅ meget tøj i mødrehjælpen som har været i pæn stand til ingen penge! og min søn er jo ligeglad, bare han har tøj på så ikke han er kold.

Så jeg synes da ikke der kan være noget galt i at købe brugt

tøjet er enda renere for kemi end nyt tøj er og man spilder ikke så mange ressourcer som på nyt tøj, både økonomisk og materiale

Anmeld

15. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

vi købte nyt tøj til min datter de første par måneder af hendes liv, derefter har min mor haft en kollega hvor vi fik sække med tøj, så derfra har vi aldrig købt nyt tøj til Isabella (2 til marts), og tøjet har været i ordenlig stand

Så ja, du kan sagtens tillade dig at købe brugt

Anmeld

15. november 2012

Eliza

Jeg køber massere af mærketøj brugt. Det skal du ik være ked af. jeg spæder dog op med basis ting fra h og m 

de har noget med 2 for 80 altså body, trøjer eller bukser. 

jeg syntes jo genbrug er fantastisk. 

Og så længe man ik sender dem afsted o beskidt, hullet eller årstid upassende tøj så ser jeg intet galt i det 

Anmeld

15. november 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Hej

Nu siger jeg det lige ud, som jeg tænkte det: Sikke noget fis, at kun folk med få penge køber brugt tøj!

- Hvor skal man gå ud og bruge en million kroner på noget dyrt, og smart tøj, som børnene alligevel vokser hurtigt ud af?

Man kan få SÅ meget smart tøj til billige penge, selvom det har været brugt.

Man sparer mange penge på den måde - så jeg synes roligt at du både kan sælge ud af jeres, men samtidig også købe brugt.

Anmeld

15. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Jeg køber brugt og er STOLT af det...

Er kommet i samme genbrug i 5½ år og finder faktisk rigtig tit noget til ungerne. Bl.a småfolk - pdl osv.

Dertil køber vi en del i 'butik knæhøj' - som kun sælger brugt mærketøj til børn (ida t - hummel - katvig - molo - danefæ - osv)

Anmeld

15. november 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej piger

hvad synes i?

Ja da !

Jeg køber helst brugt til mine børn , fordi jeg ikke gider gi så mange penge for noget de ikke kan passe særlig længe ..

Han er jo kun 2 , og er sikkert ligeglad med hvad han får på af tøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.