Hvad ? slut ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Det sagde han os.

Jeg har ikke brugt mine penge, jeg har bare ikke SELV råd til alt det vi skal de næste par weekender.

( Jeg er GOD til at spare på mine penge) Der er bare ikke plads til noget sjov.

Og han siger til mig han ikke rigtig har nogle penge, men han har til at kan bruge 800 kr i byen ,.

Du brugte jo 200 kr sidste weekend. Så du har jo brugt dine penge. Og du vidste jo, at du ikke havde nogle penge disse 2 mdr.

Jeg er virkelig ked af det men vi kan ikke blive enige her. Selvfølgelig er det ikke ok at lyve men måske nåede han bare et punkt hvor det var nemmere, da du så bustede ham i det, indså han måske bare, at han ikke gad mere. Og det gør da selvfølgelig nas..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Undskyld mig, men det har vi altså ALTID gjort !! hjulpet hinanden ..

På et eller andet tidspunkt må det jo være stoppet fordi,  han pludselig er begyndt at lyve..

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Du brugte jo 200 kr sidste weekend. Så du har jo brugt dine penge. Og du vidste jo, at du ikke havde nogle penge disse 2 mdr.

Jeg er virkelig ked af det men vi kan ikke blive enige her. Selvfølgelig er det ikke ok at lyve men måske nåede han bare et punkt hvor det var nemmere, da du så bustede ham i det, indså han måske bare, at han ikke gad mere. Og det gør da selvfølgelig nas..

Det også helt okay, vi ikke gør det ..
det skal vi bestemt heller ikke ..

- men der er jo ikke andet for, end at jeg må se tiden an ..

Anmeld

11. november 2012

Sildefisk

FruK skriver:

Er der en grund til at det er nødvendigt for dig at kigge i hans pung? Altså har han før givet dig grund til ikke at stole på ham? 

Jeg ville ikke drømme om at rode i min mands pung, eller blande mig i, hvor mange penge han havde i den. Jeg ville heller ikke blande mig i, om han brugte 200 eller 800 på en bytur - med mindre det skete så ofte, at det var et problem. Altså jeg gad heller ikke at skulle stå til regnskab for, hvor mange øl jeg havde købt, når jeg kom hjem. 

Men selvfølgelig skal han ikke lyve om det... Jeg tænker bare hvorfor han mon gør det? 

Det lyder i hvert fald på mig som om der er noget helt galt hvis du føler at du er nødt til at tjekke ham - og han føler at han er nødt til at lyve.... Kan du snakke med ham? En parterapeut kunne måske hjælpe jer med at finde ud af hvorfor I går galt af hinanden - men det kræver selvfølgelig  at han er interesseret i at prøve at løse det. 

Håber I finder ud af det. 

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

På et eller andet tidspunkt må det jo være stoppet fordi,  han pludselig er begyndt at lyve..

Nej ALDRIG , det her er første gang det er om penge .

Anmeld

11. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg vidste ikke jeg vil have en hund der sku afsted , men det os lige meget for jeg skal nok  finde ud af tingene, det åbenbart okay man går og lyver om penge i sted for at være ærlig !

Måske skulle han have været ærlig - ja ... men hvorfor overhovedet spørge ham hvor mange penge han vil bruge når det er hans penge? ... 

Vi har også hver vores lønkonto men egentlig fællesøkonomi og fællesbudget... vi sidder stramt i det - og vil gøre det noget tid endnu ... men jeg kunne da ikke drømme om at spørge hvor mange penge kæresten havde tænkt sig at bruge i byen .. 

Men men men .. det bunder jo i at jeg kan stole på ham og jeg ved vi har de samme prioriteter ... 

Inderst inde må du jo have følt at i ikke kan stole på hinanden og ikke har de samme prioriteter ... og det må være lige der jeres problem ligger ... 

Find ud af om du tror i kan få de samme prioriteter og du tror du kommer til at stole på hinanden igen  - inden du forsøger at vække fjernsynszombien .. 

Hvis du ikke tror på du kommer til at stole på ham er der efter min mening ingen grund til at kæmpe for det forhold ...

Anmeld

11. november 2012

anynom

Anonym skriver:

Jeg er helt ude af den

Igår tog min mand til fest, jeg spørger til hvor mange penge han regner med at bruge, ( Fordi jeg er på dagpenge og kun har fået 6000 kr før skat)

vi står og skal have hunden til dyrelæge, julefrokost osv

Jamen han regnet med at kun skulle bruge 200 kr fordi det mad han sku have var betalt og det meste af drikkevarerne.

Jeg ser hans pung ligger på bordet og kan se at der er en 500 , 200 og 100 af seddeler = 800 kr.

Jeg vælger så at spørger ham en gang til hvor mange penge han tager med, for så har han chancen for at forklare om de 800 kr der ligger i hans pung. Han siger så 500 kr. med det samme ved jeg jo han LYVER!

Han tager afsted og jeg siger ingenting. jeg skal så hente ham om natten, og der viser det sig at pengene er brugt.

Så vælger jeg at snak med ham omkring det tidligere, han blev møg SUR !

I Dag fik jeg så afvide at han ikke gad mere og at vi sku sætte huset til slag. vi var færdige han gad simpelthen ikke mere.
eller os måtte vi finde ud af om han kunne købe mig ud af huset og så måtte jeg flytte.
Jeg blev helt stiv i kroppen spørger ham så hva han mener ?

Ja som jeg siger det slut.

Nu sidder jeg bare her og ved ikk fra eller til og han ligger på sofaen.

Er møg ked af det 

- Føer mig svigtet
- Føler ikke jeg kan stole på ham
- Ved slet ikke hvad jeg skal stille op?

mon han mener det han siger  eller ?

Er det mig der er forkert på den, når jeg bliver harm over, at han kan bruge så mange penge, når vi står og skal så mange ting? Han ved jeg ikke rigtig har nogle penge.

Bare lidt herfra, ved ikke hvad jeg vil med det ..

Jeg kan godt forstå du føler dig svigtet. Men jeg kan også godt forstå din ham. Hvis I ikke har fællesøkonomi, så hører det da ingen steder hjemme at snage på den måde.
Vi har heller ikke fællesøkonomi selvom vi er gift, har hus og har barn. Vi sætter penge ind på en fælles konto til mad osv. Resten af vores indtægter bruger vi som vi vil - uden at sætte spørgsmålstegn ved den andens valg. Selvfølgelig går hverken han eller jeg ud og køber en ny sofa eller lignende uden at snakke sammen først, men hvis han tager i byen og brænder 1000 kr af, så er det hans eget valg.

Hvis du ikke har råd til "alt det I skal" de næste uger, så skulle du måske have sagt nej til noget af det eller i det mindste have spurgt om ham om han kunne lægge ud (eller betale for dig).

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Måske skulle han have været ærlig - ja ... men hvorfor overhovedet spørge ham hvor mange penge han vil bruge når det er hans penge? ... 

Vi har også hver vores lønkonto men egentlig fællesøkonomi og fællesbudget... vi sidder stramt i det - og vil gøre det noget tid endnu ... men jeg kunne da ikke drømme om at spørge hvor mange penge kæresten havde tænkt sig at bruge i byen .. 

Men men men .. det bunder jo i at jeg kan stole på ham og jeg ved vi har de samme prioriteter ... 

Inderst inde må du jo have følt at i ikke kan stole på hinanden og ikke har de samme prioriteter ... og det må være lige der jeres problem ligger ... 

Find ud af om du tror i kan få de samme prioriteter og du tror du kommer til at stole på hinanden igen  - inden du forsøger at vække fjernsynszombien .. 

Hvis du ikke tror på du kommer til at stole på ham er der efter min mening ingen grund til at kæmpe for det forhold ...

Vi har det samme som jer, med kontoer.

jeg giver dig helt ret i hvad du skriver ..

- jeg har ikke så mange ord at sige, for jeg ved det var forkert at kigge i hans pnug, men jeg havde bare brug at vide om han var ærlig

Anmeld

11. november 2012

Loa

Jeg tror ærlig talt at jeg havde valgt at droppe ham inden han havde chancen for at sige det var slut (havde jeg stået i dit sted)
Hvis han syntes det er vigtigere at spilde 800 kr på byen i stedet for at hjælpe dig/jer igennem månederne og til dyrlægen med din hund, så er han fandme ikke værd at samle på....
Så er jeg sgu mere eller mindre ligeglad om i har hver jeres økonomi eller om du har tjekket hans pung, man hjælper fandme hinanden og i har både barn og hus sammen, så fatter jeg slet ikke hans prioritering......

Anmeld

11. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Vi har det samme som jer, med kontoer.

jeg giver dig helt ret i hvad du skriver ..

- jeg har ikke så mange ord at sige, for jeg ved det var forkert at kigge i hans pnug, men jeg havde bare brug at vide om han var ærlig

Håber det løser sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.