Hvad ? slut ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Lullaby

Er der en grund til at det er nødvendigt for dig at kigge i hans pung? Altså har han før givet dig grund til ikke at stole på ham? 

Jeg ville ikke drømme om at rode i min mands pung, eller blande mig i, hvor mange penge han havde i den. Jeg ville heller ikke blande mig i, om han brugte 200 eller 800 på en bytur - med mindre det skete så ofte, at det var et problem. Altså jeg gad heller ikke at skulle stå til regnskab for, hvor mange øl jeg havde købt, når jeg kom hjem. 

Men selvfølgelig skal han ikke lyve om det... Jeg tænker bare hvorfor han mon gør det? 

Det lyder i hvert fald på mig som om der er noget helt galt hvis du føler at du er nødt til at tjekke ham - og han føler at han er nødt til at lyve.... Kan du snakke med ham? En parterapeut kunne måske hjælpe jer med at finde ud af hvorfor I går galt af hinanden - men det kræver selvfølgelig  at han er interesseret i at prøve at løse det. 

Håber I finder ud af det. 

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Ja det er os forkert men jeg gør det simpelthen fordi jeg ved han lyver.

Han starter jo med at sige 200 kr så kan jeg se de penge ud af hans pung, så jeg vælger at kigge, spørger ham så igen bagefter og der siger han 500  kr.

JEG synes bare ikk man bruger 800 kr på en by tur, når der er mange andre ting vi skal bruge penge på, og han vidste/ved jeg ikke rigtig har nogle penge!

Nej men det er vel ikke hans "problem" at du ikke har nogle penge? Altså forstå mig ret, hvis ikke I har fællesøkonomi og derfor har hver jeres konto, er det da ikke fair at han ikke må bruge sine penge bare fordi du ikke har nogle?

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Ikke hvis man har fællesøkonomi og har en stram en i en måned. Hvis min mand skal noget i en måned hvor jeg ved vi ikke har så mange penge, aftaler vi da også på forhånd hvor meget han må bruge. Det samme gør da sig gældende omvendt. Jeg tager da heller ikke på kagekursus og bruger 1500 på kagegrej hvis vi kun har 2000 til mad og det siger den 1.

Nemlig, weekenden forinden var jeg i byen jeg havde 200 KR til ALT
og så kan han tage afsted og bruge 800 kr med næsten alt betalt.

Vi har 2 stramme mdr fordi jeg ikke fik penge i okt og kun har fået halv dagpenge i november.

og han ved det.

Han ved at jeg allerede nu har problemer med at finde penge til min hund kan komme til dyrelæge, men ligemeget hvad bliver jeg nødt til at finde dem, for det vigtigt hun kommer afsted.

Anmeld

11. november 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja det er os forkert men jeg gør det simpelthen fordi jeg ved han lyver.

Han starter jo med at sige 200 kr så kan jeg se de penge ud af hans pung, så jeg vælger at kigge, spørger ham så igen bagefter og der siger han 500  kr.

JEG synes bare ikk man bruger 800 kr på en by tur, når der er mange andre ting vi skal bruge penge på, og han vidste/ved jeg ikke rigtig har nogle penge!

Men er det ikke underordnet om han siger han vil bruge 200 men har 800 han kunne jo i realiteten ha gemt de sidste 500 (hvilket jeg godt ku læse han ik gjorde) syntes bare den mistænkelig gøren er så uklædelig i et forhold..

Har i fælles økonomi eller hvordan gør i??

Anmeld

11. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Nemlig, weekenden forinden var jeg i byen jeg havde 200 KR til ALT
og så kan han tage afsted og bruge 800 kr med næsten alt betalt.

Vi har 2 stramme mdr fordi jeg ikke fik penge i okt og kun har fået halv dagpenge i november.

og han ved det.

Han ved at jeg allerede nu har problemer med at finde penge til min hund kan komme til dyrelæge, men ligemeget hvad bliver jeg nødt til at finde dem, for det vigtigt hun kommer afsted.

Men I har jo ikke fællesøkonomi? Mit eksempel gik ud på hvis man har fællesøkonomi men som jeg forstår det, så har I jeres egne konti med jeres egne penge? Men hvis din økonomi er så stram, hvorfor tager du så overhovedet i byen? Det forstår jeg slet slet ikke

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Nej men det er vel ikke hans "problem" at du ikke har nogle penge? Altså forstå mig ret, hvis ikke I har fællesøkonomi og derfor har hver jeres konto, er det da ikke fair at han ikke må bruge sine penge bare fordi du ikke har nogle?

Vi har ikk fælles

jeg synes sku ikk den er helt fair, når man er sammen og har valgt at købe hus sammen, går jeg stærkt ud fra at man HJÆLPER hinanden..

Det SYNES JEG hører til et parforhold! 

Jeg har også hjulpet ham økonomisk , når han har haft brug for det.

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Men er det ikke underordnet om han siger han vil bruge 200 men har 800 han kunne jo i realiteten ha gemt de sidste 500 (hvilket jeg godt ku læse han ik gjorde) syntes bare den mistænkelig gøren er så uklædelig i et forhold..

Har i fælles økonomi eller hvordan gør i??

Nej det har vi ikke

vi har hver vores lønkonto

Anmeld

11. november 2012

L&V

Anonym skriver:

Nej det har vi ikke

vi har hver vores lønkonto

Så syntes jeg absolut slet ik du har noget at gøre i hans pung og sætte spørgsmålstegn ved hva han vil bruge hans penge på.. Så var jeg sku os blevet vred

Anmeld

11. november 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Vi har ikk fælles

jeg synes sku ikk den er helt fair, når man er sammen og har valgt at købe hus sammen, går jeg stærkt ud fra at man HJÆLPER hinanden..

Det SYNES JEG hører til et parforhold! 

Jeg har også hjulpet ham økonomisk , når han har haft brug for det.

Jo men måske er det noget som I burde have afklaret inden I købte hus sammen. Nemt at være bagklog. Jeg kender ikke din mand og ved derfor ikke hvad der sker hos jer. Men jeg vil umiddelbart tro, at han ikke gider mere (efter hvad du beskriver) og så har det her med lommepengene til en fest været det der ligesom skubbede ham over kanten.. Og det er jeg ked af.

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Men I har jo ikke fællesøkonomi? Mit eksempel gik ud på hvis man har fællesøkonomi men som jeg forstår det, så har I jeres egne konti med jeres egne penge? Men hvis din økonomi er så stram, hvorfor tager du så overhovedet i byen? Det forstår jeg slet slet ikke

Nej det har vi ikke, vi har hver vores lønkonto .

Jamen ligesåvel som han har brug for at komme ud, det samme har jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.