Giver simpelthen op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

ano14316

Faith skriver:

Hvor hurtigt efter opstart med stivelsesholdigt mad startede maveproblemerne?

Er som skrevet tidligere lige startet med risgrød, majsgrød og majsvælling til min 5 måneder gamle søn. Men er virkelig i tvivl om jeg tør fortsætte.

Det var da vi gik fra 1 til 2 måltider.. 

Jeg øgede nok lidt for hurtigt, men det hele så jo fint ud... 

Jeg ville ikke blinke for at give noget grøntsagsmos i stedet for grød.. 

en gennemblendet blomkåls grød er rigtig blød og cremet. Du kan jo sagtens blande med majsgrød for at lave en blid overgang til grøntsags mos... gør det stille g roligt hvis du bare gerne vil væk fra stivelse og over på grøntsager og du ellers ikke har nogen problemer.. 

generelt er nøglen til en god start på andet en modermælk at slå koldt vand i blodet og gå laaaangsomt frem.. selvom det er spændende og se hvor meget de kan lide.. 

med grøntsager, kør den samme i gennem en uges tid, brug den som base til at introducere andre grøntsager, kan bebs lide den nye smag, så brug den blandet i forskellige i forhold i 4-7 dage før du prøver en ny.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

AnnaK89

ano14316 skriver:

Vi var også for hurtige ude med stivelse... 

Kartoffelmos slog hans mave hels i stykker, det samme galt majsgrød, kom ved en fel til at købe gul allomin og han fik forstoppelse i 14 dage fær jeg opdagede hvorfor. 

Og han var 5,5 måned.. 

Derefter fik han alt muligt grøntsagsmos UDEN kartoffel, men med gullerod som basis i starten indtil han havde lært det meste at kende.. 

Og nu hvor han er 13 mdr. får han stadig hård mave af pasta.

Ville ønske vi havde startet uden stivelse, men alle sagde til mig at majsgrød var sååå skånsomt - min bare r**... 

Synes virkelig det er svært for jeg har bare lyst til at råbe VENT!!! til alle der overvejer at starte tidligt, men jeg forstår også godt hvor brugt man kan være i tigerspring, FOR HELVED DET ER HÅRDT!!! Men det er også bare hårdt at ens klumb har ondt i maven... Og det frygtelige ved det er at det jo en ens egen skyld.. Sådan havde jeg det i hvertfald.. 

Nåhh men, Magnus fik grøntsags mos morgen, middag og aften, i laaang tid, da han ellers fik forstoppelse.. 

Og det var egentlig først da han blev god til klumper, og han stille og roligt kunne få havregrød at han begyndte at få grød til morgenmad.. 

nåhh men til TS - HVOR ER DET BARE FOR DÅRLIGT AF DIN SP!!!!

Det er simpelthen ikke okay... men du kan altid ringe til en anden sp'er i din kommune, det måtte jeg også gøre fordi jeg havde nogen spørgsmål, da jeg startede min søn op på flaske, da min kæreste skulle have 3 mdr barsel, og han ligesom ikke kunne amme... og min SP'er havde ferie.. 

Min SP ringede her i eftermiddags (ja på en lørdag , men bedre end ingenting). Jeg fortalte om situationen og hun mente jeg skulle starte stille og roligt op på skemad.
Har valgt at tage rådet fra modesty omkring sweet potatos og så undgå stivelse.

Min SP mener klar at Carolina virker sulten, især når hun suger sig fast på mig når hun kan komme til det, uanset om hun sådan set lige har spist.
Her til aften spiste hun 260 ml og en time efter fik hun bryst at falde i søvn på
Synes det er meget.
Men hun er 4 mdr, så alt for tidligt er det jo heller ikke.

Vil selvfølgelig gøre alt for at undgå stivelse, så hun ikke får hård mave - det ville være så frygtelig synd for hende, men kan på den anden side heller ikke lade hende være så sulten hele tiden. Det har stået på i 3 uger og det bliver kun værre hele tiden.

Anmeld

10. november 2012

Faith

ano14316 skriver:

Det var da vi gik fra 1 til 2 måltider.. 

Jeg øgede nok lidt for hurtigt, men det hele så jo fint ud... 

Jeg ville ikke blinke for at give noget grøntsagsmos i stedet for grød.. 

en gennemblendet blomkåls grød er rigtig blød og cremet. Du kan jo sagtens blande med majsgrød for at lave en blid overgang til grøntsags mos... gør det stille g roligt hvis du bare gerne vil væk fra stivelse og over på grøntsager og du ellers ikke har nogen problemer.. 

generelt er nøglen til en god start på andet en modermælk at slå koldt vand i blodet og gå laaaangsomt frem.. selvom det er spændende og se hvor meget de kan lide.. 

med grøntsager, kør den samme i gennem en uges tid, brug den som base til at introducere andre grøntsager, kan bebs lide den nye smag, så brug den blandet i forskellige i forhold i 4-7 dage før du prøver en ny.. 

Anmeld

10. november 2012

ano14316

AnnaKJ skriver:

Min SP ringede her i eftermiddags (ja på en lørdag , men bedre end ingenting). Jeg fortalte om situationen og hun mente jeg skulle starte stille og roligt op på skemad.
Har valgt at tage rådet fra modesty omkring sweet potatos og så undgå stivelse.

Min SP mener klar at Carolina virker sulten, især når hun suger sig fast på mig når hun kan komme til det, uanset om hun sådan set lige har spist.
Her til aften spiste hun 260 ml og en time efter fik hun bryst at falde i søvn på
Synes det er meget.
Men hun er 4 mdr, så alt for tidligt er det jo heller ikke.

Vil selvfølgelig gøre alt for at undgå stivelse, så hun ikke får hård mave - det ville være så frygtelig synd for hende, men kan på den anden side heller ikke lade hende være så sulten hele tiden. Det har stået på i 3 uger og det bliver kun værre hele tiden.

jeg synes du gør det rigtige.. 

Det er også derfor jeg siger at jeg synes det er svært, for normalt ville jeg sige vent, men synes også det lyder som om hun er sulten.. 

Sweetpotatos er også gode.. brugte jeg også meget... 

Vi spise jo grøntsager døgnet rundt, så jeg lavede en god portion og frøs det i isterningsbakker, og når de var frosne så i lufttætte bøtter i fryseren, dejlig nemt lige at tage et par terninger og, og blande det forskelligt.. en bøtte med broccoli, en med blomkål, en med sweetpotatos, en med gullerod, en med ærter, så kan man mixe, når de har lært det hele at kende.. 

Anmeld

10. november 2012

AnnaK89

ano14316 skriver:

jeg synes du gør det rigtige.. 

Det er også derfor jeg siger at jeg synes det er svært, for normalt ville jeg sige vent, men synes også det lyder som om hun er sulten.. 

Sweetpotatos er også gode.. brugte jeg også meget... 

Vi spise jo grøntsager døgnet rundt, så jeg lavede en god portion og frøs det i isterningsbakker, og når de var frosne så i lufttætte bøtter i fryseren, dejlig nemt lige at tage et par terninger og, og blande det forskelligt.. en bøtte med broccoli, en med blomkål, en med sweetpotatos, en med gullerod, en med ærter, så kan man mixe, når de har lært det hele at kende.. 

Det lyder som en god ide
De bliver ikke meget vandet når de har været isterninger?

Anmeld

10. november 2012

ano14316

AnnaKJ skriver:

Det lyder som en god ide
De bliver ikke meget vandet når de har været isterninger?

næhh det synes jeg ikke.. 

Men an huske at jeg enten tænkte "jeg skal lave det lidt tykkere" eller "jeg skal lave det lidt tyndere" når det er til fryseren, men kan ski da ikke huske hvilken vej det var.. der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig lidt frem, så man får en konsistens baby synes om.. 

Anmeld

10. november 2012

AnnaK89

ano14316 skriver:

næhh det synes jeg ikke.. 

Men an huske at jeg enten tænkte "jeg skal lave det lidt tykkere" eller "jeg skal lave det lidt tyndere" når det er til fryseren, men kan ski da ikke huske hvilken vej det var.. der er nok ikke andet at gøre end at prøve sig lidt frem, så man får en konsistens baby synes om.. 

Tror jeg laver den lidt tykkere så
Kan jo altid gøre det tyndere med mme

Anmeld

10. november 2012

modesty

AnnaKJ skriver:

Jeg lavede det også lidt tykkere til fryseren og fortyndede en anelse efter optøning hvis jeg syntes at det var nødvendigt. 

Anmeld

10. november 2012

ano14316

AnnaKJ skriver:

yeps... og må jo så lige huske at sige at.. man først skal tilsætte mme efter optøning.. hvorimod at fedtstof kan man sagtens putte i inden nedfrysning... 

Anmeld

10. november 2012

ano14316

modesty skriver:

Jeg lavede det også lidt tykkere til fryseren og fortyndede en anelse efter optøning hvis jeg syntes at det var nødvendigt. 

I har nok ret.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.