Giver simpelthen op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

modesty

AnnaKJ skriver:

Er der det i gul allomin?

Ris er proppet med stivelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

modesty

MinBabyOscar <3 skriver:

Nej det har jeg så ikke, det hele var i samarbejde med sundhedsplejersken da han ikk blev mæt f modermælkserstatning på trods af han spiste over 2 liter dagligt og han voksede for meget , så det kan du ikk lige dig, en anden gang så spørg folk hvorfor de gør som de gør inden du dømmer dem 

En anden gang så forklar hvorfor du gør som du gør - når du godt selv ved at det ligger udenfor anbefalingerne - og så slipper du for at folk dømmer dig.

Anmeld

10. november 2012

Mother-love

Altså jeg synes bare du skal starte op med noget majs,hirse eller risgrød. Ellers vælling.

Isabella blev flaskebarn da hun var 3 uger. Jeg havde ikke nok til hende. Vi fik problemer igen da hun var to mdr. Så da hun var2,5 mdr fik hun vælling råd fra sp. Ogaå selvom der atår fra 6 mdr. Vi fik problemer hurtigt igen. Så isabella startede på grød da hun var 3,5 mdr. Hun kunne dog ikke fordøje grød så hun fik frugtmos og grønsagsmos indtil hun var 6 mdr. Hvor hun begyndte at få. Havregrød og øllebrød.

Synes bare du skal prøve dig frem. Det er ikke sp der bestemmer. Hun giver kun råd og vejledning.

Held og lykke med det

Anmeld

10. november 2012

AnnaK89

modesty skriver:

Ris er proppet med stivelse.

Okay.
Min SP ringede endelig her i eftermiddags og mente vi lige så stille skulle starte med skemad.
Fortalte så om sweet potatos og hun synes det var en god ide.
Så Carolina fik et par teskefulde her til aften, det skal hun da lige vænne sig til, men vi prøver med et par mere i morgen.

Anmeld

10. november 2012

FruHolm <3

modesty skriver:

En anden gang så forklar hvorfor du gør som du gør - når du godt selv ved at det ligger udenfor anbefalingerne - og så slipper du for at folk dømmer dig.

Tja nu er jeg ikk den første der har været nød til at gøre sådan, og orker ikk at skulle skrive det hvergang , så må folk spørge hvorfor det er sådan hvis de er nysgerrige

Anmeld

10. november 2012

modesty

AnnaKJ skriver:

Okay.
Min SP ringede endelig her i eftermiddags og mente vi lige så stille skulle starte med skemad.
Fortalte så om sweet potatos og hun synes det var en god ide.
Så Carolina fik et par teskefulde her til aften, det skal hun da lige vænne sig til, men vi prøver med et par mere i morgen.

OK. Pøj pøj med det. 

Anmeld

10. november 2012

Faith

modesty skriver:

OK. Pøj pøj med det. 

Hejsa

Du lyder til at have ret godt styr på de forskellige anbefalinger mht. hvad de små må få og hvornår.

Min søn er lige blevet 5 måneder og bliver ikke længere mæt af mme. Vi er så småt startet op med grød (risgrød og majsgrød). Og til nat får han en flaske hjemmelavet vælling.

Er det fuldstændig fy fy hvis man skal følge anbefalingerne? Vil jo nødig fucke hans mave op.

Hvad kan man give som evt, alternativ?

Anmeld

10. november 2012

modesty

Faith skriver:

Hejsa

Du lyder til at have ret godt styr på de forskellige anbefalinger mht. hvad de små må få og hvornår.

Min søn er lige blevet 5 måneder og bliver ikke længere mæt af mme. Vi er så småt startet op med grød (risgrød og majsgrød). Og til nat får han en flaske hjemmelavet vælling.

Er det fuldstændig fy fy hvis man skal følge anbefalingerne? Vil jo nødig fucke hans mave op.

Hvad kan man give som evt, alternativ?

Ifølge anbefalingerne må man gerne give de ting du giver, men jeg har researchet en del på emnet, og da stivelse generelt giver hård mave, virker det jo helt ulogisk at give små børn stivelse.

Jeg har haft et par veninder i min omgangskreds hvis babyer havde maveproblemer. Problemerne forsvandt da de gik over til stivelsesfrie produkter.

Der er meget stivelse i både ris og majs. Men hvis I allerede har givet det i noget tid og der ikke er nogle problemer med maven, så kommer det nok heller ikke. Det plejer at vise sig i starten.

Men jeg ville alligevel vælge at give grønsagsmos i stedet (eller give både og), da der er mange flere vitaminer og mineraler i grønsager end i grød.

Sweet potatoes, blomkål, broccoli, gulerødder, græskar er alle gode grønsager at starte med.

Anmeld

10. november 2012

Faith

modesty skriver:

Ifølge anbefalingerne må man gerne give de ting du giver, men jeg har researchet en del på emnet, og da stivelse generelt giver hård mave, virker det jo helt ulogisk at give små børn stivelse.

Jeg har haft et par veninder i min omgangskreds hvis babyer havde maveproblemer. Problemerne forsvandt da de gik over til stivelsesfrie produkter.

Der er meget stivelse i både ris og majs. Men hvis I allerede har givet det i noget tid og der ikke er nogle problemer med maven, så kommer det nok heller ikke. Det plejer at vise sig i starten.

Men jeg ville alligevel vælge at give grønsagsmos i stedet (eller give både og), da der er mange flere vitaminer og mineraler i grønsager end i grød.

Sweet potatoes, blomkål, broccoli, gulerødder, græskar er alle gode grønsager at starte med.

Han har kun fået grød og vælling i 3 dage, og indtil videre har der ikke været nogen problemer. Men jeg vil helt sikkert holde igen, for ønsker virkelig ikke han får flere problemer med maven. Han har i forvejen laktoseintolerance, så synes han har haft nok at slås med.

Her til aften fik han kartoffel/gulerodsmos. Det kunne han godt lide. Så tror da det er det vi fortsætter med.

Tak for svar

Anmeld

10. november 2012

modesty

Faith skriver:

Han har kun fået grød og vælling i 3 dage, og indtil videre har der ikke været nogen problemer. Men jeg vil helt sikkert holde igen, for ønsker virkelig ikke han får flere problemer med maven. Han har i forvejen laktoseintolerance, så synes han har haft nok at slås med.

Her til aften fik han kartoffel/gulerodsmos. Det kunne han godt lide. Så tror da det er det vi fortsætter med.

Tak for svar

Bare vær opmærksom på at der også er meget stivelse i kartofler. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.