Faith skriver:
Hejsa
Du lyder til at have ret godt styr på de forskellige anbefalinger mht. hvad de små må få og hvornår.
Min søn er lige blevet 5 måneder og bliver ikke længere mæt af mme. Vi er så småt startet op med grød (risgrød og majsgrød). Og til nat får han en flaske hjemmelavet vælling.
Er det fuldstændig fy fy hvis man skal følge anbefalingerne? Vil jo nødig fucke hans mave op.
Hvad kan man give som evt, alternativ?
Ifølge anbefalingerne må man gerne give de ting du giver, men jeg har researchet en del på emnet, og da stivelse generelt giver hård mave, virker det jo helt ulogisk at give små børn stivelse.
Jeg har haft et par veninder i min omgangskreds hvis babyer havde maveproblemer. Problemerne forsvandt da de gik over til stivelsesfrie produkter.
Der er meget stivelse i både ris og majs. Men hvis I allerede har givet det i noget tid og der ikke er nogle problemer med maven, så kommer det nok heller ikke. Det plejer at vise sig i starten.
Men jeg ville alligevel vælge at give grønsagsmos i stedet (eller give både og), da der er mange flere vitaminer og mineraler i grønsager end i grød.
Sweet potatoes, blomkål, broccoli, gulerødder, græskar er alle gode grønsager at starte med.

Anmeld