Giver simpelthen op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

JustMe

MinBabyOscar <3 skriver:

Nej det har jeg så ikke, det hele var i samarbejde med sundhedsplejersken da han ikk blev mæt f modermælkserstatning på trods af han spiste over 2 liter dagligt og han voksede for meget , så det kan du ikk lige dig, en anden gang så spørg folk hvorfor de gør som de gør inden du dømmer dem 

Det er jo et faktum, at du er gået mod sundhedsstyrelsens anbefalinger - uanset, hvad din SP har sagt. Hvis han drak over 2 l MME som 2½ måned gammel, forstår jeg ikke, at hun har sendt ham videre til udredning frem for at give hans tarmsystem maks. belastning i en så ung alder.

Men én ting er hvis MME'en ikke gjorde ham mæt; man kan jo stadig mætte et barn uden at give glutenholdige og tarmbelastende fødevarer. At en SP anbefaler og godkender glutenholdig grød såsom øllebrød allerede før barnet optimalt set overhovedet burde smage på glutenfrit grød, forstår jeg simpelthen ikke. Jeg kan godt se, at du har handlet i god tro, hvis din SP har rådet dig til det; men jeg tror at langt de fleste andre SP'ere og/eller læger ville være dybt uenige i hendes rådgivning til dig og dit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

FruHolm <3

JustMe skriver:

Det er jo et faktum, at du er gået mod sundhedsstyrelsens anbefalinger - uanset, hvad din SP har sagt. Hvis han drak over 2 l MME som 2½ måned gammel, forstår jeg ikke, at hun har sendt ham videre til udredning frem for at give hans tarmsystem maks. belastning i en så ung alder.

Men én ting er hvis MME'en ikke gjorde ham mæt; man kan jo stadig mætte et barn uden at give glutenholdige og tarmbelastende fødevarer. At en SP anbefaler og godkender glutenholdig grød såsom øllebrød allerede før barnet optimalt set overhovedet burde smage på glutenfrit grød, forstår jeg simpelthen ikke. Jeg kan godt se, at du har handlet i god tro, hvis din SP har rådet dig til det; men jeg tror at langt de fleste andre SP'ere og/eller læger ville være dybt uenige i hendes rådgivning til dig og dit barn

Lægen vidste det skam også godt, og Oscar har på intet tidspunkt haft problemer med sin mave osv , og altså de 2l svarer jo til 3X så meget som syndhedsstyrrelsen anbefalede

men bemærk de anbefaler , det er ikke en lov og det er individuelt fra barn til barn , jeg spiste selv meget som baby og kom også tidligere på grød og var 3 1/2 -4 måneder fik jeg kartoffelmos med sovs osv 

ingen børn er ens, de har forskellige behov osv 

selv nu spiser han stadig mængde mæssigt mere end andre børn og han kliver snart 2 år og har aldrig haft problemer med sin mave , tarme osv

og som hans mor ved jeg hvad der er bedst for mit barn

en typisk dag for ham nu er

Morgen: 1/3 l yoghurt med havregryn eller en god stor portion havregryn med mælk rosiner og sukker 

Formiddag : 1 1/2 skive brød/2 knækbrød og frugt

Middag 2 1/2-3 skiver rugbrød med forskelligt pålæg

eftermiddag : riskage, frugtstang tørret abrikos og div andre snacks

aftensmad 

1 stykke kød/3 frikadeller med god portion ris og grøntsager (han spiser mere end mig)

og i løbet af dagen 1/4-1/2l mælk 

og så ellers + det løse når vi er nogen steder eller han er ekstra sulten 

Anmeld

12. november 2012

JustMe

Lægen vidste det skam også godt, og Oscar har på intet tidspunkt haft problemer med sin mave osv , og altså de 2l svarer jo til 3X så meget som syndhedsstyrrelsen anbefalede

men bemærk de anbefaler , det er ikke en lov og det er individuelt fra barn til barn , jeg spiste selv meget som baby og kom også tidligere på grød og var 3 1/2 -4 måneder fik jeg kartoffelmos med sovs osv 

ingen børn er ens, de har forskellige behov osv 

selv nu spiser han stadig mængde mæssigt mere end andre børn og han kliver snart 2 år og har aldrig haft problemer med sin mave , tarme osv

og som hans mor ved jeg hvad der er bedst for mit barn

en typisk dag for ham nu er

Morgen: 1/3 l yoghurt med havregryn eller en god stor portion havregryn med mælk rosiner og sukker 

Formiddag : 1 1/2 skive brød/2 knækbrød og frugt

Middag 2 1/2-3 skiver rugbrød med forskelligt pålæg

eftermiddag : riskage, frugtstang tørret abrikos og div andre snacks

aftensmad 

1 stykke kød/3 frikadeller med god portion ris og grøntsager (han spiser mere end mig)

og i løbet af dagen 1/4-1/2l mælk 

og så ellers + det løse når vi er nogen steder eller han er ekstra sulten 

Jeg kan også godt se, at han spiser meget, men for mig knækker tråden dér, hvor man begynder at gå imod anbefalinger, som er unødvendige at gå imod. Hvis SP og læge anbefaler grød før 4 mdr (og allerede ved 2½ md. hvilket stadig er mig en gåde), så er det som det er. Men jeg er stadig fuldstændigt uforstående overfor, hvorfor man vælger at udfordre eks. muligheden for allergi ved at give glutenholdige fødevarer flere måneder før, det er optimalt at introducere dem. Glutenallergi er ikke en spøg, og man kan sagtens mætte en sulten baby uden glutenholdige fødevarer.

Men der bliver vi jo nok ganske enkelt ikke enige. Jeg er heller ikke enig i din udtalelse om, at fordi man er mor, ved man automatisk, hvad der er bedst for ens barn. Den holder i min verden ikke i alle tilfælde, men sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld

12. november 2012

Laulund87

JustMe skriver:

Jeg kan også godt se, at han spiser meget, men for mig knækker tråden dér, hvor man begynder at gå imod anbefalinger, som er unødvendige at gå imod. Hvis SP og læge anbefaler grød før 4 mdr (og allerede ved 2½ md. hvilket stadig er mig en gåde), så er det som det er. Men jeg er stadig fuldstændigt uforstående overfor, hvorfor man vælger at udfordre eks. muligheden for allergi ved at give glutenholdige fødevarer flere måneder før, det er optimalt at introducere dem. Glutenallergi er ikke en spøg, og man kan sagtens mætte en sulten baby uden glutenholdige fødevarer.

Men der bliver vi jo nok ganske enkelt ikke enige. Jeg er heller ikke enig i din udtalelse om, at fordi man er mor, ved man automatisk, hvad der er bedst for ens barn. Den holder i min verden ikke i alle tilfælde, men sådan er vi jo så forskellige.

Har fulgt med og giver dig 100% ret

Anmeld

12. november 2012

Bebsen

Har ikke læst hele tråden - men, jeg startede med at give min dreng grød 14 dage før han blev 4 måneder, jeg kunne ikke mætte ham kun med mim mælk, og SP satte os igang med grød

Anmeld

12. november 2012

FruHolm <3

Nej fint

men lad os blive enige om du er nor for dit/dine børn og jeg er mor til min søn, så kan du holde alle reglerne, og jeg fortsætter med at gøre hvad JEG føler er rigtigt for MIT barn 

jeg kan næsten gætte mig til du er imod modermælkserstatning og man skal tvinge amningen på fordi "det anbefaler de"

og igen de siger jo anbefaler fordi det er et råd ikk fordi det er sådan man skal gøre 

jeg har hele vejen igennem handlet ud for min søns behov og det vil jeg blive ved med

og sjovt nok fejler han ingenting ! 

Anmeld

12. november 2012

maryjane

Det lyder til du har taget den rigtige beslutning

Især når det også lyder til hun viser interesse for det I spiser, så ville jeg da mene at hun er ved at være klar på det. Held og lykke med det i hvert fald

Anmeld

12. november 2012

JustMe

MinBabyOscar <3 skriver:

Nej fint

men lad os blive enige om du er nor for dit/dine børn og jeg er mor til min søn, så kan du holde alle reglerne, og jeg fortsætter med at gøre hvad JEG føler er rigtigt for MIT barn 

jeg kan næsten gætte mig til du er imod modermælkserstatning og man skal tvinge amningen på fordi "det anbefaler de"

og igen de siger jo anbefaler fordi det er et råd ikk fordi det er sådan man skal gøre 

jeg har hele vejen igennem handlet ud for min søns behov og det vil jeg blive ved med

og sjovt nok fejler han ingenting ! 

Jeg synes, at det mest optimale er amning; men hvis det af en eller anden årsag (og der kan jo være mange) ikke er muligt, er MME da en ganske udemærket løsning. Så nej, man kan ikke altid gætte folks holdning på ét område baseret på deres holdning på et andet område

Men ja, jeg er af den holdning, at anbefalingerne ikke er skrevet for sjov, og at man bør følge dem i det omfang det er muligt. Mht. om han fejler noget, så ved du jo ikke nu, om han udvikler glutenallergi om et par år. Men den sætning mener jeg ikke, at han gør det, og at det er din skyld - men derimod at du ikke allerede inden drengen er fyldt 2 år kan konkludere, at han ingenting fejler

Anmeld

12. november 2012

JustMe

Når det er sagt, vælger jeg at trække mig nu, da jeg ikke synes, at trådstarters tråd skal forstyrres af vores uenighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.