JustMe skriver:
Det er jo et faktum, at du er gået mod sundhedsstyrelsens anbefalinger - uanset, hvad din SP har sagt. Hvis han drak over 2 l MME som 2½ måned gammel, forstår jeg ikke, at hun har sendt ham videre til udredning frem for at give hans tarmsystem maks. belastning i en så ung alder.
Men én ting er hvis MME'en ikke gjorde ham mæt; man kan jo stadig mætte et barn uden at give glutenholdige og tarmbelastende fødevarer. At en SP anbefaler og godkender glutenholdig grød såsom øllebrød allerede før barnet optimalt set overhovedet burde smage på glutenfrit grød, forstår jeg simpelthen ikke. Jeg kan godt se, at du har handlet i god tro, hvis din SP har rådet dig til det; men jeg tror at langt de fleste andre SP'ere og/eller læger ville være dybt uenige i hendes rådgivning til dig og dit barn 
Lægen vidste det skam også godt, og Oscar har på intet tidspunkt haft problemer med sin mave osv , og altså de 2l svarer jo til 3X så meget som syndhedsstyrrelsen anbefalede
men bemærk de anbefaler , det er ikke en lov og det er individuelt fra barn til barn , jeg spiste selv meget som baby og kom også tidligere på grød og var 3 1/2 -4 måneder fik jeg kartoffelmos med sovs osv
ingen børn er ens, de har forskellige behov osv
selv nu spiser han stadig mængde mæssigt mere end andre børn og han kliver snart 2 år og har aldrig haft problemer med sin mave , tarme osv
og som hans mor ved jeg hvad der er bedst for mit barn
en typisk dag for ham nu er
Morgen: 1/3 l yoghurt med havregryn eller en god stor portion havregryn med mælk rosiner og sukker
Formiddag : 1 1/2 skive brød/2 knækbrød og frugt
Middag 2 1/2-3 skiver rugbrød med forskelligt pålæg
eftermiddag : riskage, frugtstang tørret abrikos og div andre snacks
aftensmad
1 stykke kød/3 frikadeller med god portion ris og grøntsager (han spiser mere end mig)
og i løbet af dagen 1/4-1/2l mælk
og så ellers + det løse når vi er nogen steder eller han er ekstra sulten