Giver simpelthen op!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

Faith

modesty skriver:

Bare vær opmærksom på at der også er meget stivelse i kartofler. 

Nåh ja det er der da osse

Må se om jeg kan finde sweet potatoes i stedet så

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

AnnaK89

Faith skriver:

Nåh ja det er der da osse

Må se om jeg kan finde sweet potatoes i stedet så

Det er årstid for dem nu, så det burde ikke være svært De er rigtig fine

Anmeld

10. november 2012

ano14316

Månsson skriver:

Yep.. Ville ønske der var nogle der havde fortalt os det noget før... Vi startede nemlig med rismels grød og kartoffel mos og hendes mave gik helt i stykker så vi brugte flere 1000kr på behandlinger og lactuloce i 6-7måneder Og nu hvor hun er over et år skal der stadig ikke meget til at få maven ud af balance

Vi var også for hurtige ude med stivelse... 

Kartoffelmos slog hans mave hels i stykker, det samme galt majsgrød, kom ved en fel til at købe gul allomin og han fik forstoppelse i 14 dage fær jeg opdagede hvorfor. 

Og han var 5,5 måned.. 

Derefter fik han alt muligt grøntsagsmos UDEN kartoffel, men med gullerod som basis i starten indtil han havde lært det meste at kende.. 

Og nu hvor han er 13 mdr. får han stadig hård mave af pasta.

Ville ønske vi havde startet uden stivelse, men alle sagde til mig at majsgrød var sååå skånsomt - min bare r**... 

Synes virkelig det er svært for jeg har bare lyst til at råbe VENT!!! til alle der overvejer at starte tidligt, men jeg forstår også godt hvor brugt man kan være i tigerspring, FOR HELVED DET ER HÅRDT!!! Men det er også bare hårdt at ens klumb har ondt i maven... Og det frygtelige ved det er at det jo en ens egen skyld.. Sådan havde jeg det i hvertfald.. 

Nåhh men, Magnus fik grøntsags mos morgen, middag og aften, i laaang tid, da han ellers fik forstoppelse.. 

Og det var egentlig først da han blev god til klumper, og han stille og roligt kunne få havregrød at han begyndte at få grød til morgenmad.. 

nåhh men til TS - HVOR ER DET BARE FOR DÅRLIGT AF DIN SP!!!!

Det er simpelthen ikke okay... men du kan altid ringe til en anden sp'er i din kommune, det måtte jeg også gøre fordi jeg havde nogen spørgsmål, da jeg startede min søn op på flaske, da min kæreste skulle have 3 mdr barsel, og han ligesom ikke kunne amme... og min SP'er havde ferie.. 

Anmeld

10. november 2012

Faith

AnnaKJ skriver:

Det er årstid for dem nu, så det burde ikke være svært De er rigtig fine

Anmeld

10. november 2012

ano14316

MinBabyOscar <3 skriver:

Nej det har jeg så ikke, det hele var i samarbejde med sundhedsplejersken da han ikk blev mæt f modermælkserstatning på trods af han spiste over 2 liter dagligt og han voksede for meget , så det kan du ikk lige dig, en anden gang så spørg folk hvorfor de gør som de gør inden du dømmer dem 

Men den slags info, er da også vigtig i en tråd som denne, hvor man jo indirekte anbefaler det man selv gjorde.. Sådan læser jeg det i hvertfald.. 

For det er jo en HELT speciel situation.. Det er jo ikke normalen at man starter så tidligt med mad, og heller ikke det de normale anbefalinger er.. men der er jo undtagelser... 

Anmeld

10. november 2012

L&V

ano14316 skriver:

Kartoffelmos slog hans mave hels i stykker, det samme galt majsgrød, kom ved en fel til at købe gul allomin og han fik forstoppelse i 14 dage fær jeg opdagede hvorfor. 

Og han var 5,5 måned.. 

Derefter fik han alt muligt grøntsagsmos UDEN kartoffel, men med gullerod som basis i starten indtil han havde lært det meste at kende.. 

Ville ønske vi havde startet uden stivelse, men alle sagde til mig at majsgrød var sååå skånsomt - min bare r**... 

Synes virkelig det er svært for jeg har bare lyst til at råbe VENT!!! til alle der overvejer at starte tidligt, men jeg forstår også godt hvor brugt man kan være i tigerspring, FOR HELVED DET ER HÅRDT!!! Men det er også bare hårdt at ens klumb har ondt i maven... Og det frygtelige ved det er at det jo en ens egen skyld.. Sådan havde jeg det i hvertfald.. 

Nåhh men, Magnus fik grøntsags mos morgen, middag og aften, i laaang tid, da han ellers fik forstoppelse.. 

Og det var egentlig først da han blev god til klumper, og han stille og roligt kunne få havregrød at han begyndte at få grød til morgenmad.. 

Det er simpelthen ikke okay... men du kan altid ringe til en anden sp'er i din kommune, det måtte jeg også gøre fordi jeg havde nogen spørgsmål, da jeg startede min søn op på flaske, da min kæreste skulle have 3 mdr barsel, og han ligesom ikke kunne amme... og min SP'er havde ferie.. 

Det er så meget sådan det var her... Frygtelig... Har os bare gjort det til en mission at informere om hvor dårligt stivelse kan være...

Her startede det med risengrød

Anmeld

10. november 2012

Faith

ano14316 skriver:

Og han var 5,5 måned.. 

Hvor hurtigt efter opstart med stivelsesholdigt mad startede maveproblemerne?

Er som skrevet tidligere lige startet med risgrød, majsgrød og majsvælling til min 5 måneder gamle søn. Men er virkelig i tvivl om jeg tør fortsætte.

Anmeld

10. november 2012

FruHolm <3

ano14316 skriver:

Men den slags info, er da også vigtig i en tråd som denne, hvor man jo indirekte anbefaler det man selv gjorde.. Sådan læser jeg det i hvertfald.. 

For det er jo en HELT speciel situation.. Det er jo ikke normalen at man starter så tidligt med mad, og heller ikke det de normale anbefalinger er.. men der er jo undtagelser... 

Jeg anbefaldte det jo ikk, fortalte hvornår han spiste hvad , og TS nævnte at datteren er 4 måneder så der kan hun jo godt starte grød

Anmeld

10. november 2012

ano14316

modesty skriver:

Ifølge anbefalingerne må man gerne give de ting du giver, men jeg har researchet en del på emnet, og da stivelse generelt giver hård mave, virker det jo helt ulogisk at give små børn stivelse.

Jeg har haft et par veninder i min omgangskreds hvis babyer havde maveproblemer. Problemerne forsvandt da de gik over til stivelsesfrie produkter.

Der er meget stivelse i både ris og majs. Men hvis I allerede har givet det i noget tid og der ikke er nogle problemer med maven, så kommer det nok heller ikke. Det plejer at vise sig i starten.

Men jeg ville alligevel vælge at give grønsagsmos i stedet (eller give både og), da der er mange flere vitaminer og mineraler i grønsager end i grød.

Sweet potatoes, blomkål, broccoli, gulerødder, græskar er alle gode grønsager at starte med.

Jeg er så enig.. 

blomkål giver en rigtig lækker blød cremet grød, som er mild i smagen og en god start, især med gullerod eller sweet potatos.. 

Ovnbagt butternut squash med olivenolie, timian og lidt hvidløg, når de bliver lidt større er også godt.. 

Jeg lavede også meget ærtemos, det smager forrygende og er også godt i overgangen når de hellere vil have det på mor og fars tallerken, for blendet med hvidløg, bliver det en slags frisk grøn hummus, som smager skønt.. 

Anmeld

10. november 2012

Faith

ano14316 skriver:

Jeg er så enig.. 

blomkål giver en rigtig lækker blød cremet grød, som er mild i smagen og en god start, især med gullerod eller sweet potatos.. 

Ovnbagt butternut squash med olivenolie, timian og lidt hvidløg, når de bliver lidt større er også godt.. 

Jeg lavede også meget ærtemos, det smager forrygende og er også godt i overgangen når de hellere vil have det på mor og fars tallerken, for blendet med hvidløg, bliver det en slags frisk grøn hummus, som smager skønt.. 

Det må jeg simpelthen i gang med! Det lyder jo bare super lækkert det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.