når man har født så er man bundet til hjemmet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

gædde/gitte

LR85 skriver:

jooo, men nu var det jo ikke lige det, det handlede om... eller??

det er jo noget helt andet.

Her var spørgsmålet jo om man som mor, synes man var bundet fuldstændig til hjemmet, fordi man ammede... og nej, det synes jeg ikke man er.

Jeg var meget ude og min dreng var en lille selskabspapegøje som nød det, og tog sig nogen gode lange lurer i barnevognen når vi var ude

ja det var det jeg mente

jeg går jo selv og håber på det lykkedes...og har absolut ingen forstand på baby.... og min mand arbejder rigtig meget, så undrede mig blot over hvordan man egentligt får det til at hænge sammen med alle de praktiske ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Frøken J.

gædde skriver:

dømmer hende ikke...

undrede mig generalt over om det er umuligt at time indkøb(ikke shopping) og bebs

Jeg synes det var umuligt at time.. Vi havde et svært barn, og man vidste aldrig op og ned, og jeg turde ikke tage ud, hvis nu hun begyndte at skrige igen

Anmeld

8. november 2012

gædde/gitte

modesty skriver:

Min dreng nægtede at die når vi var ude et offentligt sted. Der var for meget uro omkring ham. Det var et helvede de gange jeg prøvede at sidde på en café og amme ham. Når vi var hjemme hos venner gik det bedre, så det kunne vi godt, men det var ikke noget jeg var vild med, fordi amningen generelt var problematisk og ikke noget jeg havde lyst til at have publikum til. Så det krævede at der var et roligt rum vi kunne gå ind i.

Jeg bor midt i København, så jeg kom meget ud alligevel, men det var i 2-timers intervaller mellem amningerne.

Det er ikke en selvfølge at man er bundet til hjemmet som amme-mor, men der kan være omstændigheder i det enkelte tilfælde der gør det svært at føjte for meget rundt.

åh jamen måske jeg også bare har fået alle skræk historierne?

for en sagde til mig: "når baby sover, så sørg for du også sover"

...også tænker jeg bare "hvornår fanden vasker man så tøj, køber mælk osv."

men man kan da nå meget på 2 timer

Anmeld

8. november 2012

gædde/gitte

Frøken J. skriver:

Jeg synes det var umuligt at time.. Vi havde et svært barn, og man vidste aldrig op og ned, og jeg turde ikke tage ud, hvis nu hun begyndte at skrige igen

ja det kan jeg godt forstå  så måtte far træde til ?

Anmeld

8. november 2012

Frøken J.

gædde skriver:

ja det kan jeg godt forstå  så måtte far træde til ?

Nej, det blev min mor Min kæreste arbejdede udenbys og måtte tidligt afsted og sent hjem den første tid af Roses liv, så det var lidt svært. Men min mor var meget sød til at hjælpe med at handle ind og også vaske tøj for os fra tid til anden

Anmeld

8. november 2012

Mor til Ella

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Det synes jeg bestemt ikke man behøver at være

Men har hun det som jeg havde, og ikke kunne amme andre steder end hjemme forstår jeg hende godt.

Og så er det da selvfølgelig nemmere for dig at komme end hun skal til at pakke en masse.

Men jeg har aldrig være så meget ude som efter jeg fik barn, og droppede amning.

Anmeld

8. november 2012

HeidiØ

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Sys bestemt ikke det binder en til hjemmet..

Men nu havde jeg store problemer med amning f.eks., hvor jeg bruge suttebrikker osv - det hindrede mig, da jeg er en blufærdig person og godt kunne tænke mig de hjemlige rammer for at kunne amme.

Men nu ved jeg ikke med din veninde der, hvis det går fint osv, så kan jeg ikke se nogen hindring i at komme ud

Anmeld

8. november 2012

modesty

gædde skriver:

åh jamen måske jeg også bare har fået alle skræk historierne?

for en sagde til mig: "når baby sover, så sørg for du også sover"

...også tænker jeg bare "hvornår fanden vasker man så tøj, køber mælk osv."

men man kan da nå meget på 2 timer

Tja, der er også noget sandhed i den med at sove når baby sover, men jeg måtte hurtigt indse at jeg simpelthen ikke duer til at sove lur i løbet af dagen. Jeg bliver nærmest mere træt når jeg så vågner igen. Min dreng sov også kun 45 minutter af gangen det meste af sit første år, og så kunne det ikke betale sig med den lur.

Men sådan er der jo så meget - man indretter sig som man bedst kan i situationen, og man kan ikke forudse hvordan man vil reagere (eller hvordan baby vil reagere).

Anmeld

8. november 2012

LR85

gædde skriver:

ja det var det jeg mente

jeg går jo selv og håber på det lykkedes...og har absolut ingen forstand på baby.... og min mand arbejder rigtig meget, så undrede mig blot over hvordan man egentligt får det til at hænge sammen med alle de praktiske ting?

jeg arbejder på hospital, altså blandede vagter, og hver 2. weekend.

min mand er tjener og arbejder 50-60 timer om ugen. han har lange dage, fra 9-24 og arbejder også hver anden weekend.

Men ved du hvad... hvis man vil, så kan man godt få det til at fungere, så bare rolig.

Og det er fantasisk, og det største, men også mest udfordrende man nogensinde vil prøve

Anmeld

8. november 2012

gædde/gitte

LR85 skriver:

jeg arbejder på hospital, altså blandede vagter, og hver 2. weekend.

min mand er tjener og arbejder 50-60 timer om ugen. han har lange dage, fra 9-24 og arbejder også hver anden weekend.

Men ved du hvad... hvis man vil, så kan man godt få det til at fungere, så bare rolig.

Og det er fantasisk, og det største, men også mest udfordrende man nogensinde vil prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.