når man har født så er man bundet til hjemmet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2012

Kay

jeg syntes det var rigtig hårdt og omstændigt at skulle ud af døren den første (ca.) 1½ måned... jeg var træt... der var ingen rytme man kunne forholde sig til... og havde mest lyst til at være hjemme... men der efter så var det bare ud! Elna er lidt sensetiv hvad det angår så vi holder 1-2 friddage her hjemme hvor vi kun går tur med barnevognen og ikke besøger andre... det kan jeg mærke hun har brug for men det har jeg også... og en middagslur på sofaen med hende i armene

det kan også være ret besværligt med bus og tog.... der er ik meget hjæp og jeg tror mange har en frygt for at "strande" et sted hvis bussen er så proppet at der ik er plads til barnevognen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

Giraffen

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

nej man kan sagtens tage afsted, men jeg forstår godt de, der foretrækker at besøgene kommer hen til dem, da det er rigtig mange nye ting man pludseligt skal huske samt tage højde for og måske er mor bare tryggest hjemme - og det gør også at baby helt automatisk er tryggest hjemme...

så nej man er ikke partout bundet til hjemmet, men jeg kan sagtens forstå at nogle foretrækker at besøg ofte er hjemme ved dem, da alting bare er nemmere med babytingene lige ved hånden

Anmeld

8. november 2012

gædde/gitte

Kay skriver:

jeg syntes det var rigtig hårdt og omstændigt at skulle ud af døren den første (ca.) 1½ måned... jeg var træt... der var ingen rytme man kunne forholde sig til... og havde mest lyst til at være hjemme... men der efter så var det bare ud! Elna er lidt sensetiv hvad det angår så vi holder 1-2 friddage her hjemme hvor vi kun går tur med barnevognen og ikke besøger andre... det kan jeg mærke hun har brug for men det har jeg også... og en middagslur på sofaen med hende i armene

det kan også være ret besværligt med bus og tog.... der er ik meget hjæp og jeg tror mange har en frygt for at "strande" et sted hvis bussen er så proppet at der ik er plads til barnevognen

puh ha ja!..... men jeg er jo heldigvis "velsinet " med egen dyt..så det problem havde jeg overhovede ikke skænket en tanke

Anmeld

8. november 2012

Kay

gædde skriver:

puh ha ja!..... men jeg er jo heldigvis "velsinet " med egen dyt..så det problem havde jeg overhovede ikke skænket en tanke

syntes næsten det er mere besværligt med bil  i altfald hvis man skal havde barnevognen med til fx shopping... syntes det er et hyr med at folde ind og ud og op og ned....

er så glad for at vi har købt en babyjogger city elite... der er plads til lift eller voksi og den foldes sammen ved at hive i en strop... og er lige så let at folde ud... den bliver brugt når vi skal havde vognen med i bilen

fandt mig også afskåret fra flere butikker i går... danskebank i Lyngby og Tiger... der er trapper op og ingen hjælp til at komme ind

Anmeld

8. november 2012

bøllen

Nu har jeg tvillinger på 11 år, og da de var små kom jeg rundt i det omfang jeg kunne. Ikke særlig nemt at dobbelt amme nede i byen. Kunne ikke amme en ad gange da de var meget synkrome med rytme.

Så da jeg ventede lillebror havde jeg en ide om ALT det vi nu skulle, men virkeligheden var en HELT anden. Amning tog tid at få op og køre, lykkes fordi jeg VILLE men krævede et stort arbejde. Lillebror var meget sensetiv, og reagere med at skrige og nægte at sove. Må indrømme jeg slet ikke kom ud i det omfang jeg gerne ville, da lillebror var langt fra den rolige nemme baby som de store havde været.

Så både ja & nej til dit spørgsmål. Kommer jo meget an på mor & baby. Vil da sige hvis ALT kører på skinner så nej . Men udfra min egen erfaring så ja i et begrænset omfang. Var bestemt ikke tryg ved at tage ud med lillebror, da jeg ALDRIG viste om hvornår han skulle spise , om han sov eller bare skreg.

DEr har aldrig været en rytme med ham. så syntes ikke det var særlig nemt

Anmeld

8. november 2012

Faith

I starten kom jeg ikke ret meget ud med Jonathan. Han skreg konstant og jeg kunne ikke få ham til at sove andre steder end hjemme.

Da vi først fandt ud af årsagen til hans skrigeri blev det nemmere. Men jeg synes stadig ikke altid det er nemt at tage nogen steder med ham. Han sover super dårligt andre steder og har meget brug for sin søvn. Han nægter at sove i sin barnevogn, så jeg har hans slyngevugge med næsten hver gang vi er nogen steder. Den kan lige hænges op i en dørkarm og så hænger han der og sover. Det fungerer fint.

Anmeld

9. november 2012

gædde/gitte

Kay skriver:

syntes næsten det er mere besværligt med bil  i altfald hvis man skal havde barnevognen med til fx shopping... syntes det er et hyr med at folde ind og ud og op og ned....

er så glad for at vi har købt en babyjogger city elite... der er plads til lift eller voksi og den foldes sammen ved at hive i en strop... og er lige så let at folde ud... den bliver brugt når vi skal havde vognen med i bilen

fandt mig også afskåret fra flere butikker i går... danskebank i Lyngby og Tiger... der er trapper op og ingen hjælp til at komme ind

ej hvor er det ringe!!!.... heller ikke personalet?! det er bare for dårligt

Anmeld

9. november 2012

Tona

skovrup skriver:

Det ikke altid sjovt at skulle være den der tager afsted når man har et lille barn og slet ikke et spædbarn. den lille skal have bryst ca hver 3 time og når den lille er så lille er man mere tilbøjelig til at være nervøs i nærheden af andre mennesker hvis man fx skal med bus/tog og den lille grædder og man ved som mor at et bryst vil hjælpe på situationen, men der er nogen regler og holdninger i det offentlige rum, så personligt vil jeg sige at det altså ikke er nemt med et spædbarn....

men nu ved jeg ikke hvor lille barnet er og jeg taler jo også bare af egen erfaring.

Enig

Der er jo efterhånden nærmest en hetz mod ammende mødre i det offentlige rum. Fx kan man blive smidt ud fra cafeer osv for at amme. Og nogle børn (især de helt små) skal jo ammes næsten konstant. Så kan det være virkelig svært.

Anmeld

11. november 2012

Kay

gædde skriver:

ej hvor er det ringe!!!.... heller ikke personalet?! det er bare for dårligt

jeps fantastisk kundeservice

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.