når man har født så er man bundet til hjemmet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

SaNiNa

Jeg syntes det var meget letter at komme ud med et brystbarn end det er at komme afsted med en på 3 år som ikke lige gider side og drikke kaffe eller lige stå stille mens mor kigger på tøj.

Vi har aldrig haft problemer vi sad engang på en cafe da vores søn var bitte og han blev sulten og han lagde ham til men lagde en stofble hen over min skulder og hovede på ham og først da han skulle bøvse opdagde dem som sad ved siden af vi hvade ham med.

Så nej det er intet problem, oplever også her i odense at butikkerne lavere flere og flere amme afdelinger

så jeg synes vist det er hvad man gør det til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

modesty

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Min dreng nægtede at die når vi var ude et offentligt sted. Der var for meget uro omkring ham. Det var et helvede de gange jeg prøvede at sidde på en café og amme ham. Når vi var hjemme hos venner gik det bedre, så det kunne vi godt, men det var ikke noget jeg var vild med, fordi amningen generelt var problematisk og ikke noget jeg havde lyst til at have publikum til. Så det krævede at der var et roligt rum vi kunne gå ind i.

Jeg bor midt i København, så jeg kom meget ud alligevel, men det var i 2-timers intervaller mellem amningerne.

Det er ikke en selvfølge at man er bundet til hjemmet som amme-mor, men der kan være omstændigheder i det enkelte tilfælde der gør det svært at føjte for meget rundt.

Anmeld

7. november 2012

mor2011_

det er såå nemt når man har bryst barn synes jeg du har altid mad med dig jo så man behøver ikke at tænke på at varme vand osv for at lave flaske til den lille så jeg undrer mig også over det.med det er forskelligt fra person til person hvor meget overskud man har

Anmeld

7. november 2012

Nemesis

har man fået en super nem baby til tiden så burde det ikke være end hindring.

MEN det kan jo være mor er mest tryg ved at være hjemme. Er det første baby kan det svært at overskue at skulle ud og det påvirker baby til at blive urolig og så tror mor måske at det er bedst at blive hjemme.

Har man nu et kolikbarn så har man nok ikke lyst til at tage ud til andre når man ved at ens baby vil skrige.

Sisse

Anmeld

7. november 2012

IngenKoPåIsen

Jeg synes at mange herinde skriver at det bare er en dårlig undskyldning og så videre, og det synes jeg faktisk er tarveligt. Jeg tror det er rigtig individuelt! Jeg selv var slet ikke tryg ved at komme ud- og det kunne jeg i øvrigt også mærke at min datter ikke var! Hun var en rigtig tryghedsnarkoman og hun var rigtig urolig og grædende i den første tid.. De få gange jeg havde hende med ude, endte det som regel galt, også selv om jeg egentlig følte jeg havde styr på det..
Derimod har min veninde været ude og føjte nærmest fra det øjeblik hun havde spyttet ungen ud, og det har virkelig fungeret for dem!
Så jeg tror det er vigtigt at du lytter til din veninde når hun siger det- især hvis det er en veninde du er glad for
Jeg tror næppe hun bare ville bruge det som undskyldning- personligt ønskede jeg da at jeg kunne have taget mere ud, end jeg følte jeg kunne..

Anmeld

7. november 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Havde brystbarn de første 3. mdr. og derefter flaskebarn. Det var da 100 gange nemmere at komme ud da jeg ammede, brysterne følger jo ligesom bare med Med flasker er det et værre besvær, med flasker, pulver, to termokander med varmt og koldt vand osv. osv. Tog en krig at klargøre og vejede et ton!

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Nej, der er da mellemrummet mellem måltiderne, små 4 timers tid. Men de lange hyggebesøg måtte mine veninder også komme til mig efter, ikke under ngen omstændigheder jeg skal være i offentligheden med babs og nutte fremme.

Jeg forstår fint din veninde

Anmeld

7. november 2012

gædde/gitte

hov!

kan godt se jeg har været lidt tvetydig

Hun har altid fået nemme bebser, men jo tolker det som om hun bare gerne vil ha jeg kommer forbi og det er der heller ingen hindring i eller fornærmelse fra min side  slet ikke...

men jeg ville jo gerne selv være mor... og jeg ville jo nok blive skør... okay mere skør af at gå derhjemme hele tiden og så tænkte jeg om jeg selv ville blive "fanget" og hvordan timer man lige sådan noget som indkøb?

Vil ikke slide min mand op

Anmeld

7. november 2012

Gardenia

Malunsesmutti skriver:

Jeg synes at mange herinde skriver at det bare er en dårlig undskyldning og så videre, og det synes jeg faktisk er tarveligt. Jeg tror det er rigtig individuelt! Jeg selv var slet ikke tryg ved at komme ud- og det kunne jeg i øvrigt også mærke at min datter ikke var! Hun var en rigtig tryghedsnarkoman og hun var rigtig urolig og grædende i den første tid.. De få gange jeg havde hende med ude, endte det som regel galt, også selv om jeg egentlig følte jeg havde styr på det..
Derimod har min veninde været ude og føjte nærmest fra det øjeblik hun havde spyttet ungen ud, og det har virkelig fungeret for dem!
Så jeg tror det er vigtigt at du lytter til din veninde når hun siger det- især hvis det er en veninde du er glad for
Jeg tror næppe hun bare ville bruge det som undskyldning- personligt ønskede jeg da at jeg kunne have taget mere ud, end jeg følte jeg kunne..

Anmeld

7. november 2012

booster_88

Nu ammede jeg ikke mere end et par dage, så gik det bare ikke længere.

Men jeg må indrømme jeg havde virkelig gjort mig mange tanker omkring det der med at være ude og amme. Var vi ved venner gjorde det mig ikke så meget. Jeg syntes stadig ikke det var fedt, men jeg gjorde det. Jeg syntes det var meget nemmere med flaske barn.

Kan det være din veninde er meget blufærdig, og derfor ikke føler det behageligt at amme ude. Hjemmet er jo hendes base, og føler sig derfor tryg ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.