når man har født så er man bundet til hjemmet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.453 visninger
58 svar
3 synes godt om
7. november 2012

gædde/gitte

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Wimmie

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Jeg var da næsten konstant ude efter at jeg havde født... det var slet ingen hindring 

Anmeld

7. november 2012

Lise

Det har aldrig bundet mig til hjemmet i hvert fald. Det er da især når det er et ammebarn at det er nemt - man har altid maden klar på sig. Når først barnet skal have flaske eller grød eller rugbrødsmadder, så kan det blive lidt omstændigt. Men et ammebarn, nej, det synes jeg absolut ikke binder en mor til hjemmet

Anmeld

7. november 2012

LR85

Nej man er ikke bundet til hjemmet - med mindre man selv vælger det.

Med min første dreng var jeg ude 6-7 gange om ugen, cafébesøg, veninder, brunch, familiefødselsdage, besøge arbejdet og lign.

Man ammer jo bare, og så tager man afsted. og hvis man er ude længere, fx i shoppingcentre, så sætter man sig jo lidt afsidigt eller i et ammerum.

Men her med mit andet barn, kan jeg mærke at jeg har rigitg meget lyst til at blive hjemme, hygge og slappe af og ikke skulle alt muligt hele tiden. Men jeg kommer nu stadig ud.

Anmeld

7. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det ikke altid sjovt at skulle være den der tager afsted når man har et lille barn og slet ikke et spædbarn. den lille skal have bryst ca hver 3 time og når den lille er så lille er man mere tilbøjelig til at være nervøs i nærheden af andre mennesker hvis man fx skal med bus/tog og den lille grædder og man ved som mor at et bryst vil hjælpe på situationen, men der er nogen regler og holdninger i det offentlige rum, så personligt vil jeg sige at det altså ikke er nemt med et spædbarn....

men nu ved jeg ikke hvor lille barnet er og jeg taler jo også bare af egen erfaring.

Anmeld

7. november 2012

MaleneJensen

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Jeg vil sige det er en dårlig undskyldning.. Af få et barn og man så også er så heldig af det skal ammes er bestemt ingen hindring men en Gave

Anmeld

7. november 2012

Muhmi

Man kan sagtens komme udenfor hjemmet med et brystbarn... Men jeg må indrømme at jeg synes det var så trygt at være hjemme, fordi man skal ligesom bygge sig sådan en lille rede hvor man skal amme og det er nogle gange ikke særlig fedt at skulle gøre alle mulige steder...

jeg var ikke meget for at komme ud til svigerne eller mine egne forældre, for ja, det var bare tryggest herhjemme, jeg kunne amme når han havde behov for det, jeg skulle ikke undskylde mit fravær og vi blev ikke forstyrret...

Kan huske en episode hvor min svoger bare vader ind på min mands gamle værelse, hvor jeg sidder og ammer Silas og udbryder " Nå, i sidder nok lige og hygger!?" Og ja, det gjorde vi, men nøj hvor var det ikke særlig fedt at blive forstyrret på den måde, fordi han skulle hente en ble til hans egen søn...

Men samme episode er sket herhjemme hvor jeg lå inde i sengen og ammede Silas og min svoger vader ind og siger næsten det samme og ja, dér hyggede vi og det gjorde mig slet ikke noget at han så mine bryster eller forstyrrede, for det var i vores tryghedszone....

Giver det nogen mening??

Anmeld

7. november 2012

Frk. Himmelblå

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Det kommer fuldstændig an på mor og barn, om det er en hindring.

Nogen brystbørn kan blive sultne nærmest når som helst. Og på denne tid af året, er det jo ikke bare lige at knappe op på åben gade ;-)

Desuden ER det 100 gange mere bsværligt at drage afsted MED barn, end det er at tage afsted uden... 

Så jeg tror ikke, din veninde mener, at det er umuligt for hende at komme ud, - jeg tror bare hun mener, at det er en stor hurdle, og at hun derfor vil sætte stor pris på, om du kunne komme til hende, for hun vil gerne se dig.

Anmeld

7. november 2012

An&Jo

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

ej jeg synes bestemt ikke man er bundet bare fordi man ammer.. i starten kan man godt have brug for ro omkring en for at amningen lykkes, men når først den kører, så er det vel som med alle andre spædbørnsforældre, og man kan sagtens bevæge sig ud af døren..

Hilsen hende der var enlig OG ammede de første 2 måneder, men stadig forlod mit hjem med mit barn

Anmeld

7. november 2012

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

Det kommer fuldstændig an på mor og barn, om det er en hindring.

Nogen brystbørn kan blive sultne nærmest når som helst. Og på denne tid af året, er det jo ikke bare lige at knappe op på åben gade ;-)

Desuden ER det 100 gange mere bsværligt at drage afsted MED barn, end det er at tage afsted uden... 

Så jeg tror ikke, din veninde mener, at det er umuligt for hende at komme ud, - jeg tror bare hun mener, at det er en stor hurdle, og at hun derfor vil sætte stor pris på, om du kunne komme til hende, for hun vil gerne se dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.