når man har født så er man bundet til hjemmet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

nielsen80

gædde skriver:

hov!

kan godt se jeg har været lidt tvetydig

Hun har altid fået nemme bebser, men jo tolker det som om hun bare gerne vil ha jeg kommer forbi og det er der heller ingen hindring i eller fornærmelse fra min side  slet ikke...

men jeg ville jo gerne selv være mor... og jeg ville jo nok blive skør... okay mere skør af at gå derhjemme hele tiden og så tænkte jeg om jeg selv ville blive "fanget" og hvordan timer man lige sådan noget som indkøb?

Vil ikke slide min mand op

Jeg var ret utrygved at komme ud det første stykke tid. Min pige var sulten ofte og vi var meget lidt gode til at amme - brugte suttebrikker og amningen vil jeg katorisere som kampamning det meste af tiden. Er samtidig ret blufærdig, så det satte sine begrænsninger.

Den måde vi klaret det på, var, vi handlet til hele ugen enten lørdag/søndag sammen med far og i løbet af ugen havde jeg hende selv med i den lokale brugs i barnevogn. Dette kunne jeg time efter en god amning, og lillepigen faldt normalt i søvn i vognen.

Vil så sige allerede nu 11 uger efter fødsel går det meget bedre, man er ved at finde en rytme og man føler sig mere tryg. Så det er kun lige i starten, at du skal regne med, du er lidt bundet til hjemmet. Og som du kan læse er der jo nogle som det bare kører for, og de kommer nok lidt hurtigere og oftere ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det kommer meget an på baby's tempraman, om det er nemt eller ik!

Med thea var det rigtig nemt, bare lige at amme hende, men hun ku godt vente ca 30 fra hun vågnede, til hun spiste, så man havde lige tid til at finde et sted man ku sidde.

Med alberte har det været lidt anderledes, for når hun vågnede, sku hun bare ha mad LIGE NU. Ku slet ik vente. Sådan var det de første 2 mdr. Så er det lidt noget bøvl, hvid man er ude og gå, på shopping osv. Nu er hun 4 mdr og er der er ingen problemer! 

Tror de fleste første gangs mødre er lidt nervøse i starten for at amme offentligt osv, men man vænner sig hurtigt til det.

Indtil hun føler sig tryg ved at tage i byen, er det da også hyggeligt at komme til kaffe ved hende, og meget billiger  Vh stine

Anmeld

7. november 2012

MortilCilas

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Fik forleden en sms af en af mine veinder, som fik mig til at undres...

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

Jeg ammede fuldt ud til Cilas var 5 måneder og derefter trappede jeg ned og stopped da han var 13 måneder med nat amningen. Men jeg gik til byen hver dag, og der er 1½km. Og ammede ham da bare på vejen der hen eller hjem, hvis han var sulten

Anmeld

7. november 2012

Princesspigen

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Hun var ked af at vi ikke ser hinanden så tit, men hun kunne jo ikke rigtig komme nogen steder, når hun havde et brystbarn, så jeg måtte komme til hende .

Også var det jeg tænkte... hmmm?? vil det sige at fordi man har et barn der skal ammes, så kan man ikke komme ud ?? hvad gør de enlige mødre så?? hvordan men indkøb??...

jeg har ikke læst de andres kommentare men nej det er man ikke

det er selvfølgelig ikke alle steder man kan amme så jeg personligt ammer lig inden jeg tager bussen og så prøver jeg at nå hjem igen inden jeg ved det e tid til at amme igen

Anmeld

7. november 2012

Clisolka

Frk. Himmelblå skriver:

Det kommer fuldstændig an på mor og barn, om det er en hindring.

Nogen brystbørn kan blive sultne nærmest når som helst. Og på denne tid af året, er det jo ikke bare lige at knappe op på åben gade ;-)

Desuden ER det 100 gange mere bsværligt at drage afsted MED barn, end det er at tage afsted uden... 

Så jeg tror ikke, din veninde mener, at det er umuligt for hende at komme ud, - jeg tror bare hun mener, at det er en stor hurdle, og at hun derfor vil sætte stor pris på, om du kunne komme til hende, for hun vil gerne se dig.

Enig 

Jeg er bl.a. en af dem der blev hjemme i meeeeeeget lang tid før jeg overhovedet turde gå udenfor en dør  Isabella er født i okt. 2010, hvor sneen kom for fuld skrue - jeg overvejde at købe nogle ski og sætte på hjulene på barnevognen fordi der ikke blev skovlet sne her i området (en af dem der ikke har bil). 

Jeg var slet slet ikke tryg ved at forlade lejligheden, for jeg ville lære hende at kende og hendes signaler. Jeg bryder mig heller ikke om at amme offentligt - og hvad hvis man skulle skifte ble midt på åben gade haha 

Jeg tror Isabella har været omkring 3-4 mrd. før jeg overhovedet turde tage bussen alene med hende - tænk nu hvis hun skulle begynde at skrige.

Men nu har jeg den erfaring til næste gang 

Anmeld

7. november 2012

Nadia&Daniel

gædde skriver:

Hej I dejlige damer

Føler faktisk at jeg var FOR MEGET ude - jeg fortryder jeg ikke brugte mere tid hjemme, kun Laura og jeg..

Anmeld

7. november 2012

Frk. Himmelblå

Babymor2010 skriver:

Enig 

Jeg er bl.a. en af dem der blev hjemme i meeeeeeget lang tid før jeg overhovedet turde gå udenfor en dør  Isabella er født i okt. 2010, hvor sneen kom for fuld skrue - jeg overvejde at købe nogle ski og sætte på hjulene på barnevognen fordi der ikke blev skovlet sne her i området (en af dem der ikke har bil). 

Jeg var slet slet ikke tryg ved at forlade lejligheden, for jeg ville lære hende at kende og hendes signaler. Jeg bryder mig heller ikke om at amme offentligt - og hvad hvis man skulle skifte ble midt på åben gade haha 

Jeg tror Isabella har været omkring 3-4 mrd. før jeg overhovedet turde tage bussen alene med hende - tænk nu hvis hun skulle begynde at skrige.

Men nu har jeg den erfaring til næste gang 

Netop.

Det er så individuelt

Men da også über hårdt, at der netop skulle være SÅ meget sne, da hun var helt ny.

Anmeld

7. november 2012

Clisolka

Frk. Himmelblå skriver:

Netop.

Det er så individuelt

Men da også über hårdt, at der netop skulle være SÅ meget sne, da hun var helt ny.

Haha når folk begynder at snakke om sne i 2010, så ved jeg præcis hvornår det begyndte at sne  

Ja, det var faktisk ret irreterende med alt det sne, så der gik et stykke tid før jeg kom ud og trille langt med barnevognen 

Anmeld

7. november 2012

Frk.S

Det har heldigvis ikke været nogen hindring for mig at komme ud.
Synes det var nemt - maden var jo ved hånden. Umiddelbart tænker jeg da, at det må være mere besværligt at tage ud med et flaskebarn - men stadig kan jeg ikke se problemet.

Anmeld

7. november 2012

TeamRocket

Bundet og bundet, med min datter var det en fryd at have hende med ud, selv som nyfødt var hun en af de børn der bare så ud til at hygge sig altid, alle steder. Men sønnike, phew, han kunne ikke tåle larm, nye steder, mennesker, hadede sin barnevogn og ville konstant bare hænge og skrige, både dag og nat. Der må jeg indrømme at de første 6 mdr var jeg hjemme hver dag, og jeg kunne absolut ikke overskue at skulle ud, eller få gæster. Det var lidt af et chok når nu søster havde været så nem, med hende var jeg ude flere gange om ugen og havde gæster ofte. Så det er meget forskelligt. Krydser for en nem lillesøster til os denne gang :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.