Hvornår ville i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2012

TeamRocket

Hvad med om du viser at du vil det barn du har i forvejen? Du gør jo intet aktivt for at få at vide hvad du skal gøre for at få hende hjem. Du siger sagsbehandleren har sagt du ikke får hende hjem hvis du kontakter en advokat- det bestemmer hun ikke, og det kan advokaten så fortælle hende. Kontakt en advokat, det er samme besked jeg giver dig i alle dine indlæg men du kontakter jo aldrig nogen. Jeg begynder at tro du godt ved der er en god grund til hun er i plejefamilie og du derfor ved advokat osv ikke vil gavne dig. Og hvis det er sådan det forholder sig, så blir dit næste barn jo nok fjernet af samme grund. Vent og få styr på dit liv, og så kæmp for din datter for pokker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Laulund87

TeamRocket skriver:

Hvad med om du viser at du vil det barn du har i forvejen? Du gør jo intet aktivt for at få at vide hvad du skal gøre for at få hende hjem. Du siger sagsbehandleren har sagt du ikke får hende hjem hvis du kontakter en advokat- det bestemmer hun ikke, og det kan advokaten så fortælle hende. Kontakt en advokat, det er samme besked jeg giver dig i alle dine indlæg men du kontakter jo aldrig nogen. Jeg begynder at tro du godt ved der er en god grund til hun er i plejefamilie og du derfor ved advokat osv ikke vil gavne dig. Og hvis det er sådan det forholder sig, så blir dit næste barn jo nok fjernet af samme grund. Vent og få styr på dit liv, og så kæmp for din datter for pokker.

Anmeld

29. oktober 2012

modesty

TeamRocket skriver:

Anmeld

29. oktober 2012

MariaKyedDK

Chiip91 skriver:

Beslutningen om at hun skulle i pleje kom 2uger før min termin pga sagsbehandler kender min fortid fra jeg var 13, og at jeg åbenbart havde de forkerte vener dengang. Der står også i nogle papiere at en i min familie er narkoman (hvilket ikke passer) så jeg skulle også være/blive det, også også fordi jeg slog op med min datters far, hvilket sagsbehandleren synes var MEGET umodent gjort og sagde "Det ville en god mor aldrig gøre" og son fortsætter den ellers

Jamen fordi at han ikke vil føle sig for "gammel" når han bliver far, så har han sat den til der

jeg forstår ikke deres udtale ( hvis den er sand) fordi jeg har selv haft en frygtelig barndom på børnehjem, opholdsteder osv fordi min Mor døde, og havde problemer med Far.

men jeg har en super velfungerne dejlig dreng på 6 år snart

så tænker der må ligge noget mere bag, siden du har fået taget dit barn fra dig, men synes tilgengæld også at det lyder lidt umodent af dig at du vil lave flere børn med din kæreste NU, når du har fået taget et andet barn

jeg vil da kun se at få tænkt på det barn... vil slet ikke kunne få mig selv til at sætte flere børn til verden , hvis jeg var i dit tilfælde.

Anmeld

29. oktober 2012

Rockertand

Chiip91 skriver:

Piger har brug for noget hjælp!

Sagen er den at jeg har en datter på 6mdr der desværrer er i pjele på ubestemt tid, er ikke sammen med hendes far vi har slet ingen konkakt. Men nu har jeg den sødeste kæreste, men han vil gerne have børn inden han er 25 (han bliber 24 om 2mdr ) og vil gerne selv have en mere (2-3års mellem) dvs. han vil gerne have jeg skal blive gravid indenfor 7mdr...... Har en homon spiral nu, men har tænkt på og få den ud

Hvad ville i gjorde, ville i gerne få et barn mere (evt med en anden mand) og tage chancen for at barnet også bliver sendt i pleje ? 

Håber i kan hjælpe

Den har tråd er så absolut sådan én, jeg burde afholde mig fra at skrive i - men nogle gange kribler det for meget i fingrene, og så er det svært at modstå, jeg skal prøve at gøre det pænest muligt.

Kære Chiip91

Der har selvfølgelig været grundlag for at fjerne din datter, det er jo ikke op til én myndighedsperson at træffe den beslutning, og der skal være tungtvejende grunde til at foretage så stort et indgreb i folks personlige frihed. Du skal lade være med at udlægge dig selv som et offer, der er uretfærdigt behandlet og i stedet komme på banen for at gøre noget aktivt for at få større rolle i din datters liv. Hvis du føler, at de nærmeste sagsbehandlere gør noget, der ikke er korrekt, så må du føre en klagesag eller bede om en ny sagsbehandler, det er sådan, man normalt reagerer på den slags.

Dernæst kan jeg slet ikke følge argumentet for at få et barn mere , så der er 2-3 år imellem........hvorfor? De 2 børn vil aldrig få noget normalt søskendeforhold - med mindre det andet barn placeres samme sted som din datter....

Hvorfor skal et lille uskyldigt barn stå på mål for, at du og din kæreste (som du ikke har kendt særligt lang tid) vil have et barn - blot fordi han fylder 25 år? Hvorfor skulle det gå anderledes i dette forhold (altså hvad har ændret sig)? 

Har du slet ingen ambitioner her i livet? Har du fået en stabil livssituation, en uddannelse, job, økonomisk tryghed, et fremtidssikret sted at bo, har du opnået det, du gerne vil videregive og tilbyde et lille nyt barn?

Hvis du skal have et spinkelt håb om at beholde det næste barn, så synes jeg, at du skal kontakte en sagsbehandler og bede om at blive sat i gang med at modtage de værktøjer (kurser, psykolog, vurderinger eller andet), der skal til, så de kan vurdere din forældreevne på ny - hvis du ikke har udviklet dig eller ændret din mentale og sociale situation siden sidste fødsel, så tror jeg ikke, at du skal gøre dig de store forhåbninger.

Jeg håber det bedste for dig.....

Anmeld

30. oktober 2012

bonanza

Ja undskyld mig men det er da helt  hen i vejret at du overhoved tænker på et barn mere der er jo en grund til dit barn er i pleje og meget stort sandsynligt at barn nr 2 ender samme sted!vil du virkelig tage "chancen" og så få et barn mere fordi din kæreste gerne vil ha barn inden han er 25? Det var måske en ting i kunne overveje når du får dit barn hjem igen på fuld tid og du er ude af Systemet.  Så min mening er NEJ i skal ikk få et barn mere nu.

Anmeld

30. oktober 2012

Bassemor<3

modesty skriver:

Alle de andre har jo allerede svaret det samme, men altså:

Du siger at der ikke er nogen grund til at dit barn er blevet fjernet. Ikke for at være ufølsom, men det tror jeg simpelthen ikke på. Der skal MEGET til før kommunen fjerner et barn, specielt lige efter fødslen.

Bare det at du overvejer at få et barn til nu, synes jeg vidner om en umodenhed og manglende forståelse af konsekvens.

Og det at din første indskydelse er at kontakte Operation X i stedet for at få fat på en god advokat, fortæller mig også at du ikke virker til at have forståelse for din situation og hvad der kan hjælpe dig.

Har du spurgt din sundhedsplejerske hvad du aktivt kan gøre for at få din datter tilbage?

Hvorfor har du en støtteperson? 

Og hvis du skulle være i tvivl - NEJ jeg synes IKKE at du skal få et barn til nu.

Anmeld

30. oktober 2012

Studerendemor

Jeg vil starte med at sige, at jeg er fuldstændig enig i, hvad der er blevet svaret dig indtil videre. Når det så er sagt, så bærer dine tanker om endnu et barn præg af, at du er desperat. Og DET forstår jeg da ved gud. Hvis jeg havde havde fået fjernet mit barn, ville jeg være desperat, og savnet ville gøre mig skør og irrationel. Løsningen er ikke at få et barn mere, og krydse fingre for, at I får lov til at beholde det. Gør ALT, hvad der overhovedet er at gøre, for at få din datter hjem igen. Du har en lille pige, som du nu skal sørge for får det bedste i livet. Hold fokus på din datter, og lad dig ikke distrahere af en kæreste.

Anmeld

30. oktober 2012

Mor til Ella

Chiip91 skriver:

Piger har brug for noget hjælp!

Sagen er den at jeg har en datter på 6mdr der desværrer er i pjele på ubestemt tid, er ikke sammen med hendes far vi har slet ingen konkakt. Men nu har jeg den sødeste kæreste, men han vil gerne have børn inden han er 25 (han bliber 24 om 2mdr ) og vil gerne selv have en mere (2-3års mellem) dvs. han vil gerne have jeg skal blive gravid indenfor 7mdr...... Har en homon spiral nu, men har tænkt på og få den ud

Hvad ville i gjorde, ville i gerne få et barn mere (evt med en anden mand) og tage chancen for at barnet også bliver sendt i pleje ? 

Håber i kan hjælpe

NEJ ALDRIG....

Uanset hvad grunden er til dit barn er blevet fjernet om du er enig eller ej, så fjerner man jo ikke bare børn

Jeg ville i stedet bruge ALLE mine kræfter på at vise de tog fejl, i stedet for at sætte endnu et barn i verden, for uanset om det bliver fjernet eller ej, vil de jo kigge dig over skulderen hele tiden....

Men forstår godt dine følelser omkring det, selvfølgelig vil du gerne have den familie som er "taget" fra dig.

Men det er et lille barn liv du vil gamble med......

Anmeld

30. oktober 2012

FrkZier

i de ting du skriver, lyder det til du har give op? det virker slet ikke til du kæmper for at der skal ske noget og det irritere mig grænseløst, jeg har lyst til at tage fat i dig og ruske dig indtil du begynder at se hvor alvorligt det er - og GØR noget AKTIVT for at vise du kan tage dig af din datter som er i pleje.. det nytter altså ikke noget bare at sætte sig i offerrollen og give sagsbehandleren skylden for det hele.

du må meget undskylde hvis jeg er for hård, men jeg kan bare virkelig ikke forstå at du bare acceptere at din sagsbehandler vil holde dig fra din datter i stedet for at gøre noget ved det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.