Hvornår ville i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2012

modesty

Piger har brug for noget hjælp!

Sagen er den at jeg har en datter på 6mdr der desværrer er i pjele på ubestemt tid, er ikke sammen med hendes far vi har slet ingen konkakt. Men nu har jeg den sødeste kæreste, men han vil gerne have børn inden han er 25 (han bliber 24 om 2mdr ) og vil gerne selv have en mere (2-3års mellem) dvs. han vil gerne have jeg skal blive gravid indenfor 7mdr...... Har en homon spiral nu, men har tænkt på og få den ud

Hvad ville i gjorde, ville i gerne få et barn mere (evt med en anden mand) og tage chancen for at barnet også bliver sendt i pleje ? 

Håber i kan hjælpe

Alle de andre har jo allerede svaret det samme, men altså:

Du siger at der ikke er nogen grund til at dit barn er blevet fjernet. Ikke for at være ufølsom, men det tror jeg simpelthen ikke på. Der skal MEGET til før kommunen fjerner et barn, specielt lige efter fødslen.

Bare det at du overvejer at få et barn til nu, synes jeg vidner om en umodenhed og manglende forståelse af konsekvens.

Og det at din første indskydelse er at kontakte Operation X i stedet for at få fat på en god advokat, fortæller mig også at du ikke virker til at have forståelse for din situation og hvad der kan hjælpe dig.

Har du spurgt din sundhedsplejerske hvad du aktivt kan gøre for at få din datter tilbage?

Hvorfor har du en støtteperson? 

Og hvis du skulle være i tvivl - NEJ jeg synes IKKE at du skal få et barn til nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

henh01

modesty skriver:

Du siger at der ikke er nogen grund til at dit barn er blevet fjernet. Ikke for at være ufølsom, men det tror jeg simpelthen ikke på. Der skal MEGET til før kommunen fjerner et barn, specielt lige efter fødslen.

Bare det at du overvejer at få et barn til nu, synes jeg vidner om en umodenhed og manglende forståelse af konsekvens.

Og det at din første indskydelse er at kontakte Operation X i stedet for at få fat på en god advokat, fortæller mig også at du ikke virker til at have forståelse for din situation og hvad der kan hjælpe dig.

Har du spurgt din sundhedsplejerske hvad du aktivt kan gøre for at få din datter tilbage?

Og hvis du skulle være i tvivl - NEJ jeg synes IKKE at du skal få et barn til nu.

Lige mine ord.

Forstår slet ikke hvorfor du ikke allerede har taget kontakt til en advokat - man kan få gratis advokat bistand!

Forstår slet heller ikke hvorfor du har "givet op" - du skriver at du gerne har ville skifte sagsbehandler, men lederen er aldrig til at få fat i, så nu har din støtteperson taget over. Hmm hvis det var mig der af SÅ vigtige årsager skulle have fat i en leder, borgmester eller lign. ville jeg møde op personligt og vente indtil de kunne finde en der kunne hjælpe mig!

Hvad er det for en støtteperson du har valgt at have? -Det virker ikke særlig modent ud ad til, når man sætter en anden til at overtage ens situation - medmindre det er en af proff. art.

Din datter er 6 mdr så jeg antager at du ikke har kendt din kæreste særlig længe??

Konklusionen må være at hvis du har bare de mindste forhåbninger om at få din datter hjem, eller få lov at beholde dit evt. andet barn så bør du vente til du har fået styr på dit liv og din situation med din datter.
Som andre også skriver - INGEN får fjernet børn mod deres vilje uden en grund, en meget alvorlig grund. Og bare det faktum at du ikke selv ved/kan forstå hvorfor hun er fjernet siger mig lidt om at du desværre ikke har forstået sagens alvor.

Mit bedste råd er helt klart at tage fat på en advokat og finde frem til hvorfor din datter blev fjernet, sådan du kan arbejde henimod en hjemgivelse. Held og lykke med det

Anmeld

28. oktober 2012

Chiip91

modesty skriver:

Når min støtteperson der har arbejedet indenfor det område, siger at hun IKKE kan forstå hvorfor min datter er i pjele, og ikke synes det er rimeligt der mangler undersøgelser i sagen, så synes jeg Ikke at der er en rimelig grund, og det synes hun heller ikke der er!

Og det er min kæreste der har sagt TIL mig at vi skulle kontakte operation x IKKE mig

Jeg har ikke nogle sundhedsplejske, og har en støtteperson, fordi sagsbehandleren siger jeg ikke kan forstå hvad der bliver sagt

Anmeld

28. oktober 2012

Chiip91

henh01 skriver:

Lige mine ord.

Forstår slet ikke hvorfor du ikke allerede har taget kontakt til en advokat - man kan få gratis advokat bistand!

Forstår slet heller ikke hvorfor du har "givet op" - du skriver at du gerne har ville skifte sagsbehandler, men lederen er aldrig til at få fat i, så nu har din støtteperson taget over. Hmm hvis det var mig der af SÅ vigtige årsager skulle have fat i en leder, borgmester eller lign. ville jeg møde op personligt og vente indtil de kunne finde en der kunne hjælpe mig!

Hvad er det for en støtteperson du har valgt at have? -Det virker ikke særlig modent ud ad til, når man sætter en anden til at overtage ens situation - medmindre det er en af proff. art.

Din datter er 6 mdr så jeg antager at du ikke har kendt din kæreste særlig længe??

Konklusionen må være at hvis du har bare de mindste forhåbninger om at få din datter hjem, eller få lov at beholde dit evt. andet barn så bør du vente til du har fået styr på dit liv og din situation med din datter.
Som andre også skriver - INGEN får fjernet børn mod deres vilje uden en grund, en meget alvorlig grund. Og bare det faktum at du ikke selv ved/kan forstå hvorfor hun er fjernet siger mig lidt om at du desværre ikke har forstået sagens alvor.

Mit bedste råd er helt klart at tage fat på en advokat og finde frem til hvorfor din datter blev fjernet, sådan du kan arbejde henimod en hjemgivelse. Held og lykke med det

Som jeg har skrevet længre oppe, så fik jeg ikke en advokat fordi sagsbehandleren sagde at hvis jeg modarbejede hende, så måtte jeg kun se min datter 1gang pr. mdr og ikke deltage som jeg gør nu. Jeg har ikke valgt og få en, det har sagsbehandleren sagt jeg skulle have, og det er min støtteperson der har sagt at hun kontakter hende, og at jeg ikke skal bruge kræfter på det,

Altså, min støtteperson kan heller ikke forstå hvorfor min datter er fjernet, hun synes det er rigtig urimeligt overfor mig, så det er ikke kun mig der ikke forstår det

Anmeld

28. oktober 2012

Gardenia

Chiip91 skriver:

Som jeg har skrevet længre oppe, så fik jeg ikke en advokat fordi sagsbehandleren sagde at hvis jeg modarbejede hende, så måtte jeg kun se min datter 1gang pr. mdr og ikke deltage som jeg gør nu. Jeg har ikke valgt og få en, det har sagsbehandleren sagt jeg skulle have, og det er min støtteperson der har sagt at hun kontakter hende, og at jeg ikke skal bruge kræfter på det,

Altså, min støtteperson kan heller ikke forstå hvorfor min datter er fjernet, hun synes det er rigtig urimeligt overfor mig, så det er ikke kun mig der ikke forstår det

Jeg synes du skulle ringe til mødrehjælpen imorgen såsnart de åbner. Alle har ret til juridisk bistand, det at du har det må ikke have effekt på din sag, du har ret til en ny sagsbehandler og du har ret til at vide hvorfor din datter er fjernet fra dig.

Anmeld

28. oktober 2012

Mutti2B

Men er det så ikke din støttepersons opgave at gå ind og tale din sag i stedet for bare at sige at hun ikke forstår det?

Anmeld

28. oktober 2012

tarkoflen

wamse skriver:

Nej jeg ville selvfølgelig heller ikke tage chancen, for det er et lille barn, som kommer i klemme

Der må jo være nogle forhold som gør, at dit barn er i pleje, så dem ville jeg først få styr på. At din kæreste helst vil have børn inden han er 25 er helt underordnet, for der er jo nogle andre ting, som du skal have styr på, og det bør han da også kunne se fornuften i

Kunne ikke være mere enig!

Anmeld

28. oktober 2012

tarkoflen

Nu så jeg lige, at din datter kun er 6 måneder gammel, og kan umiddelbart ikke se, at der står nogle steder hvor længe du har været sammen med din kæreste, men jeg antager, at det jo ikke kan være ret meget mere en godt og vel et års tid, da han ikke er far til dit barn!

Det er muligt han gerne vil være far inden han er 25, men jeg går ud fra, at det er vigtigere for ham, at være kæreste med dig, end at han får et barn inden han er 25, og hvis det ikke er det, er det helt sikkert, at han ikke skal være far til dit barn! Jeg troede også jeg skulle have børn før jeg blev 25, men eftersom jeg ikke havde fundet manden i mit liv mått jeg jo vente! Et barn skal ikke sættes i verden i et ustabilt forhold og det er det altså, hvis man ikke har været sammen særlig længe! Man kender ikke hinanden på godt og ondt, og ja man kan også gå fra hinaden selvom man har været sammen i 100 år, men risikoen er større jo yngre du er og jo hurtigere du får børn!

Pas på dig selv, vent med at få et barn til du har kendt din kæreste og boet sammen med ham i et par år, og hvis han ikke vil vente, jamen så er han ikke det værd! Du skal aldrig få et barn fordi du føler dig presset til det, det er helt sikkert!

Anmeld

28. oktober 2012

Kofoed.

Du har ret til aktindsigt i din sag, så ud over det de andre skriver (advokat,, ny sagsbehandler osv.), så søg aktindsigt og kig den igennem, både selv, men også med din større person og advokaten. Held og lykke.

Med ny barn, vent! I har god tid og forresten, så er din kæreste vel (pap)far allerede, det må han "nøjes" med lidt endnu og så kunne han jo altid hjælpe med at få jeres datter hjem og have en fornuftig hverdag med hende?

Anmeld

28. oktober 2012

Kofoed.

Kofoed. skriver:

Du har ret til aktindsigt i din sag, så ud over det de andre skriver (advokat,, ny sagsbehandler osv.), så søg aktindsigt og kig den igennem, både selv, men også med din større person og advokaten. Held og lykke.

Med ny barn, vent! I har god tid og forresten, så er din kæreste vel (pap)far allerede, det må han "nøjes" med lidt endnu og så kunne han jo altid hjælpe med at få jeres datter hjem og have en fornuftig hverdag med hende?

*med din støtte person

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.