Hvornår ville i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

UnderCover37

Rockertand skriver:

Den har tråd er så absolut sådan én, jeg burde afholde mig fra at skrive i - men nogle gange kribler det for meget i fingrene, og så er det svært at modstå, jeg skal prøve at gøre det pænest muligt.

Kære Chiip91

Der har selvfølgelig været grundlag for at fjerne din datter, det er jo ikke op til én myndighedsperson at træffe den beslutning, og der skal være tungtvejende grunde til at foretage så stort et indgreb i folks personlige frihed. Du skal lade være med at udlægge dig selv som et offer, der er uretfærdigt behandlet og i stedet komme på banen for at gøre noget aktivt for at få større rolle i din datters liv. Hvis du føler, at de nærmeste sagsbehandlere gør noget, der ikke er korrekt, så må du føre en klagesag eller bede om en ny sagsbehandler, det er sådan, man normalt reagerer på den slags.

Dernæst kan jeg slet ikke følge argumentet for at få et barn mere , så der er 2-3 år imellem........hvorfor? De 2 børn vil aldrig få noget normalt søskendeforhold - med mindre det andet barn placeres samme sted som din datter....

Hvorfor skal et lille uskyldigt barn stå på mål for, at du og din kæreste (som du ikke har kendt særligt lang tid) vil have et barn - blot fordi han fylder 25 år? Hvorfor skulle det gå anderledes i dette forhold (altså hvad har ændret sig)? 

Har du slet ingen ambitioner her i livet? Har du fået en stabil livssituation, en uddannelse, job, økonomisk tryghed, et fremtidssikret sted at bo, har du opnået det, du gerne vil videregive og tilbyde et lille nyt barn?

Hvis du skal have et spinkelt håb om at beholde det næste barn, så synes jeg, at du skal kontakte en sagsbehandler og bede om at blive sat i gang med at modtage de værktøjer (kurser, psykolog, vurderinger eller andet), der skal til, så de kan vurdere din forældreevne på ny - hvis du ikke har udviklet dig eller ændret din mentale og sociale situation siden sidste fødsel, så tror jeg ikke, at du skal gøre dig de store forhåbninger.

Jeg håber det bedste for dig.....

Du er sluppet utroligt godt fra, at skrive det rigtigt pænt! 

Og når det er sagt så håber jeg inderligt at TS tager dine og alle de andres tanker og betragtninger til sig, for det er på ingen måde fornuftigt at planlægge et nyt barn i hendes situation!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Rockertand

UnderCover35 skriver:

Du er sluppet utroligt godt fra, at skrive det rigtigt pænt! 

Og når det er sagt så håber jeg inderligt at TS tager dine og alle de andres tanker og betragtninger til sig, for det er på ingen måde fornuftigt at planlægge et nyt barn i hendes situation!

Tak - tak....jeg HAR også talt til 100, inden jeg skrev 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.