Er lidt frustreret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Man skal ikke henvises til en kræftafdeling for en genetisk udredning, det er Cancercytogenetisk Laboratorium der tager sig af den slags

Min læge sagde jeg skulle have en henvisning, da jeg frivilligt kom og sagde jeg ville have det tjekket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

Lady Marion <3

lotchen skriver:

Ved ikke hvad det er der går galt. Nogle gange er det decideret underholdende - hvis det ikke er for alvorligt - og andre gange må jeg bare tage mig til hovedet og kaste mig ud i en opklarende seance, som desværre kan risikere at øge forvirringen... Nogle gange ville det være rart at have på skrift, hvad lægen siger på stuegang, så kunne man stille og roligt gå det igennem med pt/pårørende bagefter.

Ja det er ikke engang løgn , det ville være nemmere og meget mindre stressende når man som medvirkende til stuegang både skal lytte , assistere og rydde af  og meget mere trygt for patienten ...  

Anmeld

27. oktober 2012

Thalia

Anonym skriver:

Min læge sagde jeg skulle have en henvisning, da jeg frivilligt kom og sagde jeg ville have det tjekket.

Jamen du skal ganske rigtigt have en henvisning - men ikke til en kræftafdeling.

Hvis du bor i Region Nordjylland ligger genetisk ambulatorium under Kræft og Diagnostikcenteret, så det kan være noget i den stil din læge har haft i tankerne.

Anmeld

27. oktober 2012

Lady Marion <3

Thalia skriver:

Man skal ikke henvises til en kræftafdeling for en genetisk udredning, det er Cancercytogenetisk Laboratorium der tager sig af den slags

Ja okay så jeg med  så lige for mig , et stort rum , med en masse forvirrede læger der ikke kunne finde hoved og hale i noget  ha ha , har aldrig hørt om et decideret kræft,amb.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jamen du skal ganske rigtigt have en henvisning - men ikke til en kræftafdeling.

Hvis du bor i Region Nordjylland ligger genetisk ambulatorium under Kræft og Diagnostikcenteret, så det kan være noget i den stil din læge har haft i tankerne.

Jeg bor i region Midtjylland.

Anmeld

27. oktober 2012

Thalia

Anonym skriver:

Jeg bor i region Midtjylland.

Så vil jeg tro det er Cancercytogenetisk Laboratorium på Århus Amtsygehus du skal henvises til.

Det var også der jeg blev udredt, for da jeg første gang blev henvist lavede de ikke udredninger i Aalborg.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Så vil jeg tro det er Cancercytogenetisk Laboratorium på Århus Amtsygehus du skal henvises til.

Det var også der jeg blev udredt, for da jeg første gang blev henvist lavede de ikke udredninger i Aalborg.

Okay, det tager også kun 1 times tid med toget.

Anmeld

27. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Hvis de nu er døde.

Som de fleste i mit tilfælde er.

Så kan de kræft ramte jo hverken sige ja eller nej.

Spørger fordi jeg dagligt arbejder med patientens rettigheder og oplever ofte at stå i dilemmaer om, hvor meget eller hvor lidt pårørende af den ene eller anden art må få af information. Derfor undrer det mig, hvis man uden tilladelse fra personen selv må gå i deres journal - oplysninger om dem vil måske derved indirekte komme til at stå i din journal, som du så selv har ret til at se og derved kan du jo få oplysninger, der (set fra min side) ikke vedkommer dig. Altså sådan helt firkantet set Og det er bestemt ikke en kritik af dig og at du gerne vil have lavet den udredning, undrede mig bare lige over hvordan processen går sin gang med at lave det genetiske stamtræ, når det nu er fortrolige oplysninger.

Anmeld

27. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Ja, jeg har lige prøvet at sende hende en SMS.

Håber hun svarer

Anmeld

27. oktober 2012

Thalia

lotchen skriver:

Spørger fordi jeg dagligt arbejder med patientens rettigheder og oplever ofte at stå i dilemmaer om, hvor meget eller hvor lidt pårørende af den ene eller anden art må få af information. Derfor undrer det mig, hvis man uden tilladelse fra personen selv må gå i deres journal - oplysninger om dem vil måske derved indirekte komme til at stå i din journal, som du så selv har ret til at se og derved kan du jo få oplysninger, der (set fra min side) ikke vedkommer dig. Altså sådan helt firkantet set Og det er bestemt ikke en kritik af dig og at du gerne vil have lavet den udredning, undrede mig bare lige over hvordan processen går sin gang med at lave det genetiske stamtræ, når det nu er fortrolige oplysninger.

For mit vedkommende var stamtræet en stor håndtegnet skitse hvor jeg selv angav de familiemedlemmer jeg kendte til og de sygdomme de havde haft, og lægen supplerede med de øvrige ting.

Ikke noget med en masse detaljer eller lignende.

Jeg er ret overbevist om at det er regler omkring hvad de må tage med videre og hvad de må oplyse mig om. Og jeg er desuden ret overbevist om at man indhenter tilsagn fra levende pårørende før man videregiver deres oplysninger.

Det er jo ikke detaljer om sygdommen jeg havde brug for fx, det handlede bare om hvorvidt personen havde haft kræft og hvad det i så fald var for en type.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.