Er lidt frustreret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
60 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Sagen er den, at kræft er meget udbredt i min familie.
Jeg har været til læge tidligere, og skal henvises til kræft ambulatoriet for at få taget nogle prøver for at se om jeg har de kræft gener og hvor står risiko jeg har.
Men inden jeg kan henvises, skal jeg have lavet en liste over hvem i min familie der har haft kræft, hvilken slags kræft og hvem der er døde, samt deres cpr-numre.
Da det kun er i min fars familie der har været kræft, kan min mor ikke hjælpe mig.
Har så prøvet at få fat i min faster, men hun har slettet sin facebook og min far vil ikke give mig hendes nr. Han lovede så at kontakte hende, men det har han aldrig gjort.
Min far vil ikke hjælpe mig, han siger bare at han ikke ved det, og det ved jeg han gør. For det er altså "kun" 6 år siden min farfar døde, altså hans far.
Nu har jeg så prøvet at komme i kontakt med min farmor, men hun svare så heller ikke på det, og det irritere mig, for hun har selv kræft nu, så hun kan jo altså i det mindste fortælle mig hvilken type kræft hun selv har.
Det går mig efterhånden rigtigt meget på. For jeg vil altså gerne videre, og ligesom få det afklaret.
Og der er bare ingen mulighed for at blive henvist før jeg har nogle af de kræft typer.

Puha, det blev lidt langt. Men er bare så frustreret over de ikke vil hjælpe mig. Så måtte bare ud med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

pussekat

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har været til læge tidligere, og skal henvises til kræft ambulatoriet for at få taget nogle prøver for at se om jeg har de kræft gener og hvor står risiko jeg har.
Men inden jeg kan henvises, skal jeg have lavet en liste over hvem i min familie der har haft kræft, hvilken slags kræft og hvem der er døde, samt deres cpr-numre.
Da det kun er i min fars familie der har været kræft, kan min mor ikke hjælpe mig.
Har så prøvet at få fat i min faster, men hun har slettet sin facebook og min far vil ikke give mig hendes nr. Han lovede så at kontakte hende, men det har han aldrig gjort.
Min far vil ikke hjælpe mig, han siger bare at han ikke ved det, og det ved jeg han gør. For det er altså "kun" 6 år siden min farfar døde, altså hans far.
Nu har jeg så prøvet at komme i kontakt med min farmor, men hun svare så heller ikke på det, og det irritere mig, for hun har selv kræft nu, så hun kan jo altså i det mindste fortælle mig hvilken type kræft hun selv har.
Det går mig efterhånden rigtigt meget på. For jeg vil altså gerne videre, og ligesom få det afklaret.
Og der er bare ingen mulighed for at blive henvist før jeg har nogle af de kræft typer.

Puha, det blev lidt langt. Men er bare så frustreret over de ikke vil hjælpe mig. Så måtte bare ud med det.

hejsa

til dig og jeg føl med dig her selv være det igem da min mor død for 8 år siden vil læge ikke lave den i odense med da jeg flytte til horsens sige min læge om jeg ikke have få den lave nej sige jeg også skal jeg lige lov for der bliv gjor når her 67 % for at få kræft  pahaaa så håbet dig far eller farmor kom med nok svar til da for man kan da ikke være så lige glad med en barn eller barnbarn her ca for kræft  det kan jeg da bliv lige  over folk ikke kan se det ikke er en sygdom man skal leje med

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa

til dig og jeg føl med dig her selv være det igem da min mor død for 8 år siden vil læge ikke lave den i odense med da jeg flytte til horsens sige min læge om jeg ikke have få den lave nej sige jeg også skal jeg lige lov for der bliv gjor når her 67 % for at få kræft  pahaaa så håbet dig far eller farmor kom med nok svar til da for man kan da ikke være så lige glad med en barn eller barnbarn her ca for kræft  det kan jeg da bliv lige  over folk ikke kan se det ikke er en sygdom man skal leje med

Det jeg er mest forarget over er at min farmor selv har kræft nu.
Og derfor ville jeg gerne have nogle svar.

Anmeld

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Gud, jeg troede kun det var i tilfælde af mor og mormor med brystkræft, man fik sådanne undersøgelser lavet...

Må jeg spørge, hvor mange tilfælde, der er i din fars familie?

Tror du måske, familien er afvisende, fordi de ønsker at nedtone problemet og den skræk, de sikkert også selv lever med?

Anmeld

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er lidt forvirret - har du ikke kontakt med din faster og farmor normalt? 

Hvis jeg var din farmor, ville jeg godt nok blive såret over, at mit barnebarn ikke vidste, hvad jeg fejlede, og kun kontaktede mig, når det handlede om hende selv - men jeg håber, jeg har misforstået noget. 

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Gud, jeg troede kun det var i tilfælde af mor og mormor med brystkræft, man fik sådanne undersøgelser lavet...

Må jeg spørge, hvor mange tilfælde, der er i din fars familie?

Tror du måske, familien er afvisende, fordi de ønsker at nedtone problemet og den skræk, de sikkert også selv lever med?

De er ligeså arvelige fra farens side.

Min farmor har det nu.

Min farfar og stedfarfar er døde af det.

Min farmors søster har haft kræft.

Min farfar havde 3 søskende der døde af det.

Og så var der et par stykker mere, som jeg ikke kender til.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg var din farmor, ville jeg godt nok blive såret over, at mit barnebarn ikke vidste, hvad jeg fejlede, og kun kontaktede mig, når det handlede om hende selv - men jeg håber, jeg har misforstået noget. 

Altså, har ikke ligeså meget kontakt med hende som med fx min mor.

Men snakker med hende tit.
Og vi har lige været ved fødselsdag ved hende i slutningen af sidste måned.

Grunden til jeg ikke ved det, er fordi hun først har fået svar efter sidst vi så hinanden, og har ikke haft tid til at besøge hende efter.

Hun ved godt jeg skal have lavet denne undersøgelse.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Min faster har jeg ikke kontakt med normalt.

Men hun har selv valgt familien fra.

Anmeld

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

De er ligeså arvelige fra farens side.

Min farmor har det nu.

Min farfar og stedfarfar er døde af det.

Min farmors søster har haft kræft.

Min farfar havde 3 søskende der døde af det.

Og så var der et par stykker mere, som jeg ikke kender til.

Okay. Er det noget, som lægen har rådet dig til at få lavet?

Er nysgerrig, for jeg kender ingen, der har fået lavet en sådan undersøgelse  I min familie er der umiddelbart mindst lige så mange kræftramte, som i din... 

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Okay. Er det noget, som lægen har rådet dig til at få lavet?

Er nysgerrig, for jeg kender ingen, der har fået lavet en sådan undersøgelse  I min familie er der umiddelbart mindst lige så mange kræftramte, som i din... 

Jeg var nede og snakke med lægen omkring det, fordi jeg synes personligt selv det ville være en god ting.
Og han var helt enig med mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.