Er lidt frustreret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg spurgte netop, før jeg dømte - og dit svar rystede mig, ja. Du er irriteret på dit nære og syge familiemedlem, fordi hun ikke svarer dig, når DU har brug for info. Mon ikke, hun havde haft brug for din interesse for, hvilken kræfttype, hun har, noget tidligere? Fx, da hun fik svar og skulle forholde sig til det? 

Og jeg sagde jo heller ikke at jeg først skrev og spurgte om det og ikke havde snakket med hende om det og hørt hvordan hun havde det inden.
For det har jeg...

Så jo, du dømmer faktisk før du ved noget om det.

Jeg har spurgte hvordan hun har det, og jeg har snakket med hende omkring det.

Men ikke det med kræft typen, og det var fordi min far sagde jeg ikke måtte spørge hende før der var gået noget tid, netop fordi hun har fået svar på det.

Men jeg gider slet ikke svare på det mere. For du drager åbenbart konklusioner før du ved noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

Lady Marion <3

Forebyggende kræft medicin findes da ikke  så fik alle mennesker det . Et kræft ambulatorium findes det ?? Du kan da ikke komme i et stort ambulatorium for alle mulige cancer typer , selv arbejder jeg på øre næse hals, senge og ambulatorium , vi kan da kun tage os af cancer i øre næse og hals regi , ,  Gyn afd/amb tager sig af underlivs cancer og neroulogisk tager sig af cancer i hjernen og jeg kunne blive ved .. Ved din læge hvad han taler om ?

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Forebyggende kræft medicin findes da ikke  så fik alle mennesker det . Et kræft ambulatorium findes det ?? Du kan da ikke komme i et stort ambulatorium for alle mulige cancer typer , selv arbejder jeg på øre næse hals, senge og ambulatorium , vi kan da kun tage os af cancer i øre næse og hals regi , ,  Gyn afd/amb tager sig af underlivs cancer og neroulogisk tager sig af cancer i hjernen og jeg kunne blive ved .. Ved din læge hvad han taler om ?

Det var det han sagde til mig - kræft ambulatorie.

Anmeld

27. oktober 2012

klmf

Jeg kan godt se din egen læge bliver nødt til at vide, hvilke cancertyper der er tale om for at få dig henvist til det rette ambulatorium (da der ikke er et fælles 'cancer amb'), men din familie er jo sådan set i deres gode ret til at holde deres personlige hebredsoplysninger for dem selv, selvom det kan virke lidt mærkeligt at man ikke vil hjælpe i din situation. Prøv at snakke med din farmor igen, hun må jo også vide hvad din farfar døde af. Måske de ikke har forstået, hvor vigtigt det er for dig eller pointen med hvad du vil med de oplysninger??

Håber du finder ud af det.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg kan godt se din egen læge bliver nødt til at vide, hvilke cancertyper der er tale om for at få dig henvist til det rette ambulatorium (da der ikke er et fælles 'cancer amb'), men din familie er jo sådan set i deres gode ret til at holde deres personlige hebredsoplysninger for dem selv, selvom det kan virke lidt mærkeligt at man ikke vil hjælpe i din situation. Prøv at snakke med din farmor igen, hun må jo også vide hvad din farfar døde af. Måske de ikke har forstået, hvor vigtigt det er for dig eller pointen med hvad du vil med de oplysninger??

Håber du finder ud af det.

Hvis hun ikke vil dele oplysningen, så kan hun jo bare skrive det, det vil jeg have forståelse for. Helt sikkert.

Men hun svare mig slet ikke.

Anmeld

27. oktober 2012

klmf

Lady Marion <3 skriver:

Nogle gange tror jeg man skulle have været der for at få - endnu- et guldkorn fra en lægemund Og nogle gange går budskabet bare tabt undervejs, det oplever jeg godt nok tit. Man er med til stuegang og hører hvert ord lægen siger og når de pårørende så skal genfortælle det til næste hold pårørende, så er det som om det er 2 forskellige stuegange. Det kan man så tænke lidt over, næste gang man selv åbner munden og skal informere  patient og pårørende om noget Nå, det var lige off topic...

Anmeld

27. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Hvis hun ikke vil dele oplysningen, så kan hun jo bare skrive det, det vil jeg have forståelse for. Helt sikkert.

Men hun svare mig slet ikke.

Hmm... Det kan man jo så vælge at se som et svar... Ved din farmor det måske?

Anmeld

27. oktober 2012

Lady Marion <3

lotchen skriver:

Nogle gange tror jeg man skulle have været der for at få - endnu- et guldkorn fra en lægemund Og nogle gange går budskabet bare tabt undervejs, det oplever jeg godt nok tit. Man er med til stuegang og hører hvert ord lægen siger og når de pårørende så skal genfortælle det til næste hold pårørende, så er det som om det er 2 forskellige stuegange. Det kan man så tænke lidt over, næste gang man selv åbner munden og skal informere  patient og pårørende om noget Nå, det var lige off topic...

Syntes mange af lægerne i dag er dårlige til at informere patienterne på god gammeldaws dansk , de slynger om sig med lægesprog og patienterne fatter ikke en meter ,om de så selv gætter sig til resten ved jeg ikke  kan være det er derfor udmeldingerne er så forskellige

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hmm... Det kan man jo så vælge at se som et svar... Ved din farmor det måske?

Ja det gør hun.

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Syntes mange af lægerne i dag er dårlige til at informere patienterne på god gammeldaws dansk , de slynger om sig med lægesprog og patienterne fatter ikke en meter ,om de så selv gætter sig til resten ved jeg ikke  kan være det er derfor udmeldingerne er så forskellige

Han sagde en henvisning til kræft ambulatoriet.

Men ja, de er gode til at snakke læge sprog så man ikke forstår noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.