Er lidt frustreret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg var nede og snakke med lægen omkring det, fordi jeg synes personligt selv det ville være en god ting.
Og han var helt enig med mig.

Men får du så et risikotal eller hvad?

Og hvad stiller man op med tallet?

Hvor højt skal det være, før man får bevilliget ct-skanninger med jævnt interval?

Har du tænkt dig selv at betale for ct-skanninger, hvis du ikke kan få dem gennem det offentlige. 

Ja, i det hele taget, hvad vil du stille op med infoen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

pussekat

Frk. Himmelblå skriver:

Hvor højt skal det være, før man får bevilliget ct-skanninger med jævnt interval?

Har du tænkt dig selv at betale for ct-skanninger, hvis du ikke kan få dem gennem det offentlige. 

hejsa

jeg kan kun svar for mig selv her får den lave og min tal er på 67 % for jeg kan få kræft og vis det er så mere som en lille ting læge ikke ved hvad er så er det en ct-skanninger og jeg er glad for der bliv gjor når for det min mor gik til læge i over ca 1 1/2 år før de give gør når ved det og der være ikke når af gør da de før fik den lave fik hun kun 13 dag før hun død af kræft  

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Du kan få svar på hvilke kræft gener du har, og % på chancen for at få det.

Og hvis % er over et hvis tal (kan ikke huske hvad tal det var) men så kan man få forebyggende medicin.

Har slet ikke hørt om de scanninger. Kan være jeg først gør det når jeg kommer ind på kræft ambulatoriet. Men det må jeg da lige høre min læge om.

Anmeld

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

pussekat skriver:

hejsa

jeg kan kun svar for mig selv her får den lave og min tal er på 67 % for jeg kan få kræft og vis det er så mere som en lille ting læge ikke ved hvad er så er det en ct-skanninger og jeg er glad for der bliv gjor når for det min mor gik til læge i over ca 1 1/2 år før de give gør når ved det og der være ikke når af gør da de før fik den lave fik hun kun 13 dag før hun død af kræft  

Ja, men det er jo sådan noget, man kan bekymre sig for!

Men mon ikke, det er "nok" at man siger til lægen, at man har MANGE kræfttilfælde i familien?

Anmeld

27. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Du kan få svar på hvilke kræft gener du har, og % på chancen for at få det.

Og hvis % er over et hvis tal (kan ikke huske hvad tal det var) men så kan man få forebyggende medicin.

Har slet ikke hørt om de scanninger. Kan være jeg først gør det når jeg kommer ind på kræft ambulatoriet. Men det må jeg da lige høre min læge om.

Hold da op, - har heller aldrig hørt om forebyggende medicin...

Det er vidst ikke noget, som lægestanden reklamerer alt for meget med 

Anmeld

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Altså, har ikke ligeså meget kontakt med hende som med fx min mor.

Men snakker med hende tit.
Og vi har lige været ved fødselsdag ved hende i slutningen af sidste måned.

Grunden til jeg ikke ved det, er fordi hun først har fået svar efter sidst vi så hinanden, og har ikke haft tid til at besøge hende efter.

Hun ved godt jeg skal have lavet denne undersøgelse.

Men hun har, siden du så hende sidst, fået at vide, at hun har kræft - og det har ikke fået dig til at kontakte hende. Nu skal du bruge info fra hende på dine egne vegne, og så bliver du irriteret, fordi hun ikke svarer? 

Måske havde hun forventet, at du for længst havde spurgt til hende for HENDES skyld - det er hende, der er syg...

Anmeld

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Frk. Himmelblå skriver:

Hold da op, - har heller aldrig hørt om forebyggende medicin...

Det er vidst ikke noget, som lægestanden reklamerer alt for meget med 

Det har jeg heller aldrig hørt om - sund livsstil, kost etc. som forebyggelse, ja, men medicin? 

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Men hun har, siden du så hende sidst, fået at vide, at hun har kræft - og det har ikke fået dig til at kontakte hende. Nu skal du bruge info fra hende på dine egne vegne, og så bliver du irriteret, fordi hun ikke svarer? 

Måske havde hun forventet, at du for længst havde spurgt til hende for HENDES skyld - det er hende, der er syg...

Øh....

Hun har haft kræft et par måneder, jeg har snakket med hende omkring det og resten af familien.

Hun fik afvide for et par uger siden hvilke kræft typer.

Men fint at man dømmer folk....

Derfor jeg oprettede anonymt, men når sådan nogle som dig skriver sådan nogle kommentarer, fortryder man helt!

Anmeld

27. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det har jeg heller aldrig hørt om - sund livsstil, kost etc. som forebyggelse, ja, men medicin? 

Det var noget min læge fortalte mig.

Jeg har ikke forstand på det. Men man stoler jo på det ens læge siger.
De burde jo vide bedre.

Anmeld

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Øh....

Hun har haft kræft et par måneder, jeg har snakket med hende omkring det og resten af familien.

Hun fik afvide for et par uger siden hvilke kræft typer.

Men fint at man dømmer folk....

Derfor jeg oprettede anonymt, men når sådan nogle som dig skriver sådan nogle kommentarer, fortryder man helt!

Jeg spurgte netop, før jeg dømte - og dit svar rystede mig, ja. Du er irriteret på dit nære og syge familiemedlem, fordi hun ikke svarer dig, når DU har brug for info. Mon ikke, hun havde haft brug for din interesse for, hvilken kræfttype, hun har, noget tidligere? Fx, da hun fik svar og skulle forholde sig til det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.