Hvad får dit barn på i autostolen når det er koldt (overtøj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Autostol.dk

Giraffen skriver:

her er det fleecedragt og elefanthue vi får hurtigt bilen varm så det skal heller ikke være alt for varmt for hende + vi har bilen i indkørslen så hun skal ikke så langt (barnet er 7,5 md)

Nej det kan hurtigt blive for varmt, hvis overtøjet bliver for stort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Jibbe

Toke på knap 4 mdr har en tynd ulddragt på til de korte ture og ved de lange ture har han bare et tæppe over som vi kan tage af når bilen er varm.

Frej har sin jakke (vinterjakke) på ved korte ture og intet, måske et tæppe, ved lange ture.

Sjældent vi starter bilen så den varmer op på forhånd.

Anmeld

30. oktober 2012

Autostol.dk

Jibbe skriver:

Toke på knap 4 mdr har en tynd ulddragt på til de korte ture og ved de lange ture har han bare et tæppe over som vi kan tage af når bilen er varm.

Frej har sin jakke (vinterjakke) på ved korte ture og intet, måske et tæppe, ved lange ture.

Sjældent vi starter bilen så den varmer op på forhånd.

Super - mange tak

Anmeld

30. oktober 2012

Autostol.dk

Mor til Frederic og Freya skriver:

Alm vinter jakke hvor hatten er knappet af og den er blot lukket og ikke lynet, da den så deved er nemmere at åbne lidt op for hende undervejs.

Hadder den sidder ned af hendes ryg og pukler.

Hun har ikke en dyne jakke på da den vil fylde alt for mget og som regl er de så lange i krop, at hun vil side af numse til i autostol...

Farmors hjemmestrik tæppe over ben og/eller sine stonz boots på.

Har altid tænkt meget over hvad de får på i stol og begge børn har hen over sommer'n siddet med aerosleep underlag, for at få luft omkring ryggen.

Dertil bliver begge stole også på varme sol dage overtrukket med et hvidt/lyst stræklagen (barnevogns str)

Vi har også fyr i bil vi tænder på kolde dage, så motor/bil er bare list lun..

Hold da op - der bliver godt nok tænkt over tingene - dejligt at se 

Anmeld

30. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

Autostol.dk skriver:

Hold da op - der bliver godt nok tænkt over tingene - dejligt at se 

tja... men med 'rette' påklædning i autostol, bliver køreturen meget bedre...

Man ved jo selv for træls varmt det er at sætte sig i et varmt sæde.

Anmeld

30. oktober 2012

MissTas

her har Annastacia vinterjakke og hue på hvis vi fx skal ud og handle og sådan.. på lange ture er det fx fleecetrøje, da der er varme på i bilen og hun ellers vil få det for varmt.. når der bliver rigtig koldt udenfor med sne og frost, så får hun nok flyverdragt på til de korte ture og fleece til lange ..

Anmeld

31. oktober 2012

Autostol.dk

tja... men med 'rette' påklædning i autostol, bliver køreturen meget bedre...

Man ved jo selv for træls varmt det er at sætte sig i et varmt sæde.

Enig. Kender det fra mig selv, hvor jeg altid får det alt for varmt og derfor sidder jeg næsten aldrig med jakke i bilen på længere ture.

Anmeld

31. oktober 2012

Mor til Frederic og Freya

Autostol.dk skriver:

Enig. Kender det fra mig selv, hvor jeg altid får det alt for varmt og derfor sidder jeg næsten aldrig med jakke i bilen på længere ture.

Også derfor jeg tit undre mig over hvorfor baby autostole ikke har 'bedre' stof der kan lede varmen væk - istedet for de ofte bliver klamme og klistred i de stole..

De små er jo i forvejen ikke gode til at selv at regulere varmen..

Anmeld

31. oktober 2012

Autostol.dk

Også derfor jeg tit undre mig over hvorfor baby autostole ikke har 'bedre' stof der kan lede varmen væk - istedet for de ofte bliver klamme og klistred i de stole..

De små er jo i forvejen ikke gode til at selv at regulere varmen..

Helt enig, men det er jo fordi producenterne gerne vil tjene lidt ekstra på at sælge "sommerbetræk", som så hjælper med varmen. 

Hvis betrækket i stolen var godt fra starten ville de jo ikke sælge de ekstra ting. Så det må næsten være pga. forretning, indtjening og ekstra indtjening.

Anmeld

31. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg ved ikke lige hva jeg skal stemme.

Men fleece trøje eller vinterjakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.