Hvad får dit barn på i autostolen når det er koldt (overtøj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2013

Muffinmus

Helt sikkert det forkerte
Jeg ved godt der er retningslinjer ang tøj i autostole der siger mindst muligt og så et tæppe.
Men ja, ofte er det altså bar en jakke på pg så ud af døren. Dette gælder alle tre værn i deres stole.
Skal vi på L,nyere ture, dvs + 1 time, så får de ofte en striktrøje eller lign på og så varmen, mé. Er det kortere ture så jakker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Autostol.dk

MariaE skriver:

Helt sikkert det forkerte
Jeg ved godt der er retningslinjer ang tøj i autostole der siger mindst muligt og så et tæppe.
Men ja, ofte er det altså bar en jakke på pg så ud af døren. Dette gælder alle tre værn i deres stole.
Skal vi på L,nyere ture, dvs + 1 time, så får de ofte en striktrøje eller lign på og så varmen, mé. Er det kortere ture så jakker.

Jakker kan sagtens bruges, hvis ikke det er kæmpe dunjakker.

Anmeld

10. oktober 2013

Hjaltesmor

Det kommer an på, om ner den store eller den lille og hvor langt vi skal køre.

Skal vi bare hjem fra børnehaven om eftermiddagen, får den store (4 år) en fleecetrøje på og evt. et tæppe om benene. Her er bilen jo varm fra turen hen til børnehaven.

Den lille  (3 uger) vil jeg give en køredragt + hue på, når vi når dertil.

Skal vi langt når bilen jo alt blive godt varm (vi tænder jo for varmen). Så der får de hhv. et tæppe (den store) og en dyne samt hue (den lille) over sig, så de kan tage det af, når bilen er godt varmet op.

Vi har altid overtøj med i bilen, ligesom vi har tæpper, der bor i bilen, hvis vi skulle får brug for det (fx hvis bilen skal på værksted og vil skal med det offentlige hjem).

Anmeld

12. oktober 2013

Autostol.dk

Hjaltesmor skriver:

Det kommer an på, om ner den store eller den lille og hvor langt vi skal køre.

Skal vi bare hjem fra børnehaven om eftermiddagen, får den store (4 år) en fleecetrøje på og evt. et tæppe om benene. Her er bilen jo varm fra turen hen til børnehaven.

Den lille  (3 uger) vil jeg give en køredragt + hue på, når vi når dertil.

Skal vi langt når bilen jo alt blive godt varm (vi tænder jo for varmen). Så der får de hhv. et tæppe (den store) og en dyne samt hue (den lille) over sig, så de kan tage det af, når bilen er godt varmet op.

Vi har altid overtøj med i bilen, ligesom vi har tæpper, der bor i bilen, hvis vi skulle får brug for det (fx hvis bilen skal på værksted og vil skal med det offentlige hjem).

Super - mange tak for svaret!

Anmeld

12. oktober 2013

AnthonsMor

Autostol.dk skriver:

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig, at høre, hvad du giver dit barn på af overtøj i autostolen her i vinterperioden.

Du må meget gerne skrive, om du tænker over, hvad dit barn har på i autostolen når det koldt.

Om du blot giver dit barn det samme overtøj på, som det løber rundt og leger i eller der er dybere tanker bagved valget.

På forhånd tak og god weekend.

Jeg har stemt andet..

Alt efter vejr har vi en køredragt i fleece og strik og en dunjakke

Anmeld

12. oktober 2013

Aabye

Begge vores har køredragter på når de sidder i autostolen. ALDRIG om jeg ville give mine unger stor tyk flyverdragt eller vinterjakke på i autostolen. For det første så sidder de ikke ordentligt i stolen hvis de har så meget på, for det andet så er sikkerheden ikke lige så stor når de har så meget tøj på i og med at selerne ikke sidder ordentligt og ikke kan spændes ordentligt ind.. For det tredje så får de det MEGA varmt i stolen når de har så meget tøj på.. 

Så vil jeg hellere give dem det mindre tøj på, sørge for at have bilen opvarmet og så give dem f.eks deres flyverdragter/vinterjakker, eller hvad ved jeg, på når vi når destinationen..

Anmeld

23. september 2014

Autostol.dk

Det er ved, at være koldt igen og der er kommet mange nye forældre til siden sidste vinter - så jeg bringer lige denne frem igen..

Gør i samme omgang lige opmærksom på denne test af køreposer  http://www.autostol.dk/test-af-koreposer/ som kan bruges af de helt små i stedet for overtøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.