Indregnes BFY i jeres budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

tarkoflen

Malene76 skriver:

Det var så lidt.  Vi synes det er nemmere på denne måde, så er det tydeligere for os hvad pengene bliver brugt til. Det er også mig der handler mest til Felix, men manden skulle da også have muligheden. Det fungere perfekt for os.

KH Malene

Det er også min tanke

Sætter l alle pengene over på den konto, eller ryger nogle af dem til mad, husholdning og hvad der ellers følger med sådan en lille lækkerbisken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Malene76

tarkoflen skriver:

Det er også min tanke

Sætter l alle pengene over på den konto, eller ryger nogle af dem til mad, husholdning og hvad der ellers følger med sådan en lille lækkerbisken

Alle pengene ryger derover men vi vil også til at sætte nogle af dem på hans opsparing fast hver 3 måned.  Vi hævede madkontoen da bassen kom til med 1000 kr. Det var også nødvendig med bleer og MME, da jeg ikke ammede. Det er smådyrt at have børn og tænk at man alligevel overvejer nr. 2!

KH Malene

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Malene76 skriver:

Alle pengene ryger derover men vi vil også til at sætte nogle af dem på hans opsparing fast hver 3 måned.  Vi hævede madkontoen da bassen kom til med 1000 kr. Det var også nødvendig med bleer og MME, da jeg ikke ammede. Det er smådyrt at have børn og tænk at man alligevel overvejer nr. 2!

KH Malene

Ja det er dyrt! Jeg håber jeg kan amme, ellers står den på den dyre mme for familien er fuld af allergi og andet skrammel

Vi må se hvad vi gør

Men mon ikke lysten til at få nr. 2 er der fordi man ved hvor fantastisk nr. 1 er

Anmeld

26. oktober 2012

Malene76

tarkoflen skriver:

Ja det er dyrt! Jeg håber jeg kan amme, ellers står den på den dyre mme for familien er fuld af allergi og andet skrammel

Vi må se hvad vi gør

Men mon ikke lysten til at få nr. 2 er der fordi man ved hvor fantastisk nr. 1 er

Hvis I er så uheldige at amningen ikke fungerer, så få en recept hos lægen til det dyre MME fra apoteket, så er det stadig dyrt, men dog til at betale sig fra. DET håber jeg dog ikke bliver nødvendig for jer.

Jo bassen er det lækreste man kunne forestille sig og jeg troede jeg kun skulle have 1 meeen nu er jeg vist nemt blevet overtalt til en mere.

KH Malene

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

Malene76 skriver:

Hvis I er så uheldige at amningen ikke fungerer, så få en recept hos lægen til det dyre MME fra apoteket, så er det stadig dyrt, men dog til at betale sig fra. DET håber jeg dog ikke bliver nødvendig for jer.

Jo bassen er det lækreste man kunne forestille sig og jeg troede jeg kun skulle have 1 meeen nu er jeg vist nemt blevet overtalt til en mere.

KH Malene

Jeg håber heller ikke det bliver nødvendigt, min mor kunne sagtens amme, så man har da lov til at håbe at det er arveligt ellers må jeg få recept på det, der er ikke andet for...

Jeg har altid ville have to, men nu må vi se, om vi er så heldige

Anmeld

26. oktober 2012

TeamRocket

De går til luksus og oplevelser. Ville ikke turde regne dem med i de rigtige penge ;-) vi kan jo nemt komme ud for et skift der gør bfy helt bliver fjernet. Og med dks økonomi er det nok ikke helt urealistisk at dette sker før eller siden og så er det sgu sure penge at mangle til huslånet osv:-)

Anmeld

26. oktober 2012

Lise

Ja, de er indregnet i vores budget - sådan er det bare nu.

Vi bliver jo ikke nødt til at gå fra hus og hjem når ydelsen sættes ned, for en af grundene til at det hele er lidt stramt lige nu er jo at vi betaler for to dagsinstitutionspladser. Når ydelsen sættes ned, er de der jo ikke længere. Allerede til foråret går vi fra en vuggestue+børnehave til en børnehave/fritidshjem, og det frigør lidt midler. I år har vi brug for børnepengene i budgettet - og så må vi se med næste år............

Anmeld

26. oktober 2012

baby012

her indgår de, vi bruger jo også "vores" penge på hende, her er alt i en samlet pulje, men de går på opsparring, og ikke måndtlig budget .. 

vi har ikke råd til ikke at medregne dem, da vi er to på su herhjemme. 

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

TeamRocket skriver:

De går til luksus og oplevelser. Ville ikke turde regne dem med i de rigtige penge ;-) vi kan jo nemt komme ud for et skift der gør bfy helt bliver fjernet. Og med dks økonomi er det nok ikke helt urealistisk at dette sker før eller siden og så er det sgu sure penge at mangle til huslånet osv:-)

Jo, det er faktisk meget urealistisk, for hvis den sats blev fjernet helt, så ville man være nødt til at sætte prisen på institutioner ned (eller sænke skatten ekstremt )

Det kan godt være at en familie med gode lønnninger ville klare sig uden BFY og med fuld sats til institutioner men en familie hvor én eller begge er på KH, dagpenge eller SU ville ikke  få råd.

Vi er ét af de lande i verden der betaler allermest for vuggestue/DP, og det er jo også én af grundene til at man får BFY.

Anmeld

26. oktober 2012

Ellie79

MorDk skriver:

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Da jeg læste indgik de i vores budget, efter jeg har fået job går de bare ind på min konto og bliver brugt til alt muligt - de er det der gør livet lidt sjovere og giver ungerne lov til at få lidt mere engang imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.