MorDk skriver:
Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?
Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m
Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...
Hvad gør I?
Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx
Vi har regent dem med i vores budget på den måde, at vi regner ud på årsbasis hvad vi får i børneydelse, deler beløbet med 12 og så går de penge automatisk ind på hendes konto, så de automatisk kommer på hendes opsparing, og det samme skal ske med de penge vi får til lillebror..
De bliver udelukkende brugt på hende, men da vi har en fælles konto hvor alle penge går ind på er vi nød til at regne dem med i vores budget, da der så hver mdr bliver trukket x antal kroner, som bliver sat ind på de forskellige kontier..

At banken så regner dem med i det store hele budget, er en anden snak, men det skal de vidst
Anmeld