Indregnes BFY i jeres budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

FruK

Ja, de indregnes i vores budget.  Det bliver vi hverken mere eller mindre afhængige af dem af.

Vi køber hvad sønnike har brug for, når han mangler det og tænker ikke så meget over, hvornår de "ekstra" penge går ind på kontoen.

Når satsen ændrer sig, så ændrer vores budget sig, lige så vel som hvis andre ting i vores økonomi ændrer sig. Og vi er ikke nødt til at flytte fra hus og hjem af den grund.

Da jeg var alene indregnede jeg dem også i mit budget - af den simple grund, at de ikke kunne undværes.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Malene76

MorDk skriver:

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Felix´s penge går ind på sin egen konto hvor både min mand og jeg har dankort til. Den bruges til diverse udgifter til Felix. Den indgår ikke i vores budget. Det vil vi ikke have at den skal. Det skal være ekstra og gøre godt med. Jeg kunne dog godt forestille mig at hvis der på et tidspunkt er et meget stort overskud, at vi kunne bruge det på en ferie, men ellers går pengene til tøj, legetøj og andre ting til bassen.

KH Malene

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Her er jeg nødt til at indregne dem i mit budget, for jeg får ca. 12.600 i barselsdagpenge og der ryger 12.000 til mit budget hver måned. Så jeg ville være ret f****d hvis jeg ikke medregnede dem

Vil da gerne lige understrege at Mila bestemt ikke mangler noget af den grund, og jeg sætter ind på hendes børneopsparing hver måned.

Anmeld

26. oktober 2012

Happiness

Her er de indregnet i budgettet. Og nej vi kommer ikke til at gå fra hus og hjem når taksten nedsættes  

Lukas mangler absolut INTET. Og mangler han en lille eller stor ting, ja så køber vi den, om det så er januar eller maj, eller d. 1. eller 28. i måneden...  Vi sætter også min. 4000kr på en opsparringskonto hver måned, så vi netop har mulighed for at købe det vi mangler- det er også en del af vores budget.

Og hver måned bliver der også sat penge på hans opsparring. Men det er jo til han bliver 21, og en helt anden sag

Jeg ser ikke BFY som penge til barnet, men et beløb til familien. Tænker at der er en grund til det skiftede fra at hedde børnepenge/check til børnefamilie ydelsen  

Anmeld

26. oktober 2012

FamilenStorm

MorDk skriver:

Hvad gør I?

Vi har regent dem med i vores budget på den måde, at vi regner ud på årsbasis hvad vi får i børneydelse, deler beløbet med 12 og så går de penge automatisk ind på hendes konto, så de automatisk kommer på hendes opsparing, og det samme skal ske med de penge vi får til lillebror..

De bliver udelukkende brugt på hende, men da vi har en fælles konto hvor alle penge går ind på er vi nød til at regne dem med i vores budget, da der så hver mdr bliver trukket x antal kroner, som bliver sat ind på de forskellige kontier..

At banken så regner dem med i det store hele budget, er en anden snak, men det skal de vidst

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

m penge til barnet, men et beløb til familien. Tænker at der er en grund til det skiftede fra at hedde børnepenge/check til børnefamilie ydelsen  

Nemlig 

Der er jo en grund til at enlige får ekstra "børnepenge" - det er jo ikke så barnet kan få ekstra legetøj, men det er jo for at sikre at barnet stadig kan bibeholde den levestandard som det havde da mor og far var sammen 

Anmeld

26. oktober 2012

LilleLene

MorDk skriver:

Hvad gør I?

De regnes ikke med her

Men er usikker på om de kommer til at have indflydelse på hverdagen, når jeg skal studere igen, og så på su

Men vil helst være det foruden, men hvis det skal til for at vi kan leve, så er det det vi må gøre

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Hvad gør I?

Ja, de er med i budgettet. Til gengæld lægger vi hver måned 1700 over på en ROse-konto, som går til netop ting som nyt tøj, sko osv., så samlet set over en årlig basis kommer der faktisk flere penge over på den konto end hvad BFY svarer til årligt.

Anmeld

26. oktober 2012

modesty

De ryger bare ind på kontoen, jeg tænker ikke så meget over om de går til det ene eller det andet. Min dreng får hvad han har brug for uanset om der er penge til det i BFY eller ej, så det er ikke så relevant for mig/os. Om de dækker det ene eller det andet kan jeg ikke se forskellen i, det er jo alligevel bare ét stort regnestykke i sidste ende.

Anmeld

26. oktober 2012

AnnaK89

Happiness skriver:

Her er de indregnet i budgettet. Og nej vi kommer ikke til at gå fra hus og hjem når taksten nedsættes  

Lukas mangler absolut INTET. Og mangler han en lille eller stor ting, ja så køber vi den, om det så er januar eller maj, eller d. 1. eller 28. i måneden...  Vi sætter også min. 4000kr på en opsparringskonto hver måned, så vi netop har mulighed for at købe det vi mangler- det er også en del af vores budget.

Og hver måned bliver der også sat penge på hans opsparring. Men det er jo til han bliver 21, og en helt anden sag

Jeg ser ikke BFY som penge til barnet, men et beløb til familien. Tænker at der er en grund til det skiftede fra at hedde børnepenge/check til børnefamilie ydelsen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.