Indregnes BFY i jeres budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

tarkoflen

Malene76 skriver:

Felix´s penge går ind på sin egen konto hvor både min mand og jeg har dankort til. Den bruges til diverse udgifter til Felix. Den indgår ikke i vores budget. Det vil vi ikke have at den skal. Det skal være ekstra og gøre godt med. Jeg kunne dog godt forestille mig at hvis der på et tidspunkt er et meget stort overskud, at vi kunne bruge det på en ferie, men ellers går pengene til tøj, legetøj og andre ting til bassen.

KH Malene

Det var en smart måde at gøre det på, jeg har tænkt rigtig meget iver hvordan det ville være smart at gøre det, når det bliver vores baby kommer, for det bliver jo mig, der kommer til at købe langt det meste tøj og sager til baby

Tak for inspiration

Til TS så tænker jeg ikke at det skal regnes ind i budgettet, læste lige en artikel et eller andet sted med, at det kunne være "farligt" at indregne dem i budgettet, netop fordi man ikke ved om der bliver ændret på det... Men på en eller anden måde, vil det jo blive indregnet i og med de vil blive brugt på tøj og større ting til barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

banana3

MorDk skriver:

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Hvad er BFY ? går lidt ud fra det måske er børnepenge, men skulle lige være sikker 

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

Frøken J. skriver:

Ja, de er med i budgettet. Til gengæld lægger vi hver måned 1700 over på en ROse-konto, som går til netop ting som nyt tøj, sko osv., så samlet set over en årlig basis kommer der faktisk flere penge over på den konto end hvad BFY svarer til årligt.

Puha, ja, jeg bruger alt i alt også flere penge på Mila end BFY svarer til på et år...og det til trods for at jeg får forhøjet sats.

Forkælede børn 

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

banana3 skriver:

Hvad er BFY ? går lidt ud fra det måske er børnepenge, men skulle lige være sikker 

BFY = Børnefamilieydelse = Børnepenge

Anmeld

26. oktober 2012

_-Kathrine-_

Nej, ikke pt... Men når lillebror skal i vuggestue om et år, så bliver nogle af dem kørt over på budgetkontoen...
Men derfor bliver vi altså ikke nødt til at gå fra hus og hjem, det er bare vildt dyrt at have 2 børn i vuggestue....!!
Og vores børn kommer bestemt heller ikke til at mangle noget af den grund!!

Anmeld

26. oktober 2012

Frøken J.

Wimmie skriver:

Puha, ja, jeg bruger alt i alt også flere penge på Mila end BFY svarer til på et år...og det til trods for at jeg får forhøjet sats.

Forkælede børn 

Fuldstændig! Men jeg vil dog også lige tilføje, at den konto også bruges til bleer, vådservietter, MME og den slags Men jeg synes ikke det er tosset at indregne dem i budgettet. Børn koster jo ikke kun penge på tøj og legetøj, men indgår også i det daglige budget, i form af mad for eksempel, når nu de ikke får flaske og bryst længere. Så må man jo justere udgifterne, når satsen nedsættes. Eksempelvis en anelse mindre i lommepenge og fællesopsparing

Anmeld

26. oktober 2012

wamse

jeg bruger de fleste til regninger. De som er til overs bliver der handlet mad ind for, købt noget til os alle 3, eller vi laver et eller andet sammen, som fx i fredags var vi i biografen og se den nye klokkeblomst

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

Vi bruger ikke KUN BFY på vores børn ... bruger dem også på familieture, ting vi lige mangler til familien osv. MEN vi indregner dem ikke i budgettet. For det gør det nemmere når satsen sættes ned...

Anmeld

26. oktober 2012

quindelist

Her ryger de bare ind på kontoen og bliver brugt til alt og ingenting. Forstået på den måde at de ikke bliver øremærket til Sigrid, hun får hvad hun har brug for, når hun har brug for det, -stort som småt, og ikke afhængigt af hvornår der kommer BFY

Anmeld

26. oktober 2012

_-Kathrine-_

Wimmie skriver:

Forkælede børn 

Det gør jeg også der er BFY bare et lille tillæg
Utroligt som man kan tilsidesætte sit eget behov for de små guldklumper!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.