Med en på SU i husstanden har vi ikke råd til at lade være, de indgår i den samlede pulje, der skal få hverdagen til at løbe rundt uden at jeg skal have for mange ekstravagter og være endnu mere væk fra familien. Vi ville kunne overleve uden, men er super taknemmelig for at de er der.
Undrer mig tit over den der med at BFY endelig ikke må indgå i budgettet. Som om at man skal skamme sig over at have god brug for de penge. Der må endelig ikke være noget der afhænger af det. Hvorfor 'må' de ikke det? Det er en fast ydelse, som de ikke sådan lige laver om uden varsel. Jeg regner da også med at kæresten får SU hver måned. Og at min løn går ind hver måned. Laver de om på ydelsen, må man jo lave om på sit budget, så er den ikke længere. Men synes ikke det er noget at skamme sig over. Og hvis så mange tilsyneladende slet ikke har brug for dem for at få det til at løbe fornuftigt rundt, så burde det måske laves om til en ydelse, der udbetales efter behov og ikke efter ret?? Nå, det var lige en undren her fra morgenstunden
Anmeld