Indregnes BFY i jeres budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Masig

MorDk skriver:

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Her indgår de i vores budget, men alt hvad vi køber til vores søn er jo også en del af budgettet og derfor går det lige op...

Om de bliver sat ind på en bestemt konto og der bliver trukket fra den når vi handler ind til ham eller om de går ind på vores konto og vi handler fra den og dermed er en del af budgettet er for mig at se det samme... Vi tænker ikke over om de penge vi bruger er fra BFY eller fra vores løn/barselsdagpenge... Vi køber hvad der er brug for til ham, når der er brug for det, vi sætter penge ind til børneopsparing, og han mangler bestemt ikke noget, og vil heller ikke komme til det...

Og som andre siger, så kommer vi ikke til at gå fra hus og hjem... Når beløbet bliver ændret, bliver budgettet også ændret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

banana3

MorDk skriver:

BFY = Børnefamilieydelse = Børnepenge

åååårrrrh, det var lige præcis det ord jeg ikke kunne finde 

Tusind tak 

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

_-Kathrine-_ skriver:

Det gør jeg også der er BFY bare et lille tillæg
Utroligt som man kan tilsidesætte sit eget behov for de små guldklumper!!

Ja, det er helt vildt 

Det er i hvert fald sjældent jeg får nyt i forhold til baby, hehe

Anmeld

26. oktober 2012

_-Kathrine-_

Wimmie skriver:

Ja, det er helt vildt 

Det er i hvert fald sjældent jeg får nyt i forhold til baby, hehe

Puha også her og jeg trænger endda helt vildt til nyt tøj

Anmeld

26. oktober 2012

Tvillingemor80

Vi sætter 6.000 til side til VS-betaling (det dækker det meste) og de resterende 4.000 går til det vi lige står og mangler som familie. - sidste gang var det en smut tur til Berlin, i januar bliver det Januarshopping !

Anmeld

26. oktober 2012

klmf

Med en på SU i husstanden har vi ikke råd til at lade være, de indgår i den samlede pulje, der skal få hverdagen til at løbe rundt uden at jeg skal have for mange ekstravagter og være endnu mere væk fra familien. Vi ville kunne overleve uden, men er super taknemmelig for at de er der.

Undrer mig tit over den der med at BFY endelig ikke må indgå i budgettet. Som om at man skal skamme sig over at have god brug for de penge. Der må endelig ikke være noget der afhænger af det.  Hvorfor 'må' de ikke det? Det er en fast ydelse, som de ikke sådan lige laver om uden varsel. Jeg regner da også med at kæresten får SU hver måned. Og at min løn går ind hver måned. Laver de om på ydelsen, må man jo lave om på sit budget, så er den ikke længere. Men synes ikke det er noget at skamme sig over. Og hvis så mange tilsyneladende slet ikke har brug for dem for at få det til at løbe fornuftigt rundt, så burde det måske laves om til en ydelse, der udbetales efter behov og ikke efter ret?? Nå, det var lige en undren her fra morgenstunden

Anmeld

26. oktober 2012

Wimmie

lotchen skriver:

Med en på SU i husstanden har vi ikke råd til at lade være, de indgår i den samlede pulje, der skal få hverdagen til at løbe rundt uden at jeg skal have for mange ekstravagter og være endnu mere væk fra familien. Vi ville kunne overleve uden, men er super taknemmelig for at de er der.

Undrer mig tit over den der med at BFY endelig ikke må indgå i budgettet. Som om at man skal skamme sig over at have god brug for de penge. Der må endelig ikke være noget der afhænger af det.  Hvorfor 'må' de ikke det? Det er en fast ydelse, som de ikke sådan lige laver om uden varsel. Jeg regner da også med at kæresten får SU hver måned. Og at min løn går ind hver måned. Laver de om på ydelsen, må man jo lave om på sit budget, så er den ikke længere. Men synes ikke det er noget at skamme sig over. Og hvis så mange tilsyneladende slet ikke har brug for dem for at få det til at løbe fornuftigt rundt, så burde det måske laves om til en ydelse, der udbetales efter behov og ikke efter ret?? Nå, det var lige en undren her fra morgenstunden

Helt enig 

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

_-Kathrine-_ skriver:

Puha også her og jeg trænger endda helt vildt til nyt tøj

Også mig ... men ungerne kommer sjovt nok i første række hver gang!

Anmeld

26. oktober 2012

Leneur

De går ikke ind i budgettet i den forstand men de indgår i nogle ting. Bla. ferie og lommepenge dertil og til julegaver, så jeg ikke skal trække de penge ud af et i forvejen stramt budget. Silje mangler ingenting og hun får efter behov + der også går lidt ind på hendes opsparing hver gang de kommer og til konfirmation, så det ikke er de store penge jeg skal finde til den tid.

Anmeld

26. oktober 2012

Malene76

tarkoflen skriver:

Det var en smart måde at gøre det på, jeg har tænkt rigtig meget iver hvordan det ville være smart at gøre det, når det bliver vores baby kommer, for det bliver jo mig, der kommer til at købe langt det meste tøj og sager til baby

Tak for inspiration

Til TS så tænker jeg ikke at det skal regnes ind i budgettet, læste lige en artikel et eller andet sted med, at det kunne være "farligt" at indregne dem i budgettet, netop fordi man ikke ved om der bliver ændret på det... Men på en eller anden måde, vil det jo blive indregnet i og med de vil blive brugt på tøj og større ting til barnet...

Det var så lidt.  Vi synes det er nemmere på denne måde, så er det tydeligere for os hvad pengene bliver brugt til. Det er også mig der handler mest til Felix, men manden skulle da også have muligheden. Det fungere perfekt for os.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.