Indregnes BFY i jeres budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Hos os går de ind på min konto og så videre til budget-kontoen (fælleskonto) - de går til tøj, oplevelser/ture og legetøj.. For de mdr. vi ikke får børnepenge, der bruger vi stadig penge på Laura.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

132319

Nej men de er ofte brugt på forhånd i form af lån eller regninger -Satser på at det er slut med det ved årsskiftet, er sååå træt af at jeg ikke kan nyde dem når de kommer.

Anmeld

26. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Her har de egentlig aldrig ikke været en del af budgettet, men da vi købte hus, var de en del af det budget, som banken lagde.

Men igen har vi ikke sat os dyere, end at de ikke har den store betydning. Forstået på den måde at vi har et rådighedsbeløb på 17.000 efter alle regninger er betalt. Så jeg køber det vi og ungerne skal bruge, når vi har behov for det - jeg er sjældent opmærksom på hvornår det egentlig er de kommer

/ Taco78 

Anmeld

26. oktober 2012

Hvem?

Jeg har flere gange støt på at folk indregner BFY i deres budget. Altså så regninger mm. kan betales? Så man kan lappe "huller" osv?

Herhjemme er de IKKE indregnet i budgettet. Det er penge der kommer så vi kan bruge dem til ungerne osv. Tøj, legetøj, gaver, ture m.m

Jeg ville slet ikke turde indregne dem i budgettet og være afhængig af de skal komme... Hvad når ungerne bliver ældre og ydelsen nedsættes x antal kr? Hvad så? Jeg ville nødig skulle flytte fra mit hjem... eller være nødsaget til at undværre andet grundet at BFY nedsættes...

Hvad gør I?

Indregnes de 100% i jeres budget i lægger eller er det ekstra penge hver 3. måned til xxxx

Nej, her går de udelukkende til drengenes opsparingskontoer, så de har en del penge, når de blir 18

(Så her "mærker" vi ikke vi får dem - men skal heller ikke tænke på opsparinger til drengene )

Anmeld

26. oktober 2012

LR85

Tulle28 skriver:

De er ikke indregnet i vores budget og bliver sat ind på en opsparing. Så snupper vi derfra til de større udskrivninger til flyverdragt, vinterstøvler osv.

det samme.

de bliver brugt til vinterstøvler og lign større ting

Anmeld

26. oktober 2012

Ryberg

De ryger direkte ind på budget kontoen hver gang de kommer...

så 100% herfra..

Men Lasse mangler overhovedet heller ingenting, han får det han skal have

Anmeld

26. oktober 2012

Lullaby

Sidste år blev de brugt til ferie. Et helt år blev de lagt til side så vi kunne tage til Tyrkiet i en uge, bare os 4.  Fra nu af og så til januar 2013 skal de også lægges til side til hjælp til når manden går på barsel og vi mister 7000 om mdr.

Når vi så når 2013 så kommer de til at være tilskud til forskellige ting. Ture, ferier og andet.

Anmeld

26. oktober 2012

Annette A

Her har de altid været en del af budgettet fordi vi i mange år har været studerende. Selvfølgelig får børnene løbende det de skal bruge, men pengene i sig selv indgår altid i vores budget for at økonomien som helhed kan løbe rundt. På et tidspunkt når vi har fast arbejde bliver der måske nok mulighed for at bruge dem langt mere målrettet til børnene. Tror aldrig jeg har tænkt på at det skulle være anderledes, da det også var sådan, da jeg var barn at de bare indgik i budgettet. Så vi går ikke og venter dem for at vi så an købe noget til børnene. Det gør vi når det er nødvendigt og når pengene så går ind supplerer de bare økonmien op hvis man kan sige det sådan..

Anmeld

26. oktober 2012

Nadia&Daniel

KittyGirl skriver:

De ryger direkte ind på budget kontoen hver gang de kommer...

så 100% herfra..

Men Lasse mangler overhovedet heller ingenting, han får det han skal have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.