Vækker vuggestuen jeres børn fra lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

L&V

AnneL skriver:

Ja, jeg spørger fordi det gør de åbenbart i min søns vuggestue ind imellem. De er 4 pædagoger på stuen, i går havde en fri, en havde fri kl 12 og en kl 15. De vækkede derfor de sidste børn kl 14.00 for at kunne nå at få dem igennem "eftermiddags møllen" inden kl 15.
Er det virkelig okay at gøre sådan?
Er selv lidt forarvet. Børnene har da brug for deres søvn. Så må de vel få hjælp fra de andre stuer hvis de ikke selv kan magte opgaverne tænker jeg.

Nu går min datter godt nok i dagpleje men NEJ det gør hun ikke og var blevet tosset hvis hun gjorde.. Og det er absolut heller ikke noget vi praktisere på mit arbejde(vg og bhv). Hvis deres arbejdsplan er lavet sådan så syntes jeg de sku revurdere deres timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

AnneL

Månsson skriver:

Nu går min datter godt nok i dagpleje men NEJ det gør hun ikke og var blevet tosset hvis hun gjorde.. Og det er absolut heller ikke noget vi praktisere på mit arbejde(vg og bhv). Hvis deres arbejdsplan er lavet sådan så syntes jeg de sku revurdere deres timer

Tak for dit svar. Det er godt også at høre fagfolks mening om emnet

Anmeld

24. oktober 2012

TNBC

AnneL skriver:

JJaJalJale

Hvad gjorde pædagogen så når hun skulle hente børn der var vågnet? Hun kan jo ikke lade de resterende børn være uden opsyn på stuen

Jamen de var alle vågne da der var frugt, så de legede jo eller fulgte efter hende. Og de sov i et ude rum, hvor døren var lige ind til legerummet. Så de var jo ikke uden opsyn i flere minutter... Og så tog hun overtøjet af inde på stuen. Og når hun skiftede legede de jo også bare.

Anmeld

24. oktober 2012

Gardenia

AnneL skriver:

Ja, jeg spørger fordi det gør de åbenbart i min søns vuggestue ind imellem. De er 4 pædagoger på stuen, i går havde en fri, en havde fri kl 12 og en kl 15. De vækkede derfor de sidste børn kl 14.00 for at kunne nå at få dem igennem "eftermiddags møllen" inden kl 15.
Er selv lidt forarvet. Børnene har da brug for deres søvn. Så må de vel få hjælp fra de andre stuer hvis de ikke selv kan magte opgaverne tænker jeg.

Egentligt er det ikke en snak jeg har haft med vores dp'er men jeg er rimeligt sikker på de bliver nusset op omkring en 14.30 tiden..
Så er de samlet til eftermiddagsboller og farvelknus når de så småt hentes en efter en.

Men sådan generelt ville jeg ikke se det store problem i det, jeg er fuldt tryg ved min dp'ers vurdering, dømmekraft og evner som børnepasser...

Anmeld

24. oktober 2012

AndreasMor84

NEJ det gør de ikke og hvis de gjorde ville jeg blive rasende.. børn har BRUG for søvn især når de går i vuggestue. Jeg går også altid hjem igen, hvis jeg fx henter min søn kl. 15 og han stadig sover (vi bor 2 min fra vugg.) og så henter jeg ham senere hvilket er helt fint med vuggestuen. Synes IKKE det er ok at man vækker børn

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

AnneL skriver:

Min datter sov 3 timer til middag, da hun startede i dagpleje og nu er hun 3 år og sover 2 timer til middag, så jeg er glad for, at Laura ikke bliver vækket i DP

Anmeld

24. oktober 2012

TNBC

Månsson skriver:

Nu hvor du arbejder vs/bh vil jeg gerne spørge dig om noget omkring krysning af pædagoger.
Dn lille dreng i vuggestue vil gerne ind før de andre, en pædagog(der er i børnehaven(praktik) går ind med ham, men får så af vide at det kun er en fra vs der må gå ind med ham) skal siges at der bliver arbejdet på kryds og tværs mellem de to stuer, fordi der var så få pædagoger.
Er det virkelig rigtigt at man ikke må gå ind med et barn, fordi man ikke høre til den stue?

Anmeld

24. oktober 2012

Heidimed lea

Det ville j.eg ikke finde mig i.  mine børn er aldrig blevet vækket og skal heller ikke  jeg tror på at børn har det bedst når de får det søvn de har brug for

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Yurie skriver:

Jamen de var alle vågne da der var frugt, så de legede jo eller fulgte efter hende. Og de sov i et ude rum, hvor døren var lige ind til legerummet. Så de var jo ikke uden opsyn i flere minutter... Og så tog hun overtøjet af inde på stuen. Og når hun skiftede legede de jo også bare.

Her ligge sovesalen et stykke vej fra vuggestuen, så hun kan ikke have et øje på børnene imens. Derfor er jeres løsning ikke en mulighed for vores pædagoger.

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Gardenia skriver:

Egentligt er det ikke en snak jeg har haft med vores dp'er men jeg er rimeligt sikker på de bliver nusset op omkring en 14.30 tiden..
Så er de samlet til eftermiddagsboller og farvelknus når de så småt hentes en efter en.

Men sådan generelt ville jeg ikke se det store problem i det, jeg er fuldt tryg ved min dp'ers vurdering, dømmekraft og evner som børnepasser...

Der kan man se, det var ikke alle der var enige men vi er jo også så forskellige.
Men det er dejligt, at du har det godt med DPs måde at gøre det på.
Jeg er i det store hele også rigtig!! tilfreds med vores institution, men dette er en ting jeg, som jeg personligt ikke syntes er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.