Yurie skriver:
Nu hvor du arbejder vs/bh vil jeg gerne spørge dig om noget omkring krysning af pædagoger.
Dn lille dreng i vuggestue vil gerne ind før de andre, en pædagog(der er i børnehaven(praktik) går ind med ham, men får så af vide at det kun er en fra vs der må gå ind med ham) skal siges at der bliver arbejdet på kryds og tværs mellem de to stuer, fordi der var så få pædagoger.
Er det virkelig rigtigt at man ikke må gå ind med et barn, fordi man ikke høre til den stue?
Det er super svært for mig og gå ind i og sige hvorfor de har handlet sådan i den pågældende situation men er da villig til at komme med nogle bud.. Vi handler jo forskelligt fra institution til institution grundet normering, værdi grundlag, sygdom og personalepolitik. Men her kommer et par bud..
Det første jeg tænker er du skriver at det er en praktikant der vil gå ind. Alt efter hvor h*n har været i uddannelsen har betydning for om man må bære ansvar over for børnene og dvs. at man ik må være alene med børnene..
Hvis h*n var længere henne i uddannelsen ku det være h*n blev brugt som alm. personale og derfor ik kun kunne gå ind med et barn da der så ville være for mange til det tilbageværende personale der sku være ude..
Det kan os være at man havde den politik at man ikke går ind før end det realt er nødvendigt, tænker her at nogle børn bare ik gider være ude men det er en del af institutions livet

Sidst men ikke mindst kan det ha noget med tilknytning at gøre et vg barn har ofte større behov for faste voksne og hv

is det ikke kender den studerende kan det gi grundlag for større forvirring.. Håber du kan bruge det og forstod hvor jeg vil hen med det
Anmeld