Vækker vuggestuen jeres børn fra lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

AnneL

AndreasMor84 skriver:

NEJ det gør de ikke og hvis de gjorde ville jeg blive rasende.. børn har BRUG for søvn især når de går i vuggestue. Jeg går også altid hjem igen, hvis jeg fx henter min søn kl. 15 og han stadig sover (vi bor 2 min fra vugg.) og så henter jeg ham senere hvilket er helt fint med vuggestuen. Synes IKKE det er ok at man vækker børn

Jeg er meget enig med dig! Vi bor også selv kun en spytklat fra vuggestuen, og har altid ladet ham sove færdig, hvis jeg er kommet mens han har sovet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

AnneL

Baagøe skriver:

Min datter sov 3 timer til middag, da hun startede i dagpleje og nu er hun 3 år og sover 2 timer til middag, så jeg er glad for, at Laura ikke bliver vækket i DP

Hvor skønt!

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Heidimed lea skriver:

Det ville j.eg ikke finde mig i.  mine børn er aldrig blevet vækket og skal heller ikke  jeg tror på at børn har det bedst når de får det søvn de har brug for

Anmeld

24. oktober 2012

TNBC

AnneL skriver:

Her ligge sovesalen et stykke vej fra vuggestuen, så hun kan ikke have et øje på børnene imens. Derfor er jeres løsning ikke en mulighed for vores pædagoger.

Ja så er det et problem. Så må de enten ansætte flere eller lave om så det er bedre for alle. Det er jeres børn, så i har det sidste ord. Pædagoger skal lytte til forældrene og respektere deres ønsker

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

AnneL skriver:

Hvor skønt!

Lige præcis

Anmeld

24. oktober 2012

L&V

Yurie skriver:

Nu hvor du arbejder vs/bh vil jeg gerne spørge dig om noget omkring krysning af pædagoger.
Dn lille dreng i vuggestue vil gerne ind før de andre, en pædagog(der er i børnehaven(praktik) går ind med ham, men får så af vide at det kun er en fra vs der må gå ind med ham) skal siges at der bliver arbejdet på kryds og tværs mellem de to stuer, fordi der var så få pædagoger.
Er det virkelig rigtigt at man ikke må gå ind med et barn, fordi man ikke høre til den stue?

Det er super svært for mig og gå ind i og sige hvorfor de har handlet sådan i den pågældende situation men er da villig til at komme med nogle bud.. Vi handler jo forskelligt fra institution til institution grundet normering, værdi grundlag, sygdom og personalepolitik. Men her kommer et par bud..

Det første jeg tænker er du skriver at det er en praktikant der vil gå ind. Alt efter hvor h*n har været i uddannelsen har betydning for om man må bære ansvar over for børnene og dvs. at man ik må være alene med børnene..

Hvis h*n var længere henne i uddannelsen ku det være h*n blev brugt som alm. personale og derfor ik kun kunne gå ind med et barn da der så ville være for mange til det tilbageværende personale der sku være ude..

Det kan os være at man havde den politik at man ikke går ind før end det realt er nødvendigt, tænker her at nogle børn bare ik gider være ude men det er en del af institutions livet

Sidst men ikke mindst kan det ha noget med tilknytning at gøre et vg barn har ofte større behov for faste voksne og hvis det ikke kender den studerende kan det gi grundlag for større forvirring.. Håber du kan bruge det og forstod hvor jeg vil hen med det

Anmeld

24. oktober 2012

L&V

AnneL skriver:

Tak for dit svar. Det er godt også at høre fagfolks mening om emnet

Så lidt men gud hvor er vi bare forskellige i praksis

Anmeld

24. oktober 2012

TNBC

Månsson skriver:

D

Det er super svært for mig og gå ind i og sige hvorfor de har handlet sådan i den pågældende situation men er da villig til at komme med nogle bud.. Vi handler jo forskelligt fra institution til institution grundet normering, værdi grundlag, sygdom og personalepolitik. Men her kommer et par bud..

Det første jeg tænker er du skriver at det er en praktikant der vil gå ind. Alt efter hvor h*n har været i uddannelsen har betydning for om man må bære ansvar over for børnene og dvs. at man ik må være alene med børnene..

Hvis h*n var længere henne i uddannelsen ku det være h*n blev brugt som alm. personale og derfor ik kun kunne gå ind med et barn da der så ville være for mange til det tilbageværende personale der sku være ude..

Det kan os være at man havde den politik at man ikke går ind før end det realt er nødvendigt, tænker her at nogle børn bare ik gider være ude men det er en del af institutions livet

Sidst men ikke mindst kan det ha noget med tilknytning at gøre et vg barn har ofte større behov for faste voksne og hvis det ikke kender den studerende kan det gi grundlag for større forvirring.. Håber du kan bruge det og forstod hvor jeg vil hen med det

Det var virksomheds praktik, og havde flere gange ansvaret for mere eller mindre 20 2-3årige. Han havde været ude længe og kendte godt personen.
Men ja jeg kan godt se hvad du mener.
Men synes bare det var lidt mærkeligt, det var jo kun lidt før de andre og var tit alene på legepladsen med flere børn også fra vs

Anmeld

24. oktober 2012

L&V

Yurie skriver:

Det var virksomheds praktik, og havde flere gange ansvaret for mere eller mindre 20 2-3årige. Han havde været ude længe og kendte godt personen.
Men ja jeg kan godt se hvad du mener.
Men synes bare det var lidt mærkeligt, det var jo kun lidt før de andre og var tit alene på legepladsen med flere børn også fra vs

Ja okay det virker lidt underligt så.. Men syntes nu det er værre man lader en i virksomhedspraktik være alene med børnene Hvis det er dit barn så ville jeg høre hvordan det ku være de handlede sådan, måske der er en logisk forklaring

Anmeld

24. oktober 2012

Maja_4000

Nej , det gør de ikke .. Og de vil heller ikke .. Måske når de bliver større og skal til at droppe middagsluren .. Men de vil helst være fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.