Vækker vuggestuen jeres børn fra lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

AnneL

Storms-Mor skriver:

her får vores søn lov til at sove til han vågner - med mindre vi har sagt andet

har du snakket med dem om det ?

Jeg har talt kort med dem da jeg afleverede.
De mener ikke de kan gøre det anderledes, og at vi må gå til ledelsen. Det er selvfølgelig ikke hver dag det sker, men i dag og i går er de fx kun en pædagog fra kl 15 til luk. Så de har ikke tid til at børnene sover længere end til kl 14

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

AnneL

isabellasmor skriver:

Det er rigtig usundt for (små) børn/babyer at blive vækket . Så jeg ville da bestemt blive gal hvis der var mig der stod i situationen. 

Dejligt at jeg ikke er den eneste med dette synspunkt.

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

modesty skriver:

Nej, de sover til de vågner. De er to pædagoger på stuen der ved kl. 14-15-agtigt når børnene vågner.

De er som regel også 2 pædagoger efter kl 15, men åbenbart ikke altid, og så har de ikke tid til at børnene skal vågne af sig selv

Anmeld

24. oktober 2012

isabellasmor

AnneL skriver:

Dejligt at jeg ikke er den eneste med dette synspunkt.

Synes du skal gå videre med det i hvert fald  

Anmeld

24. oktober 2012

TNBC

AnneL skriver:

JJw

De er som regel også 2 pædagoger efter kl 15, men åbenbart ikke altid, og så har de ikke tid til at børnene skal vågne af sig selv

Jeg var i praktik i en vs/bh hvor der tit kun var en pædagog(vs) fra kl. 15 og der blev børnene ikke vækket og hun kunne endda skifte og sørge for frugt til dem.

Anmeld

24. oktober 2012

Frk. Himmelblå

AnneL skriver:

Ja, jeg spørger fordi det gør de åbenbart i min søns vuggestue ind imellem. De er 4 pædagoger på stuen, i går havde en fri, en havde fri kl 12 og en kl 15. De vækkede derfor de sidste børn kl 14.00 for at kunne nå at få dem igennem "eftermiddags møllen" inden kl 15.
Er det virkelig okay at gøre sådan?
Er selv lidt forarvet. Børnene har da brug for deres søvn. Så må de vel få hjælp fra de andre stuer hvis de ikke selv kan magte opgaverne tænker jeg.

Hmm, jeg synes ikke, det er ok.

Det er ikke at leve op til kerneydelsen. 

Det kan der selvfølgelig være mange gode grunde til, men faktum er, at det burde handle om børnenes tarv. Ikke om ansattes skemaer.

til ringe normeringer

til de pædagoger der formår at udvise stort overskud alligevel.

Anmeld

24. oktober 2012

Moar2011

Jeg har talt kort med dem da jeg afleverede.
De mener ikke de kan gøre det anderledes, og at vi må gå til ledelsen. Det er selvfølgelig ikke hver dag det sker, men i dag og i går er de fx kun en pædagog fra kl 15 til luk. Så de har ikke tid til at børnene sover længere end til kl 14

1 pædagog. det var sku ikke meget  - ved os kan der også ske at der kun er en (sker sjældent) men så slår de sig sammen med en stue mere, så der altid er mindst 2 pædagoger , selvfølgelig and på hvor mange børn der er, nogen gange er de os bare en pædagog og så læser hun for børnene

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Yurie skriver:

Jeg var i praktik i en vs/bh hvor der tit kun var en pædagog(vs) fra kl. 15 og der blev børnene ikke vækket og hun kunne endda skifte og sørge for frugt til dem.

Hvad gjorde pædagogen så når hun skulle hente børn der var vågnet? Hun kan jo ikke lade de resterende børn være uden opsyn på stuen

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Storms-Mor skriver:

1 pædagog. det var sku ikke meget  - ved os kan der også ske at der kun er en (sker sjældent) men så slår de sig sammen med en stue mere, så der altid er mindst 2 pædagoger , selvfølgelig and på hvor mange børn der er, nogen gange er de os bare en pædagog og så læser hun for børnene

Det er heller ikke normalt, at der kun er 1 pædagog tilbage kl 15, men der er en der har fri. Institutionen har åbent fra 06.00 til 17.15, dvs de har jo forskudte arbejdstider. I disse dage er der en der har fri, en der har fri kl 12 og en der har fri kl 15. Det efterlader den fjerde pædagog alene med børnene fra kl 15.

Når der ikke er mange børn tilbage, slår de som regel også hele institutionen sammen, men det plejer først at være efter kl 16.

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Frk. Himmelblå skriver:

Hmm, jeg synes ikke, det er ok.

Det er ikke at leve op til kerneydelsen. 

Det kan der selvfølgelig være mange gode grunde til, men faktum er, at det burde handle om børnenes tarv. Ikke om ansattes skemaer.

til ringe normeringer

til de pædagoger der formår at udvise stort overskud alligevel.

Jeg er helt enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.