Vækker vuggestuen jeres børn fra lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

L&V

Yurie skriver:

Okay fortæller dig en lille historie og så vil jeg gerne høre om det er okay i dine øjne.
En 3årig dreng starter i børnehave, og ja han skal have en rolig start, så pædagogen vælger at sætte sig på gulvet med ham. De har lige været ude og alle børnene skal have tøj af og på toilettet, men hun bliver siddende og praktikanten løber rundt og prøver at få styr på det hele, mens hun bare får dem til at sætte sig ned og læse i en bog.

Som udgangspunkt syntes jeg ikke praktikanter skal ha ansvar som sådan alt efter ansættelses form. Men for at få dem af tøjet og på toilet mens en anden er på stuen og sørger for et barn og at alle kommer ned og sidde ser jeg ikke umiddelbart et problem i men der ligge jo meget mere i det. så hvis jeg havde været i situationen tænkte jeg måske anderledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

AnneL

Muhmi skriver:

Ej!! Det er da ikke dit barns problem at de er underbemandede.. Synes ikke det er ok at vække et barn fordi man skal have dem igennem "rutinerne"... Kraftstejleme ligesom på et ældrecenter altså... Nu må det stoppe... Det kan ikke siges for lidt at man skal ansætte mere personale i det offentlige, det er for dårligt det der...

Tak for din opbakning! Jeg fik bare så ondt af den lille dreng der bare var SÅ træt at han vrælede over det mindste, og så var det endda hans fødselsdag

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

AnneL skriver:

Tak for din opbakning! Jeg fik bare så ondt af den lille dreng der bare var SÅ træt at han vrælede over det mindste, og så var det endda hans fødselsdag

Orv havde vist misforstået noget, troede det var dit barn... MEN det gør det selvfølgelig ikke mindre forkert i mine øjne at det ikke var..

Ej men det er simpelthen bare ikke i orden... Der skal være tid og plads til at de kan sove til de vågner!

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

Muhmi skriver:

Orv havde vist misforstået noget, troede det var dit barn... MEN det gør det selvfølgelig ikke mindre forkert i mine øjne at det ikke var..

Ej men det er simpelthen bare ikke i orden... Der skal være tid og plads til at de kan sove til de vågner!

Du har ikke misforstået det er min søn jeg omtaler

Anmeld

24. oktober 2012

foto på lærred

AnneL skriver:

Ja, jeg spørger fordi det gør de åbenbart i min søns vuggestue ind imellem. De er 4 pædagoger på stuen, i går havde en fri, en havde fri kl 12 og en kl 15. De vækkede derfor de sidste børn kl 14.00 for at kunne nå at få dem igennem "eftermiddags møllen" inden kl 15.
Er det virkelig okay at gøre sådan?
Er selv lidt forarvet. Børnene har da brug for deres søvn. Så må de vel få hjælp fra de andre stuer hvis de ikke selv kan magte opgaverne tænker jeg.

Her vækker de aldrig børnene, med mindre forældrene beder om det. Min store og den lille går i forskellige institutioner (pga pladsmangel) I den ene der vækker de af princip aldrig et barn under to år, heller ikke hvis forældrene beder om det (måske hvis der er en speciel anledning eller lign) Så jeg tror ikke det er kytume og vækker børn tidligt. Hvis det er noget der er normalt hos jer, så synes jeg, at du skal gå til forældrerådet eller ledelsen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Anmeld

24. oktober 2012

Muhmi

AnneL skriver:

Du har ikke misforstået det er min søn jeg omtaler

Okay... MEGA æv altså

Anmeld

24. oktober 2012

AnneL

foto på lærred skriver:

Her vækker de aldrig børnene, med mindre forældrene beder om det. Min store og den lille går i forskellige institutioner (pga pladsmangel) I den ene der vækker de af princip aldrig et barn under to år, heller ikke hvis forældrene beder om det (måske hvis der er en speciel anledning eller lign) Så jeg tror ikke det er kytume og vækker børn tidligt. Hvis det er noget der er normalt hos jer, så synes jeg, at du skal gå til forældrerådet eller ledelsen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Jeg tror de gør det når de er presset på mandskabet. Men jeg syntes ikke det er en gyldig grund. Det kan selvfølgelig være svært for dem at gøre det anderledes, hvis de ikke får stillet nok timer til rådighed af ledelsen. Men vi vil klart tale med lederen om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.